Maciej Ostrowski: Organizowanie przystanków na działce Kongregacji nie jest możliwe
- Organizowanie przystanku początkowego i końcowego na terenie działki należącej do Kongregacji Kupieckiej nie jest możliwe. Zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego na tym terenie mogą być świadczone jedynie usługi handlowe, a nie transportowe – mówi burmistrz Maciej Ostrowski
Od 1 lipca PKS Myślenice rezygnuje z wszystkich kursów na lokalnych trasach. W rozkładzie zostaną tylko cztery kursy z i do Krakowa. Rzecznik PKS tłumaczy, że to wynik negocjacji z prywatnymi przewoźnikami, którzy nie przyjęli warunków dotyczących korzystania z dworca proponowanych przez PKS.
Prywatni przewoźnicy zawarli porozumienie z Kongregacją Kupiecką, która dysponuje działką w sąsiedztwie PKS Myślenice i Galerii Dekada. Kupcy wydali pisemną zgodę na zorganizowanie przystanku początkowego i końcowego dla prywatnych przewoźników. Ci będą się starać o uzyskanie administracyjnego pozwolenia na organizację odjazdów w tym miejscu. W związku z zaistniałą sytuacją, 22 czerwca zadaliśmy burmistrzowi, jako gospodarzowi gminy, która ma obowiązek zapewnienia mieszkańcom komunikacji kilka pytań:
Czy gmina zgodzi się na wyznaczenie początkowego i końcowego przystanku dla prywatnych przewoźników na terenie należącym do Kongregacji Kupieckiej?
fot. Mariusz Drzyzga
Jakie jest stanowisko gminy w sprawie zawieszenia kursów lokalnych przez PKS Myślenice?
Na spotkaniach organizowanych w Urzędzie Miasta i Gminy, prezes PKS już w kwietniu zapowiadał, że PKS Myślenice rezygnuje z kursów na trasach lokalnych. Przewoźnicy byli poinformowani o tym fakcie już odpowiednio wcześniej. Luka po kursach PKS zostanie z pewnością wypełniona przez przewoźników. Mogą to być zarówno nasi gminni przewoźnicy jak i inne spółki. Do tej pory Gmina udzielała wszystkim koncesji na organizację transportu i takie stanowisko utrzymuje.
Prywatni przewoźnicy odmawiają korzystania z dworca, a plac przy ul. Słowackiego ma zostać zamieniony na parking. Na czym ma polegać polityka komunikacyjna gminy Myślenice? Jakie są jej cele?
Przeniesienie przewoźników na dworzec i ulokowanie wszystkich w jednym miejscu miało przyczynić się do koordynacji rozkładów jazdy. Decyzja ta podparta była także uchwałą Rady Miejskiej z września 2005 r., dotyczącej Programu Restrukturyzacji Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej Sp. z o. o., w którym mowa o jednym dworcu w jednym miejscu, które kumuluje wszystkich przewoźników.
Czy istnieje plan ratunkowy opracowany przez gminę na wypadek, gdyby z powodu zawieszenia kursów doszło do chaosu komunikacyjnego, a mieszkańcy gminy nie dojadą do pracy, a we wrześniu do szkół?
Zadaniem Gminy jest zapewnienie mieszkańcom komunikacji. Umowy dla przewoźników stacjonujących na placu przy ul. Słowackiego, dlatego zostają wypowiedziane w lipcu, by cały sierpień poświęcić na organizację komunikacji. Jednocześnie rzecznik PKS Bogumił Makowski zapewnił nas, iż możemy uspokoić uczniów i studentów, że po wakacjach będą mogli bez problemów dojeżdżać na zajęcia zarówno do szkół na terenie gminy Myślenice oraz do Krakowa.
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.