Pcim

11 firm chce budować rondo w Pcimiu. Oferty od 2,8 do 4,8 mln zł

11 firm chce budować rondo w Pcimiu. Oferty od 2,8 do 4,8 mln zł

Na przetarg dotyczący budowy ronda w centrum Pcimia odpowiedziało 11 firm. Oferty oscylują na kwoty od 2,8 do 4,8 mln zł

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i autostrad opublikowała listę firm, które zgłosiły chęć budowy ronda w centrum Pcimia. Swoje oferty złożyło 11 przedsiębiorstw. Oferta z najniższą ceną wpłynęła od Przedsiębiorstwa Drogowo-Mostowego "LIMDROG", które wyceniło prace na 2 798 250 zł. Najwyższą cenę - 4 848 621,21 zł, zaproponowała firma COLAS Polska.

Oferty złożyli:

1. Przedsiębiorstwo Drogowo - Mostowe "LIMDROG", 2 798 250 zł
2. Podhalańskie Przedsiębiorstwo Drogowo-Mostowe, 2 920 669,16 zł
3. SARIVO Infrastruktura, 3 282 539,30 zł
4. EUROVIA POLSKA, 3 297 389,69 zł
5. Firma Inżynieryjno-Budowlana "F.I.B. TALAGA", 3 493 535,15 zł
6. Berger Bau Polska, 3 539 892,09 zł
7. ZIBUD, 3 543 428,16 zł
8. AG SYSTEM, 3 661 710 zł
9. Przedsiębiorstwo Budownictwa Inżynieryjnego ENERGOPOL, 4 081 823,88 zł
10. Strabag Infrastruktura Południe, 4 299 180,92 zł
11. COLAS Polska, 4 848 621,21 zł

Skrzyżowanie starej Zakopianki z drogą gminną to newralgiczne miejsce na mapie Pcimia. Każdego dnia pokonują go setki samochodów. To auta prowadzone przez mieszkańców dojeżdżających do pracy, busy i ciężarówki, które boczną drogą jadą w kierunku tartaków w Tokarni i Sidzinie. Korzystają z niego również mieszkańcy gmin ościennych takich jak Tokarnia, czy Lubień. To przez te gminy przebiega jedna z głównych arterii łączących powiat myślenicki z suskim. Przebudowa skrzyżowania na rondo ma poprawić bezpieczeństwo i obniżyć liczbę kolizji.

Inwestycja będzie polegała na przebudowie czterowlotowego skrzyżowania łącznic węzła drogowego Pcim z drogami gminnymi i czterowlotowego skrzyżowania (starodroża DK7) i dróg gminnych na rondo sześciowlotowe z jezdnią wokół ronda o szerokości 6 m i pierścieniem przejazdowym o szerokości 1 m. Dodatkowo wykonane zostanie odwodnienie terenu wraz z przebudową przepustów i oświetlenia ulicznego. Powstanie także oświetlenia tarczy ronda.

Prace powinny być ukończone w terminie nie dłuższym niż 10 miesięcy od dnia podpisania umowy. Do czasu realizacji prac nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).

Jak informuje GDDKiA; Obecnie w rejonie łącznic węzła drogowego z drogami gminnymi i starodrożem DK7 występują utrudnienia w ruchu kołowym. Tworzą się zatory wynikające z braku odpowiedniej powierzchni akumulacji ruchu pomiędzy skrzyżowaniami, które są położone blisko siebie. Odległość pomiędzy nimi wynosi około 25 m. Jak zapewniają przedstawiciele generalnej: „Wybudowanie rondo wpłynie na poprawę płynności ruchu w tym rejonie oraz bezpieczeństwo zarówno kierowców, jak i pieszych”.

Rondo obiecywane od 2018 roku

W lipcu 2018 r. podpisane zostało porozumienie pomiędzy GDDKiA a Gminą Pcim. W myśl porozumienia po stronie gminy było przygotowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem prawomocnego pozwolenia na budowę, a po stronie GDDKiA jest realizacja zadania.

Pracę Piotra Hajduka jako wójta gminy Pcim na półmetku kadencji 2018-23 oceniam na:

  • celujący
  • bardzo dobry
  • dobry
  • dostateczny
  • dopuszczający
  • niedostateczny
  • Zobacz wyniki
  • celujący celujący 13%
  • bardzo dobry bardzo dobry 7%
  • dobry dobry 11%
  • dostateczny dostateczny 8%
  • dopuszczający dopuszczający 9%
  • niedostateczny niedostateczny 52%
  • Głosów: 1424

Trzy lata temu decyzję o przyznaniu środków na ten cel na ręce wójta Piotra Hajduka (PiS) przekazał Łukasz Smółka, ówczesny szef gabinetu politycznego ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka (PiS).

Powiązane tematy

Komentarze

Zobacz więcej