Myślenice

Jarosław Szlachetka o kolei Kraków-Myślenice: Był taki pewien dyrektor tego urzędu, który drwił. Dzisiaj to jest konkret, to nie są mrzonki, nie są opowiadania

Jarosław Szlachetka o kolei Kraków-Myślenice: Był taki pewien dyrektor tego urzędu, który drwił. Dzisiaj to jest konkret, to nie są mrzonki, nie są opowiadania
Burmistrz Jarosław Szlachetka (PiS) Fot. Piotr Jagniewski

„Ci, którzy powątpiewali, czy drwili, że chcieliby, albo będą pracować na kolei, powoli powinni przechodzić stosowne kursy, przekwalifikowania, które umożliwiłyby im podjęcie pracy.

Był taki pewien dyrektor tego urzędu, który drwił początkiem listopada 2018 r. Dzisiaj to jest konkret, to nie są mrzonki, nie są opowiadania, to jest tak naprawdę przedostatni krok w rozpoczęciu w realizacji całego zamierzenia o którym mówię od 2017 r.”

- o połączeniu kolejowym na trasie Kraków-Myślenice, nazywanym przez samorządowców „złotym pociągiem” mówi burmistrz Jarosław Szlachetka (PiS).

 

Kilka dni temu pisaliśmy o tym, że Województwo Małopolskie w ramach rządowego programu Kolej Plus, otrzyma środki na wykonanie projektu dokumentacyjnego linii Kraków - Myślenice. O takiej decyzji oraz zwiększeniu budżetu programu z 5,5 do 11 mld zł., podczas konferencji prasowej informował premier Mateusz Morawiecki.

Pomysł budowy "złotego pociągu", nazywanego tak przez samorządowców z ziemi myślenickiej został oznaczony gwiazdką. Oznacza to, że województwo małopolskie otrzyma pieniądze na wykonanie projektu dokumentacyjnego, a nie na budowę linii. Losy budowy połączenia nadal nie są przesądzone.

„Był taki pewien dyrektor tego urzędu, który drwił początkiem listopada 2018 r.”

Do tematu wyników programu Kolej Plus, podczas poniedziałkowej sesji rady miejskiej odniósł się burmistrz Jarosław Szlachetka (PiS).

Nawiązał w niej do wypowiedzi Mieczysława Kęska z listopada 2018 r., kiedy podczas konferencji prasowej dotyczącej rezygnacji Macieja Ostrowskiego z mandatu burmistrza, na pytanie dziennikarzy czy planuje powrót do Urzędu Pracy (zanim został dyrektorem UMiG, pełnił funkcję dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Myślenicach – przyp. red.) Mieczysław Kęsek odpowiedział: "Jeśli chodzi o przyszłą pracę; pamiętacie, kilka tygodni temu taki briefing tutaj na Rynku. Brał w nim udział pan Smółka, poseł Szlachetka i była mowa o kolei Myślenice-Kraków. To są spełnienia mojej młodości, mojego dzieciństwa i myślę, że tu bym się odnalazł najlepiej… w pracy na kolei".

Jeśli chodzi o przyszłą pracę; pamiętacie, kilka tygodni temu taki briefing tutaj na Rynku. Brał w nim udział pan Smółka, poseł Szlachetka i była mowa o kolei Myślenice-Kraków. To są spełnienia mojej młodości, mojego dzieciństwa i myślę, że tu bym się odnalazł najlepiej… w pracy na kolei"
- Mieczysław Kęsek, listopad 2018.

Do tych słów podczas sesji nawiązał obecny burmistrz sugerując, że były dyrektor UMiG powinien rozpocząć proces przekwalifikowania, bowiem jak twierdzi Jarosław Szlachetka temat kolei; „dzisiaj to jest konkret, to nie są mrzonki, nie są opowiadania, to jest tak naprawdę przedostatni krok w rozpoczęciu w realizacji całego zamierzenia o którym mówię od 2017 r.”.  

Jarosław Szlachetka, burmistrz MiG Myślenice: Doczekaliśmy się po prawie 2 miesiącach ogłoszenia programu Kolej Plus. (…) Działania, które zostały podjęte przeze mnie jeszcze w lipcu 2017 r. najpierw z samorządowacami gminy Świątniki Górne, później samorządem gminy Myślenice, Kraków, Siepraw, Sułkowice można powiedzieć, że sformalizowały się po drodze, wykonaniem poszczególnych dokumentów przygotowawczych. I tego, że w procesie aplikacji do programu Kolej Plus, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego złożył wniosek na dofinansowanie wykonania pełnej dokumentacji projektowej i to premier Mateusz Morawiecki z ministrem Adamczykiem potwierdzili, że Myślenice znajdują się na liście dofinansowania przygotowania tej dokumentacji projektowej.

