logo-web9
Myślenice a droga S7

Robert Pitala: Radni klubu PiS wyrażają głębokie zaniepokojenie przedstawionymi planami przebiegu „nowej Zakopianki”

„Wyznaczenie przebiegu tej trasy przez największe miasto naszego powiatu jakim są Myślenice, jest naszym zdaniem pomysłem nie do przyjęcia, gdyż koliduje z koncepcją funkcjonowania tego miasta jako miejscowości turystycznej i wypoczynkowej”

- stanowisko klubu radnych Prawa i Sprawiedliwości rady powiatu w sprawie „nowej Zakopianki” przedstawia Robert Pitala, przewodniczący klubu

Plany budowy nowego odcinka Zakopianki na trasie Kraków-Myślenice, to w ostatnich tygodniach najpopularniejszy temat wśród mieszkańców regionu.

Jako pierwsi swój sprzeciw i zaniepokojenie wobec zaprezentowanych w styczniu planów Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, dotyczących wstępnych lokalizacji korytarzy pod przyszłą drogę ekspresową S7, wyrażali mieszkańcy Krakowa, Mogilan i Wieliczki.

Niedawno dołączyli do nich myśleniczanie, jednocząc się wokół facebookowego profilu „NIE dla projektu budowy S7 przez Myślenice”.

Jak piszemy od kilku tygodni; GDDKiA spośród wstępnych propozycji tras do dalszych analiz wytypowała 6 korytarzy. Dla wszystkich założono dwie jezdnie po trzy pasy ruchu w obu kierunkach.

Co więcej, każdy z 6 prezentowanych korytarzy planowanej S7 przebiega przez Myślenice. Droga miałaby prowadzić od węzła na Zakopiance w północnej części miasta, następnie w okolicach kompleksu leśnego Dalin, przez zachodnią część Myślenic (tzw. Górne Przedmieście - Bysinę), tunelem pod Plebańską Górą, aby na terenie gminy Pcim połączyć się z dotychczasową Zakopianką.

Poszczególne warianty opisujemy w artykule "Sześć propozycji przebiegu nowej Zakopianki od Krakowa do Myślenic. 'Po trzy pasy ruchu w każdym kierunku'.

W związku z planowanym przebiegiem tras o zdanie w tej kwestii poprosiliśmy samorządowców reprezentujących "ziemię myślenicką". Jak dotąd głosy płynące od lokalnych polityków są sceptyczne względem planów GDDKiA.

Dzisiaj otrzymaliśmy stanowisko radnych klubu PiS zasiadających w radzie powiatu. W ich imieniu głos zabiera przewodniczący klubu Robert Pitala, który podkreśla zaniepokojenie radnych planowanym przebiegiem trasy S7 na terenie powiatu myślenickiego. 

W czterech punktach wymienia najważniejsze zadania, które według nich leżą w interesie mieszkańców oraz użytkowników planowanej ekspresówki, przejeżdżających tranzytem przez powiat myślenicki. To modernizacja Zakopianki w jej dotychczasowym przebiegu polegająca na budowie węzłów, budowa wzdłuż niej dróg serwisowych, budowa bezpiecznych przejść dla pieszych oraz budowa połączenia kolejowego na trasie Kraków - Myślenice.

Robert Pitala, przewodniczący klubu PiS rady powiatu w Myślenicach: Radni klubu Prawa i Sprawiedliwości rady powiatu myślenickiego wyrażają głębokie zaniepokojenie przedstawionymi planami przebiegu tzw. „nowej Zakopianki” polegającymi na wyznaczeniu tej trasy przez nasz powiat. Zwracamy uwagę na dużą gęstość zabudowy w naszym powiecie oraz układ geograficzny miejscowości naszego powiatu, położonych w dolinach często w kierunku wschód zachód, a więc w poprzek planowanego przebiegu tej trasy.

Planowana droga ze względu na swoją szerokość, a także zasięg swego oddziaływania będzie powodowała bardzo poważne konsekwencje dla każdej miejscowości przez którą miałaby przebiegać. W szczególności wyznaczenie przebiegu tej trasy przez największe miasto naszego powiatu, jakim są Myślenice, jest naszym zdaniem pomysłem nie do przyjęcia, gdyż koliduje z koncepcją funkcjonowania tego miasta jako miejscowości turystycznej i wypoczynkowej. Będzie powodowało zniweczenie starań włodarzy zmierzających do poprawy jakości powietrza oraz psuło walory krajobrazowe i przyrodnicze tej miejscowości.

Planowanie przebiegu tej trasy w odległości kilkuset metrów od największych osiedli tego miasta, w dodatku po zachodniej stronie, z której najczęściej wieją wiatry, wzbudza w nas wątpliwości dotyczące profesjonalizmu planistów. Jesteśmy przekonani, że z punktu widzenia interesu mieszkańców naszego powiatu, których reprezentujemy, ale także interesu osób przejeżdżających tranzytem przez nasz powiat, najważniejsze są w szczególności:

1) Modernizacja Zakopianki w jej dotychczasowym przebiegu, polegająca na budowie węzłów umożliwiających bezkolizyjny wjazd i wyjazd z tej drogi do miejscowości, przez które ona przebiega, co jak wiemy, jest już zaplanowane i co doceniamy.

2) Budowa dróg serwisowych wzdłuż Zakopianki, umożliwiających oddzielenie ruchu lokalnego od tranzytowego.

3) Budowa bezpiecznych przejść dla pieszych i całkowita eliminacja możliwości bezpośredniego przechodzenia po powierzchni jezdni.

4) Budowa połączenia kolejowego na trasie Kraków - Myślenice, które z pewnością wpłynie na ograniczenie natężenia ruchu na Zakopiance.

Weź udział w sondażu!
Zobacz więcej
Czytaj komentarze!