Myślenice a droga S7

Jarosław Szlachetka: Następne wyzwanie to poprowadzenie drogi S7 poza gminą Myślenice

Jarosław Szlachetka: Następne wyzwanie to poprowadzenie drogi S7 poza gminą Myślenice
Fot. Piotr Jagniewski

„Dzisiaj dla nas myślenicką racją stanu, ale mówię ogólną - jest to, żeby nowa S7 była poprowadzona takim śladem, aby w ogóle nie dotykała gminy Myślenice, a będzie jakąś szansą rozwojową dla mieszkańców chociażby gminy Wiśniowa, Raciechowice czy dalej do Mszany Dolnej. To nasze wyzwania na najbliższe kilka lat do przodu”

– podczas spotkania mieszkańców w Krzyszkowicach mówił Jarosław Szlachetka (PiS), burmistrz Miasta i Gminy Myślenice.

 

Podczas spotkania mieszkańców Krzyszkowic z samorządowcami, które odbyło się 6 listopada w sali OSP, wywiązała się dyskusja na temat współpracy z GDDKiA, planami budowy tunelu pod Zakopianką, czy przyszłością starej szkoły.

Burmistrz w jednej ze swoich wypowiedzi nawiązał do przebiegu drogi S7, która ma powstać na odcinku Kraków-Myślenice.  Jarosław Szlachetka uważa, że wyzwaniem na kolejne lata jest poprowadzenie tej drogi poza gminą Myślenice. Według niego powinna przebiegać wschodnią częścią powiatu myślenickiego, a wagę sprawy określa jako "myślenicką rację stanu".

"Dzisiaj dla nas myślenicką racją stanu, ale mówię ogólną - jest to, żeby nowa S7 była poprowadzona takim śladem, aby w ogóle nie dotykała gminy Myślenice, a będzie jakąś szansą rozwojową dla mieszkańców, chociażby gminy Wiśniowa, Raciechowice czy dalej do Mszany Dolnej" - mówił. 

Jarosław Szlachetka (PiS), burmistrz Miasta i Gminy Myślenice: Następne wyzwanie to jest poprowadzenie drogi S7 poza gminą Myślenice.

Apeluję do pana starosty, żeby wspierał burmistrza Myślenic, żeby nowa S7 nie dzieliła gminy Myślenice i przechodziła koło domu starosty na Górnym Przedmieściu, tylko żeby była poprowadzona po wschodniej części powiatu myślenickiego. Żeby odciągała ruch komunikacyjny północ-południe i nie dotykała gminy Myślenice, bo mamy już Zakopiankę, która dzieli naszą gminę praktycznie na pół. Na przestrzeni czasu te uciążliwości tylko narastały.

Dzisiaj dla nas myślenicką racją stanu, ale mówię ogólną - jest to, żeby nowa S7 była poprowadzona takim śladem, aby w ogóle nie dotykała gminy Myślenice, a będzie jakąś szansą rozwojową dla mieszkańców, chociażby gminy Wiśniowa, Raciechowice czy dalej do Mszany Dolnej. To nasze wyzwania na najbliższe kilka lat do przodu.

Przetarg odwołany 

Na początku października Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wyłoniła firmę, która w ciągu 6 lat miała opracować przebieg drogi S7 pomiędzy Krakowem a Myślenicami.

Transprojekt Gdański miał to zrobić z dokładnością od 80 do 150 metrów. Jak się jednak okazało,  projekt wpadł w ostry zakręt, a wyłoniona w przetargu firma zrezygnowała z podpisania umowy na wykonanie studium.

W najbliższych miesiącach Jarosław Szlachetka powinien ubiegać się:

  • o mandat radnego w gminie
  • o mandat radnego w powiecie
  • o mandat radnego w sejmiku województwa
  • o stanowisko wójta/burmistrza
  • dać sobie spokój z polityką
  • Zobacz wyniki
  • o mandat radnego w gminie o mandat radnego w gminie 1%
  • o mandat radnego w powiecie o mandat radnego w powiecie 1%
  • o mandat radnego w sejmiku województwa o mandat radnego w sejmiku województwa 2%
  • o stanowisko wójta/burmistrza o stanowisko wójta/burmistrza 16%
  • dać sobie spokój z polityką dać sobie spokój z polityką 79%
  • Głosów: 1517

GDDKiA przygotowuje nowy przetarg. "Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie projektu przebiegu nowej trasy i uzyskanie dla niego decyzji środowiskowej. Planujemy ogłoszenie tego postępowania jeszcze w tym roku”czytamy w komunikacie drogowców.

 

Pierwotnie proponowali 6 korytarzy

Przypomnijmy; w styczniu 2022 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaprezentowała swoje propozycje przebiegu drogi ekspresowej S7 na odcinku Kraków-Myślenice. Trasa prowadzi od Gdańska do Rabki, a jedyny brakujący jej fragment to odcinek między stolicą Małopolski a Myślenicami.

