Okolice

Zakopianka: Umowy podpisane. Niebawem ruszy budowa tunelu

Zakopianka: Umowy podpisane. Niebawem ruszy budowa tunelu

Dzisiaj w Rabce Zdroju podpisano umowę na realizację odcinka tunelowego S7 Naprawa – Skomielna Biała

Drogę ekspresową od Naprawy do Skomielnej Białej zgodnie z tym wyborem dokonanym w przetargu będzie budowała firma włoska, Astaldi S.p.A z Rzymu. Do przetargu złożyło oferty w sumie 6 firm, z czego połowa z Włoch. W trakcie przetargu najniższą cenę 968 871 778,09 zł zaproponowała firma Astaldi S.p.A. z Rzymu a najwyższą Metrostav a.s. z Czech ponad 1 mld 710 tys. zł. Wszystkie firmy, które przystąpiły do przetargu zadeklarowały, że wykonają inwestycję w 54 miesiące.

W ramach inwestycji wybudować trzeba odcinek tunelowy drogi klasy S długości ok. 3,0 km, z dwukomorowym tunelem o długości ok. 2,06 km, z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą i wyposażeniem technicznym. Wybudowanie tunelu dwukomorowego oznacza w praktyce budowę dwóch równoległych do siebie obiektów podziemnych o długości 2,06 km w trudnych warunkach geologicznych i hydrologicznych fliszu karpackiego.


Dzisiaj podpisano również umowę na budowę odcinka S7 Lubień-Naprawa. Wykonawcą tego odcinka jest polsko - ukraińskie konsorcjum przedsiębiorstw: IDS-BUD S.A z Warszawy i Korporacja ALTIS-HOLDING z Kijowa. Konsorcjum zaoferowało, że za 521 519 095,35 złotych, w ciągu 22 miesięcy od daty zawarcia umowy wybuduje ten odcinek drogi ekspresowej, dając przy tym 10 letnią gwarancję jakości. W okres realizacji nie wlicza się miesięcy zimowych czyli od 15 grudnia do 15 marca. Na budowę odcinka drogi ekspresowej S7 Lubień – Naprawa oferty złożyło 12 firm i konsorcjów.

Na 7,6 km odcinku drogi ekspresowej S7 Lubień - Naprawa oprócz dwujezdniowej drogi klasy S, wybudować trzeba m.in. dwa MOP-Y : „Lubień” i „Krzeczów” oraz 10 obiektów inżynierskich i 6 małych mostków na potoku Krzywańskim.

 

Powiązane tematy

Komentarze

Zobacz więcej