logo-web9
Myślenice

Otwarcie nowej siedziby starostwa przeciąga się w czasie. „Liczymy na to, że ruszymy od 1 lutego 2022 roku”

Otwarcie nowej siedziby starostwo początkowo planowano na lipiec tego roku, ale zostało przeniesione na jesień. Dzisiaj jako realną datę podaje się luty 2022 roku.

Trwa budowa nowej siedziby starostwa przy ul. Drogowców w Myślenicach. Obecnie w ramach II etapu prac, realizowane są rozruchy urządzeń wentylacji, klimatyzacji i ciepła technologicznego. Generalny wykonawca przygotowuje też dokumentację potrzebną do uzyskania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.

Prace ruszyły latem 2019 roku i miała być gotowa w lipcu tego roku, jednak ze względu na pandemię i wynikające z niej komplikacje, wykonawca wystąpił o przesunięcie terminu. Przeprowadzka miała nastąpić z początkiem jesieni, a obsługa mieszkańców planowo miała ruszyć od połowy października.

Tak się jednak nie stanie, a podczas ostatniej sesji rady powiatu, starota informował o kolejnym opóźnieniu. Dopytywany przez nas o kolejną datę otwarcia wskazał na 1 lutego 2022 roku.

- Celujemy w luty. Ze względu na pandemię wykonawca poprosił nas dwukrotnie o czteromiesięczne przedłużenie, ze względu na brak dostaw półprzewodników, kabli, czujek przeciwpożarowych oraz brak rąk do pracy i różne choroby. Do tego doszły problemy z przetargiem na wyposażenie. Ogłosiliśmy go trzeci raz. To wszystko spowodowało opóźnienia. Liczymy na to, że ruszymy od 1 lutego. Mimo, że jest zgoda wojewody na otwarcie punktu paszportowego, to otrzymaliśmy informację, że nie możemy go uruchomić wcześniej niż 1 marca – wyjaśnia starosta Józef Tomal (FZM).

Jak czytamy na stronie powiatu łączna powierzchnia dwupiętrowego budynku to 1814 m.kw. Znajdą się w nim wydziały: geodezji, kartografii i katastru, architektury, budownictwa, remontów i zamówień publicznych, komunikacji , a także gospodarki mieniem powiatu, skarbu państwa i ochrony środowiska oraz archiwum urzędu. Jak podaje starostwo; łączny budżet inwestycji to 12 991 352 zł.

"Mam nadzieję, że otwarcie tego budynku i przeniesienie do niego najważniejszych wydziałów, będzie symbolem tej kadencji. Pracujemy, aby obywatel miał łatwiejszy dostęp do usług. Chciałbym, abyśmy nadążali za cyfryzacją, którą wymusza państwo” - w maju na placu budowy mówił Józef Tomal. 

Szczególnie liczycie na wydział komunikacji, w którym problemy z oczekiwaniem na obsługę zgłaszacie od 2013 roku. Zjawisko nasiliło się z końcem 2019 roku, kiedy rząd zmienił przepisy dotyczące nieprzerejestrowania samochodu i kar, a pogłębił go pierwszy lockdown  wprowadzony z powodu koronawirusa w 2020 r. Rozwiązania problemu starosta doszukuje się w oddaniu nowej siedziby.

Dzisiaj urzędnicy obsługują mieszkańców na 10 stanowiskach, natomiast w powstającym po sąsiedzku nowym budynku, ma ich być 16. Ponadto wprowadzony ma zostać system rezerwacji, co ma wyeliminować zjawisko blokowania miejsc przez tych, którzy umówili się na wizytę, ale nie przyszli.

Zobacz więcej
Czytaj komentarze!