logo-web9
Myślenice a droga S7

Jarosław Szlachetka o S7:"Uważam, że jest sens prowadzenia tej drogi, ale za zbiornikiem dobczyckim"

Burmistrz Myślenic Jarosław Szlachetka (PiS) stawia na połączenie kolejowe Myślenice-Kraków, a planowaną drogę S7 proponuje poprowadzić za zbiornikiem dobczyckim. 

"Uważam, że jest sens prowadzenia takiej drogi, ale za zbiornikiem dobczyckim. Aby poprawić dostępność komunikacyjną dla mieszkańców Dobczyc, Raciechowic, Wiśniowej, a nawet Lubnia, a nie prowadzić S7 blisko Zakopianki w odległości kilometra czy dwóch" 

- mówił podczas spotkania z mieszkańcami. 

Obecnie na zlecenie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad trwa projektowanie tzw. "nowej Zakopianki", czyli odcinka drogi S7 pomiędzy Krakowem a Myślenicami.  Pierwsze propozycje jej przebiegu poznamy w 2025 roku. Do tej pory wszystkie z prezentowanych wariantów przebiegały przez Myślenice, a estakada przecinała Górne Przedmieście.

Toczą się kluczowe spotkania samorządowców ze stroną rządową oraz zarządcą dróg. W ramach Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego wykonawca w wyniku specjalistycznych analiz wyłoni dla GDDKiA najpierw 8 wstępnych wariantów drogi. Z tych wariantów w wyniku konsultacji społecznych zostaną wybrane 3 warianty do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, z czego jeden proponowany do realizacji przez inwestora.

W poniedziałek 12 sierpnia w myślenickim magistracie odbyły się konsultacje społeczne dotyczące projektowania linii kolejowej Myślenice-Kraków.

Podczas dyskusji mieszkańcy zwracali uwagę, że projektowana linia może wejść w kolizję nie tylko z ich działkami i domami, ale również z planowaną drogą S7.

W tym temacie wypowiedział się burmistrz Jarosław Szlachetka (PiS). Gospodarz gminy szansę dla jej rozwoju widzi w kolei i jak zapowiada "ze współpracownikami czynimy starania, aby planowany przebieg drogi S7 poprowadzić poza terenem gminy Myślenice. Najlepiej po stronie wschodniej zbiornika dobczyckiego".

Burmistrz twierdzi, że droga S7 nie ma służyć obsłudze ruchu lokalnego pomiędzy Myślenicami a Krakowem i jest przewidziana "jako uzupełnienie rusztu komunikacyjnego północ-południe. Wsadzanie nam kolejnej drogi ekspresowej, kolejnej bariery jest nie do zaakceptowania" - mówił. 

Weź udział w sondażu!

Wyraził nadzieję, że połączenie kolejowe powstanie szybciej, co ma pomóc gminie uniknąć przecięcia przez S7. 

Jarosław Szlachetka (PiS), burmistrz MiG Myślenice: Priorytetem dla mnie jako burmistrz oraz dla lepszego rozwoju gminy i dla mieszkańców jest budowa połączenia kolejowego Kraków - Myślenice, a nie budowa drogi S7. Ze współpracownikami czynimy starania, aby planowany przebieg drogi S7 poprowadzić poza terenem gminy Myślenice. Najlepiej po stronie wschodniej zbiornika dobczyckiego.

To kolejny raz, kiedy burmistrz Myślenice zabiera głos w sprawie budowy drogi S7. Po raz pierwszy temat ten poruszył w listopadzie 2023 r., podczas spotkania mieszkańców Krzyszkowic z samorządowcami.

Jarosław Szlachetka podkreślał, że wyzwaniem na kolejne lata jest poprowadzenie tej drogi poza gminą Myślenice. Jak podkreślał w ubiegły roku; jej trasa powinna przebiegać wschodnią częścią powiatu myślenickiego, a wagę sprawy określa jako "myślenicką rację stanu".

"Dzisiaj dla nas myślenicką racją stanu, ale mówię ogólną - jest to, żeby nowa S7 była poprowadzona takim śladem, aby w ogóle nie dotykała gminy Myślenice, a będzie jakąś szansą rozwojową dla mieszkańców, chociażby gminy Wiśniowa, Raciechowice czy dalej do Mszany Dolnej" - mówił. 

Zobacz więcej
Czytaj komentarze!