Jawornik

Trzy pomysły na budowę węzła na Zakopiance w Jaworniku. Każdy może zabrać głos w tej sprawie

Trzy pomysły na budowę węzła na Zakopiance w Jaworniku. Każdy może zabrać głos w tej sprawie

Każdy zainteresowany budową węzła w Jaworniku na skrzyżowaniu Zakopianki z drogą wojewódzką 955 może przyjrzeć się proponowanym przez GDDKiA wariantom i wziąć udział w konsultacjach 

 

Główny inwestor, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad prezentuje w sieci trzy warianty planowanego węzła w Jaworniku. Jej celem jest zorganizowanie konsultacji społecznych, które przeprowadzi biuro projektowe wykonujące dokumentacje. 

Spotkanie z projektantami w sprawie budowy węzła drogowego na Zakopiance w Jaworniku odbędzie się we wtorek 13 lipca (wtorek) w godzinach 12-18 w budynku OSP w Jaworniku. Następnie w dniach 13-25 lipca mieszkańcy będą mieć możliwość składania ankiet na adres biuro@mpmosty.pl z dopiskiem „Konsultacje społeczne – Węzeł Jawornik”.

Skrzyżowanie ma być gotowe w 2025 roku

W lutym GDDKiA wybrała wykonawcę dokumentacji projektowej dla tego zadania. „Podpisaliśmy umowę na opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla budowy węzła drogowego w Jaworniku na drodze krajowej nr 7 z konsorcjum firm MPRB (lider), Mosty Kraków (partner), MP Infra (partner). Koszt prac wyniesie 2 262 585 zł” – informowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

W ramach zadania wykonawca opracuje  kompleksową dokumentację projektową dla węzła drogowego w Jaworniku na drodze krajowej nr 7 i uzyskać ostateczną decyzję środowiskową. Podczas robót budowlanych będzie też sprawował nadzór autorski.

Inwestycja obejmie budowę po nowym śladzie dwupoziomowego węzła i łącznic. Powstaną też pasy włączeń i wyłączeń po obu stronach drogi krajowej, przebudowany będzie odcinek drogi wojewódzkiej nr 955 oraz drogi zapewniające komunikację lokalną. W ramach inwestycji wybudowane zostaną dwa ronda, wiadukt, ekrany akustyczne, mur oporowy, ścieżka rowerowa i przepust dla ruchu pod DK7. Istniejące sieci infrastruktury technicznej będą przebudowane, powstaną też nowe oraz wybudowany zostanie kanał technologiczny.

Do inwestycji dołożą się samorządy. W lipcu GDDKiA podpisała porozumienie z gminą Myślenice i Województwem Małopolskim na mocy którego: gmina Myślenice pokryje koszty dokumentacji wstępnej, odszkodowań i budowy drogi gminnej, w sumie wydając ponad 5,9 mln zł, natomiast Województwo Małopolskie będzie miało swój udział w kosztach prac budowlanych, nadzoru inwestorskiego i wypłat odszkodowań na łączną kwotę 20 mln zł. Większość kosztów zarówno na etapie przygotowania dokumentacji jak i robót budowlany pokryje GDDKiA (Skarb Państwa).

Przygotowanie dokumentacji wraz z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień i decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przewidywane jest na lata 2020-2023, natomiast roboty budowlane na lata 2024-2025.

Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie. 

 

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Powiązane tematy

Komentarze (21)

  • burzumsquat666@wp.pl 9 lip 2021

    Temat ważny - ten zajzd jest niebezpieczny. Niestety wykonanie totalnie skopane.

    Na swoim profilu FB Jarosław Szlachetka umieścił wpis o treści:

    "Można już zobaczyć wizualizacje 3 wariantów budowy węzła drogowego w Jaworniku na „Zakopiance”. W przyszłym tygodniu konsultacje dla mieszkańców ?"

    I teraz uwaga! Spójrzcie na te wizualizacje:
    https://www.youtube.com/watch?v=UtY63OUV1AI

    Na każdej z nich na Zakopiance pokazany jest ruch lewostronny!!! SIC! Czyli żadnego z przygotowanych projektów nie da się wdrożyć w Polsce.

    Ciekawe co za "geniusz" przygotował te projekty. Kim trzeba być, żeby taką fuszerkę zaakceptować i jeszcze chwalić się tym publicznie na FB :) I ludziom głowę zawracać konsultacjami nad 3 niewykonalnymi wariantami projektu.

    35 9 Odpowiedz
  • 9 lip 2021

    rzeczywiście :)

    24 1 Odpowiedz
  • burzumsquat666@wp.pl 9 lip 2021

    Żeby poznać przebieg dróg, trzeba znać kierunek jazdy. Nie można projektować sobie dróg w oderwaniu od obowiązujących przepisów Kodeksu Ruchu Drogowego.

    23 4 Odpowiedz
  • burzumsquat666@wp.pl 10 lip 2021

    Dokładnie tak! Jeżeli przez najbliższe 4 lata (do 2025 roku) na pewno nie będzie tego przejazdu, to powinni zrobić światła! Jak najszybciej!!!

    J. Szlachetka! W. Szczotkowski! R. Bylica! W. Kurowski!
    4 nominatów pisowskich. Korzystacie codziennie z tego niebezpiecznego przejazdu. Macie tu swoje domy czy posady. Załatwcież te światła! Tyle ludzi zginie jeszcze do 2025 roku.

    18 Odpowiedz
  • 9 lip 2021

    Wariant? Pierwszy który zrealizują.
    Aby nie było jak z via carpatia o której bębnią codziennie ,
    a od 2015 roku zbudowano ……. 70 km.

    Wariant wystarczy jeden, podkreślam jeden, ale nie taki jak kolej do Myślenic.

    19 3 Odpowiedz

Zobacz więcej