Rusza budowa kładki dla pieszych w Mogilanach. Kolejne mają powstać m.in. w Głogoczowie i Myślenicach
- 9 lutego 2024
Na odcinku Zakopianki między Krakowem a Myślenicami jest sześć kładek dla pieszych. Właśnie rusza budowa kolejnej, tym razem w Mogilanach.
„Kładziemy nacisk na bezpieczeństwo. Niebawem zacznie się budowa pięciu kolejnych” w tym jedna w Głogoczowie i w Myślenicach – mówią drogowcy z GDDKiA
W pierwszym etapie prac w Mogilanach, zostanie zdemontowana wyspa przy skrzyżowaniu Zakopianki i ul. Żary. To wymusi zamknięcie pasa do skrętu w prawo, który znajduje się na DK7. Sam wjazd na ul. Żary z Zakopianki będzie utrzymany.
Nowe przejście dla pieszych powstanie w okolicy przystanku autobusowego Włosań. Kładka połączy ul. Żary i św. Rity, a z drogi zniknie tzw. „zebra”.
Kładka będzie kosztować 6 mln zł, a jej budowa potrwa do listopada 2024 r. Zostanie zbudowana na trzech podporach – dwie będą po obu stronach Zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja będzie miała 3,4 m szerokości i 40 m długości i będzie biec 6 m nad DK7. Wejście na kładkę będzie dostępne za pomocą schodów i wind.
Drogowcy zapowiadają 5 kolejnych
Jak zapowiadają drogowcy; w ramach przebudowy Zakopianki do 2027 r. w Libertowie w najbliższych latach powstaną trzy kładki: koło skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą; koło przystanku autobusowego Góra Libertowska; przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie.
Niespełna 1,5 km na południe od przejścia w Mogilanach powstanie kolejna kładka - w Głogoczowie. „Jej budowę planujemy rozpocząć na wiosnę. Wtedy też powinna się zacząć budowa węzła drogowego w Krzyszkowicach – częścią tej inwestycji jest budowa tunelu pod DK7, który będzie służył również pieszym i pozwoli im na bezpieczne przejście na drugą stronę drogi.
Ostatnia kładka powstaje w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego. Ten obiekt budujemy w ramach większej inwestycji, jaką jest węzeł Myślenice. Oba węzły planujemy zrealizować do końca 2025 roku ” – czytamy w komunikacie GDDKiA.
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.
By wreszcie coś zrobili ze skrętem na Jawornik, światła/radar cokolwiek, bo nieraz skręca się jak saper przy bombie
Może taniej byłoby wybudować Zakopiankę do Myślenic jako 22 km wiadukt.
Nie trzeba byłoby kładek, wywłaszczeń i 6 lat na konsultacje przebiegu. Stara trasa służyła by dla lolalsów, a nowa bez zjazdów.
To co powiesz na trzy kładki w Libertowie?
Taniej kosztowałyby tunele, żadnych UDeTów nie trzeba co roku robić. Taniej, szybciej i jeszcze ruch można nimi puścić z jednej strony wsi na drugą.
No ale nie byłoby się czym podzielić ($), no nie?
Nie budują - źle, budują też źle. Jeśli o mnie chodzi to wszystkie przejścia na Zakopiance między Krakowem a Myślenicami powinny zniknąć a w ich miejsce wybudowane wyżej wspomniane kładki, bądź przejścia podziemne. Jeśli w Libertowie, czy Głogoczowie mają być po 3 - 4 kładki to niech będą.