Myślenice. Generalna Dyrekcja wybrała wykonawcę węzła na skrzyżowaniu Zakopianki i ul. Sobieskiego
- 23 grudnia 2023
GDDKiA wybrała firmę Banimex jako wykonawcę nowego węzła w Myślenicach na skrzyżowaniu Zakopianki z ul. Sobieskiego.
Ma tu powstać także kładka dla pieszych na wysokości przystanku Tarnówka. Czas na realizację inwestycji to 18 miesięcy plus przerwy zimowe. Wartość prac to prawie 56 mln zł
Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad; do przetargu przystąpiło 7 firm. Węzeł drogowy powstanie na skrzyżowaniu Zakopianki z ul. Sobieskiego, gdzie ruchem steruje sygnalizacja świetlna.
„W ramach inwestycji zostanie ona zlikwidowana, a kolizyjne skrzyżowanie zostanie przebudowane na węzeł drogowy typu trąbka. Planujemy dodatkowe pasy włączania i wyłączania na obu jezdniach. Po północnej stronie inwestycji wybudowane zostaną dwie łącznice oraz droga przeprowadzona na wiadukcie nad drogą krajową nr 7, zakończona skrzyżowaniem o ruchu okrężnym w ciągu ul. Sobieskiego” – w październiku zapowiadał Kacper Michna z małopolskiego oddziału GDDKiA.
Dodatkowo przebudowane i dobudowane zostaną chodniki, a w rejonie starego cmentarza powstanie kładka dla pieszych.
Jak podaje GDDKiA, od południowej strony DK7, na wysokości obecnego skrzyżowania z sygnalizacją świetlną powstanie skrzyżowanie z prawoskrętami, z wlotem i wylotem rozdzielonym wyspą. Między DK7 a rondem wybudowane zostanie skrzyżowanie czterowlotowe ul. Sobieskiego z istniejącymi drogami dojazdowymi: na Tarnówkę oraz do ul. Sienkiewicza.
W ciągu ul. Sobieskiego pojawi się małe rondo. Północny i wschodni wlot ronda to połączenia (łącznice) z jezdnią główną, natomiast wlot południowy będzie przedłużeniem ul. Sobieskiego w stronę centrum. Wlot zachodni natomiast umożliwi dojazd do posesji. W ramach inwestycji zostanie przebudowany także układ odwodnienia oraz oświetlenie terenu. W miejscach, które będą tego wymagały, staną ekrany akustyczne.
Budowa w tym miejscu bezkolizyjnego skrzyżowania, to temat poruszany zarówno przez byłego burmistrza Macieja Ostrowskiego jak i urzędującego po nim Jarosława Szlachetkę. Na początku kadencji, w styczniu 2019 r. informacje o przebudowie skrzyżowania podał w towarzystwie ministra Andrzeja Adamczyka. Podkreślał, że budowa węzła wpisuje się w plan rozwoju tej części miasta, gdyż estakada będzie początkiem planowanej zachodniej obwodnicy Myślenic.
Droga krajowa nr 7 należy do sieci TEN-T i jest istotnym połączeniem komunikacyjnym kraju. Obsługuje zarówno ruch tranzytowy jak i lokalny. Z roku na rok obserwujemy zwiększenie natężenia ruchu. W latach 2020 - 2021 na samym odcinku Jawornik – Myślenice wyniosło ono prawie 47 tys. pojazdów na dobę.
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.
No czyli prawie tyle co remont dwóch kamienic a z tego węzła nie dość że skorzysta więcej społeczeństwa to rola bezpieczeństwa jakie ono ze soba niesie jest nieocenione, w przeciwieństwie do kamienicy która bezpieczeństwa nikogo nie poprawi
Chwała Bogu.
Bo wiadomo, że nowa zakopianka to był pic przedwyborczy, podobnie jak złoty pociąg.
Lubowali się w obietnicach, o gruszkach na wierzbie, a deficyt rósł
Wg mnie nie ma szans na nową zakopianke. Za gęste zabudowanie, ludzie się nie zgodzą. Nowa zakopianka musiałaby biec tunelami i wiaduktami. A to 20 mld i nie pomoże
Jeżeli robienie polichromii w siedzibie PiS , u Obońskich kosztuje 30 mln, to ten wiadukt jest za psie pieniądze.
Przez 5 lat PIS nie dał rady, a nowa władza po tygodniu przeszła do czynów.
Trzeba jeszcze wymienić PIS w samorządach i znów ruszą inwestycje.
Czas na zmiany!