Drogi

Korek na nowym odcinku Zakopianki na odcinku Skomielna-Rabka. Tak będzie przez 2 lata?

Korek na nowym odcinku Zakopianki na odcinku Skomielna-Rabka. Tak będzie przez 2 lata?
Fot. Zbyszek Kraus/skomielna.info

W sobotę odbyło się uroczyste otwarcie ponad sześciokilometrowego odcinka ekspresowej Zakopianki łączącej Skomielną Białką z Rabką Zdrój. Kilkadziesiąt minut po przecięciu wstęgi, samochody stanęły w korku

Nowy odcinek Zakopianki został oddany w sobotę 28 września. To ponad 6 km trasy ze Skomielnej Białej do Chabówki. - Głównym zadaniem drogi jest umożliwienie kierowcom szybkiego dojazdu do gór. Będzie silnikiem napędowym dla regionu i gospodarki. To dobry czas dla Polski, dobry czas dla Podhala i dla tych, którzy na słynnej Zakopiance zostawili godziny w korkach – podczas otwarcia mówił minister Andrzej Adamczyk.

Na razie kierowcy na nowym odcinku stoją w korkach. Pierwszy utworzył się kilkadziesiąt minut po otwarciu. Powodem zatoru ma być tunel drążony pod Luboniem Wielkim. Prace nad nim mają potrwać do 2021 roku, co może wstrzymywać ruch ekspresowym odcinkiem przez kolejne dwa lata.

Kiedy Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad szuka powodów korków pod ziemią, mieszkańcy Skomielnej Białej zwracają uwagę, że winne może być zbyt ciasne rondo na zjeździe z drogi ekspresowej. W tym miejscu pierwszeństwo mają samochody jadące drogą krajową 28 z Nowego Sącza w kierunku Wadowic. Przy dużym ruchu, to kierowcy zjeżdżający z Zakopianki muszą czekać na swoją kolej.

Otwarty fragment Zakopianki to pierwszy z trzech odcinków budowanej S7 na południe od Krakowa, od Lubnia do Rabki Zdroju, który zostanie oddany do użytku. Ponad jedna trzecia tego odcinka, czyli ok. 2,3 km, poprowadzona została na wiaduktach. Powstało ich siedemnaście, w tym najdłuższy i najwyższy, liczący 1 km długości i 50 m wysokości oraz cztery małe obiekty przy węźle Skomielna.

Jak zapowiada Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad; jeszcze w tym roku udostępniony zostanie ponad 7,5-kilometrowy odcinek S7 Lubień - Naprawa. Początkowo będzie on połączony ze starą DK7, gdyż kierowcy będą musieli omijać budowę tunelu na kolejnym odcinku, Naprawa - Skomielna Biała o długości ok. 3 km. Zostanie on oddany do użytku w 2021 roku, po zakończeniu budowy dwukomorowego tunelu.

Wszystkie trzy odcinki realizacyjne (Lubień - Naprawa, Naprawa - Skomielna Biała oraz Skomielna Biała - Rabka Zdrój) składają się w sumie na 16,7 km fragment trasy, który jest jednym zadaniem inwestycyjnym.

Powiązane tematy

Komentarze

  • Brak zdjęcia
    1 paź 2019

    to jak się nie podoba krawaciarzą to po co jadą paralityki

    5 8 Odpowiedz
  • 1 paź 2019

    Korek dalej jest, nawet chyba dłuższy.

    6 5 Odpowiedz

Zobacz więcej