Koronawirus utrudnia budowę tunelu. Prace trwają, ale wprowadzono dodatkowe obostrzenia
Zakaz realizacji podróży służbowych z użyciem transportu zbiorowego czy też zawieszone wyjazdy do domów pracowników pochodzących z obszarów objętych epidemią. Koronawirus wymusił zmiany w pracach przy budowie tunelu na odcinku S7 Naprawa - Skomielna Biała
Roboty prowadzone są zarówno w nitce prawej jak i lewej. Wykonywane są zbrojenia i betonowanie obudowy stałej, nisze hydrantowe, sygnalizacyjno-alarmowe oraz przejścia ewakuacyjne pomiędzy tunelami. W związku z zagrożeniem rozprzestrzeniania się koronawirusa wykonawca przesłał do GDDKiA listę podjętych działań na budowie oraz swojej siedzibie. W lutym Astaldi S.p.A wdrożyło specjalne procedury mające ograniczyć rozmnażanie się wirusa SARS-CoV-2.
Jak czytamy w komunikacie, przestrzenie wspólne oraz sanitariaty wyposażono w płyny do dezynfekcji rąk (przy wejściach do biur, w toaletach, oraz jadalniach), a kuchnie wyposażono w płyny do naczyń o działaniu dezynfekującym. Przekazano informacje o sposobach zachowania higieny osobistej oraz charakterystyce zagrożenia (ulotki na temat prawidłowego mycia rąk, informacje GIS).
Pracownicy otrzymali informacje o numerach alarmowych, rekomendacji pozostania w domu w razie objawów grypowych, a w przypadku spełnienia warunków GIS, kontaktu z lokalną inspekcją sanitarną - wprowadzono dyżury polskich pracowników, by na wszelki wypadek mogli pomóc zagranicznym kolegom w kontakcie z tymi instytucjami. Budowlańców obowiązuje zakaz podróży służbowych z użyciem transportu zbiorowego i zawieszono wyjazdy do domów pracowników pochodzących z obszarów objętych epidemią.
Zarekomendowano ograniczenia podróży oraz uczestniczenia w dużych skupiskach ludzi, raportowanie wszelkich podejrzanych zdarzeń do centrali firmy, czy też dokumentowanie występujących utrudnień w funkcjonowaniu firmy, spowodowanych działaniami prewencyjnymi wprowadzanymi na świecie w związku z SARS-CoV-2.
- W prawej, wydrążonej już na wylot nitce tunelu wykonywane są kolejne segmenty obudowy stałej, zarówno spągu, na którym powstanie droga, jak i kaloty czyli boków i sufitu. Są to prace zbrojarskie i betonowanie. Wydrążono 1709 m nitki lewej. Tutaj prowadzone są prace przy obudowie tymczasowej, ale także i stałej. W niszach hydrantowych i sygnalizacyjno alarmowych już wydrążonych także prowadzone są prace zbrojarskie i betonowanie obudowy. Wydrążono już przejazd awaryjny pomiędzy dwoma nitkami tunelu pod górą Lubień Mały. W każdej z nitek tunelu znajduje się 12 nisz hydrantowych oraz 12 nisz sygnalizacyjno-alarmowych. Wykonane zostanie 10 przejść ewakuacyjnych natomiast w centralnej części tunelu, w rejonie zatok postojowych zlokalizowany jest 1 przejazd awaryjny. Przejazd ten umożliwi ewakuację pojazdów z jednej nitki do drugiej w przypadku zaistnienie takiej potrzeby – czytamy na stronie GDDKiA w Krakowie.
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.