(…) Posiadanie dokumentacji projektowej będzie umożliwiało nam, mam nadzieję w niedalekiej przyszłości podjęcie realizacji tego działania. Tak jak wspominaliśmy przy okazji dyskusji nad wariantami S7, ta inwestycja jest dla nas priorytetem - jako samorządu, dla naszych mieszkańców, jako transport między Myślenicami a Krakowem. Szybka kolej aglomeracyjna to bezpieczne, szybkie, ekonomiczne i ekologiczne rozwiązanie.

Ci, którzy powątpiewali, czy drwili, że chcieliby, albo będą pracować na kolei, powoli powinni przechodzić stosowne kursy, przekwalifikowania, które umożliwiłyby im podjęcie pracy. Był taki pewien dyrektor tego urzędu, który drwił początkiem listopada 2018 r.
- Jarosław Szlachetka, kwiecień 2022.

(...) Jak wszyscy kiedyś powątpiewali, czy drwili że chcieliby, albo będą pracować na kolei to myślę, że powoli powinni przechodzić stosowne być może kursy, przekwalifikowania, czy posiadania jakiś umiejętności, które umożliwiłyby im podjęcie pracy na kolei. Był taki pewien dyrektor tego urzędu, który drwił początkiem listopada 2018 r.

Dzisiaj to jest konkret, to nie są mrzonki, nie są opowiadania, to jest tak naprawdę przedostatni krok w rozpoczęciu w realizacji całego tego zamierzenia o którym mówię od 2017 r.

Szansę na powstanie połączenia kolejowego Kraków-Myślenice oceniam jako:

  • bardzo duże
  • duże
  • umiarkowane
  • małe
  • bardzo małe
  • Zobacz wyniki
  • bardzo duże bardzo duże 12%
  • duże duże 11%
  • umiarkowane umiarkowane 17%
  • małe małe 17%
  • bardzo małe bardzo małe 43%
  • Głosów: 2327

Powiązane tematy

„Złoty pociąg”na papierze
Myślenice 0

„Złoty pociąg”na papierze

Województwo małopolskie otrzyma środki na wykonanie projektu dokumentacyjnego linii Kraków - Myślenice. Nie oznacza to jednak, że zapowiadane od dawna połącze...

Komentarze (27)

  • 26 kwi

    cytuję: Dzisiaj to jest konkret, to nie są mrzonki, nie są opowiadania, to jest tak naprawdę przedostatni krok w rozpoczęciu w realizacji całego tego zamierzenia o którym mówię od 2017 r.:

    Pani Burmistrzu. Jak na razie to są mrzonki. Dostaniesz Pan forsę na projekt dokumentacyjny i dołożysz Pan do tego nasze gminne pieniądze. A projektem dokumentacyjnym możesz sobie Pan wytapetować gabinet. Do projektu technicznego a co za tym idzie do realizacji kolei daleka droga, bardzo daleka, bardzo, bardzo daleka ....

    66 4 Odpowiedz
  • mirek@ 26 kwi

    Kiełbaska wyborcza jak talala i ciagle podgrzewana jak widać…

    47 4 Odpowiedz
  • 26 kwi

    Będą to pieniądze wyrzucone w błoto. Projekt, który zostanie oprotestowany przez mieszkańców, jak dzisiejszy projekt Zakopianki, który oprócz malunków na papierze nic więcej nie da, ale da zarobić znajomym królika. Kolej potrzebuje równej trasy, a nasz teren jest górzysty. Potrzeba tuneli i wiaduktów, a widzimy ile czasu w Polsce Kaczyńskiego buduje się jeden tunel. Może te kasę wydać na coś, co przyniesie korzyść mieszkańcom?

    48 8 Odpowiedz
  • 26 kwi

    Jarek popłynął jak zawsze. Chłopie kazdy wie ze nie zrobicie tej kolei, która i tak nic nie da. Kolej powstanie jak pisiory 3 razy prawdę powiedzą, czyli nigdy

    41 3 Odpowiedz
  • 26 kwi

    Zrobią nową zakopianke i kolej to Myślenic nic nie zostanie.

    Na razie jest dużo mówienia a mało konkretu.

    42 3 Odpowiedz

Zobacz więcej