Sześć korytarzy GDDKiA zostało oprotestowanych przez mieszkańców i samorządowców z gmin, przez które miałaby przebiegać „nowa Zakopianka”.

W odpowiedzi na te działania, w maju 2022 Generalna Dyrekcja postawiła samorządom ultimatum; nie podoba się wam nasza propozycja? Teraz wy pokażcie własne warianty drogi. Problem w tym, że o ile większość samorządowców zgodnie przyznaje, że droga jest potrzebna, to kością niezgody staje się jej przebieg. Nikt bowiem nie chce, aby przecinała jego teren.

O ile przedstawicielom gmin usytuowanych na południe od Krakowa nie udało się opracować wspólnej koncepcji przebiegu S7, to samorządowcy ze stolicy Małopolski zaproponowali dwa korytarze. Ich propozycje oprotestowali burmistrzowie Wieliczki, Dobczyc, Biskupic i Sieprawia. 

 

Wszystkie warianty prowadzą do Myślenic

O ile poszczególne korytarze różnią się przebiegiem w poszczególnych gminach, to wszystkie z proponowanych tras łączą się w Myślenicach.

W jednym z naszych sondaży pytamy was, czy samorządowcom związanym z "ziemią myślenicką" uda się doprowadzić do zmiany planowanej trasy S7 przez Myślenice. W ich skuteczność wierzy co czwarty ankietowany (23%), 60% nie ma wątpliwości, że ta sprawa przerasta lokalnych polityków, a zdanie w tej kwestii nie ma 17% z naszych czytelników.

Czy samorządowcom związanym z "ziemią myślenicką" uda się doprowadzić do zmiany planowanej trasy S7 prowadzącej przez Myślenice?

  • TAK TAK 22%
  • NIE NIE 61%
  • TRUDNO POWIEDZIEĆ TRUDNO POWIEDZIEĆ 17%
  • Głosów: 2535

Ruch na Zakopiance od Krakowa do Myślenic stale rośnie. W 2015 r., w zależności od odcinka pomiarowego, wahał się od 30 do 41 tys. pojazdów na dobę. W latach 2020-21 wartości osiągnęły poziom od 40 do ponad 57 tys. pojazdów na dobę. To więcej aut niż na autostradzie A4 między Niepołomicami a Brzeskiem, gdzie ruch sięga wartości 55 tys. pojazdów na dobę.

Prognozy ruchu wskazują, że w przyszłości liczba samochodów jeżdżących trasą Kraków - Myślenice będzie nadal się zwiększać. Dotyczy to zarówno ruchu tranzytowego, jak i lokalnego. „Dlatego też niezbędne jest rozpoczęcie prac nad przygotowaniem koncepcji nowej drogi, która odciąży istniejący odcinek DK7 i zapewni ciągłość całej trasy S7 na terenie Polski” – argumentują drogowcy z Generalnej Dyrekcji.

Powiązane tematy

Komentarze (24)

  • 18 lis 2023

    A jakie konkretne działania podjął burmistrz, w których go trzeba wspierać? Bo nie bardzo rozumiem. On sam chyba też nie. Taka ogólna koncepcja przyszła mu do głowy na poczekaniu? Czyli jeszcze raz pytam: co konkretnie włodarz już zrobił i w czym konkretnie trzeba go wspierać? No chyba że w samym gadaniu i obiecywaniu? Ale to akurat jest bez sensu. Może po cichu liczy na sytuację odwrotną, że starosta podejmie konkretne działania (a myślę, że to zrobi, bo na pomysł puszczenia takiej trasy przez środek dzielnicy mieszkalnej, tylko geniusze z obecnie rządzących mogli wpaść) i wtedy burmistrz się chętnie podepnie, odtrąbiając we wszystkich opłacanych z naszej kasy mediach, jako swój wielki sukces? Skądś to już znamy?
    Tak więc, konkrety panie koncepcyjny! Konkrety!

    57 7 Odpowiedz
  • 18 lis 2023

    W tytule jest chyba literówka nie powinno być...."następne wyznanie"....tło się zgadza pastor z mikrofonem też hmm...🤔

    52 5 Odpowiedz
  • mysleniczaninzdziada 18 lis 2023

    kolej na nastepne obietnice ktore sa tak odlegle ....

    46 8 Odpowiedz
  • mirek@ 18 lis 2023

    Piekny krok ku abstrakcji i na najblizsze lata jest o czym opowiadać 😂😂😂 "myslenicka racja stanu".... Dajcie spokój 🤦🏻‍♂️

    39 6 Odpowiedz
  • 18 lis 2023

    Parafrazując - Dzisiaj dla nas myślenicką racją stanu, jest zmiana władzy

    34 8 Odpowiedz

Zobacz więcej