logo-web9
Myślenice

Jarosław Szlachetka o kolei Kraków-Myślenice: Był taki pewien dyrektor tego urzędu, który drwił. Dzisiaj to jest konkret, to nie są mrzonki, nie są opowiadania

„Ci, którzy powątpiewali, czy drwili, że chcieliby, albo będą pracować na kolei, powoli powinni przechodzić stosowne kursy, przekwalifikowania, które umożliwiłyby im podjęcie pracy.

Był taki pewien dyrektor tego urzędu, który drwił początkiem listopada 2018 r. Dzisiaj to jest konkret, to nie są mrzonki, nie są opowiadania, to jest tak naprawdę przedostatni krok w rozpoczęciu w realizacji całego zamierzenia o którym mówię od 2017 r.”

- o połączeniu kolejowym na trasie Kraków-Myślenice, nazywanym przez samorządowców „złotym pociągiem” mówi burmistrz Jarosław Szlachetka (PiS).

Kilka dni temu pisaliśmy o tym, że Województwo Małopolskie w ramach rządowego programu Kolej Plus, otrzyma środki na wykonanie projektu dokumentacyjnego linii Kraków - Myślenice. O takiej decyzji oraz zwiększeniu budżetu programu z 5,5 do 11 mld zł., podczas konferencji prasowej informował premier Mateusz Morawiecki.

Pomysł budowy "złotego pociągu", nazywanego tak przez samorządowców z ziemi myślenickiej został oznaczony gwiazdką. Oznacza to, że województwo małopolskie otrzyma pieniądze na wykonanie projektu dokumentacyjnego, a nie na budowę linii. Losy budowy połączenia nadal nie są przesądzone.

„Był taki pewien dyrektor tego urzędu, który drwił początkiem listopada 2018 r.”

Do tematu wyników programu Kolej Plus, podczas poniedziałkowej sesji rady miejskiej odniósł się burmistrz Jarosław Szlachetka (PiS).

Nawiązał w niej do wypowiedzi Mieczysława Kęska z listopada 2018 r., kiedy podczas konferencji prasowej dotyczącej rezygnacji Macieja Ostrowskiego z mandatu burmistrza, na pytanie dziennikarzy czy planuje powrót do Urzędu Pracy (zanim został dyrektorem UMiG, pełnił funkcję dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Myślenicach – przyp. red.) Mieczysław Kęsek odpowiedział: "Jeśli chodzi o przyszłą pracę; pamiętacie, kilka tygodni temu taki briefing tutaj na Rynku. Brał w nim udział pan Smółka, poseł Szlachetka i była mowa o kolei Myślenice-Kraków. To są spełnienia mojej młodości, mojego dzieciństwa i myślę, że tu bym się odnalazł najlepiej… w pracy na kolei".

Jeśli chodzi o przyszłą pracę; pamiętacie, kilka tygodni temu taki briefing tutaj na Rynku. Brał w nim udział pan Smółka, poseł Szlachetka i była mowa o kolei Myślenice-Kraków. To są spełnienia mojej młodości, mojego dzieciństwa i myślę, że tu bym się odnalazł najlepiej… w pracy na kolei"
- Mieczysław Kęsek, listopad 2018.

Do tych słów podczas sesji nawiązał obecny burmistrz sugerując, że były dyrektor UMiG powinien rozpocząć proces przekwalifikowania, bowiem jak twierdzi Jarosław Szlachetka temat kolei; „dzisiaj to jest konkret, to nie są mrzonki, nie są opowiadania, to jest tak naprawdę przedostatni krok w rozpoczęciu w realizacji całego zamierzenia o którym mówię od 2017 r.”.  

Jarosław Szlachetka, burmistrz MiG Myślenice: Doczekaliśmy się po prawie 2 miesiącach ogłoszenia programu Kolej Plus. (…) Działania, które zostały podjęte przeze mnie jeszcze w lipcu 2017 r. najpierw z samorządowacami gminy Świątniki Górne, później samorządem gminy Myślenice, Kraków, Siepraw, Sułkowice można powiedzieć, że sformalizowały się po drodze, wykonaniem poszczególnych dokumentów przygotowawczych. I tego, że w procesie aplikacji do programu Kolej Plus, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego złożył wniosek na dofinansowanie wykonania pełnej dokumentacji projektowej i to premier Mateusz Morawiecki z ministrem Adamczykiem potwierdzili, że Myślenice znajdują się na liście dofinansowania przygotowania tej dokumentacji projektowej.

(…) Posiadanie dokumentacji projektowej będzie umożliwiało nam, mam nadzieję w niedalekiej przyszłości podjęcie realizacji tego działania. Tak jak wspominaliśmy przy okazji dyskusji nad wariantami S7, ta inwestycja jest dla nas priorytetem - jako samorządu, dla naszych mieszkańców, jako transport między Myślenicami a Krakowem. Szybka kolej aglomeracyjna to bezpieczne, szybkie, ekonomiczne i ekologiczne rozwiązanie.

Ci, którzy powątpiewali, czy drwili, że chcieliby, albo będą pracować na kolei, powoli powinni przechodzić stosowne kursy, przekwalifikowania, które umożliwiłyby im podjęcie pracy. Był taki pewien dyrektor tego urzędu, który drwił początkiem listopada 2018 r.
- Jarosław Szlachetka, kwiecień 2022.

(...) Jak wszyscy kiedyś powątpiewali, czy drwili że chcieliby, albo będą pracować na kolei to myślę, że powoli powinni przechodzić stosowne być może kursy, przekwalifikowania, czy posiadania jakiś umiejętności, które umożliwiłyby im podjęcie pracy na kolei. Był taki pewien dyrektor tego urzędu, który drwił początkiem listopada 2018 r.

Dzisiaj to jest konkret, to nie są mrzonki, nie są opowiadania, to jest tak naprawdę przedostatni krok w rozpoczęciu w realizacji całego tego zamierzenia o którym mówię od 2017 r.

Weź udział w sondażu!
Zobacz więcej
Czytaj komentarze!