Krzyszkowice. Zamkną 6 skrzyżowań i połączą drogi zbiorcze. Tak Bugaj, Psiary i Wójciakówka dojadą do tunelu
- 6 czerwca 2025

Trzy miesiące po spotkaniu z mieszkańcami w Krzyszkowicach, GDDKiA informuje o zatwierdzeniu przez Ministerstwo Infrastruktury Programu Inwestycji dla budowy dodatkowych dróg wzdłuż zakopianki.
„To pozwala nam na przygotowanie dalszej dokumentacji niezbędnej do realizacji tego przedsięwzięcia. Nowe drogi pozwolą meszkańcom Bugaja, Psiar i Wójciakówki na dojazd do budowanego na DK7 węzła Krzyszkowice” – informują drogowcy
W Krzyszkowicach trwa budowa węzła, który ma pozwolić na bezpieczny wjazd na Zakopiankę w kierunku Krakowa i Myślenic. Zapewnić ma to tunel powstający pod drogą krajową nr 7. Będzie w nim również chodnik dla pieszych, a jego budowa ma potrwać do końca 2025 roku.
Jak się jednak okazuje, projekt nie obejmuje wykonania dróg dojazdowych do powstającego węzła, a mieszkańcy przysiółków Psiary, Bugaj i Wójciakówka alarmują, że „grozi to ich odcięciem od reszty świata i komunikacyjnym wykluczeniem”.
Spór między politykami o to, kto powinien wybudować drogi trwał przez kilka ostatnich lat. W lutym 2025 dyrektor krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zaproponował zamknięcie skrzyżowań i budowę dróg biegnących po obu stronach zakopianki, które doprowadzą ruch do powstającego węzła.
Realizacja zadania nie jest jednak taka prosta, bowiem wymaga wykupu gruntów pod budowę dróg o odpowiedniej szerokości oraz wykonania dwóch wyburzeń. Cały proces według lutowych zapowiedzi Macieja Ostrowskiego ma potrwać 3 lata.
Ministerstwo zatwierdza program
Trzy miesiące po spotkaniu z mieszkańcami w Krzyszkowicach, GDDKiA informuje o zatwierdzeniu przez Ministerstwo Infrastruktury Programu Inwestycji dla budowy dodatkowych dróg wzdłuż zakopianki.
„To pozwala nam na przygotowanie dalszej dokumentacji niezbędnej do realizacji tego przedsięwzięcia. Nowe drogi pozwolą na dojazd do budowanego na DK7 węzła Krzyszkowice” – zapowiadają drogowcy.
„Zbudujemy i poszerzymy ponad kilometr dróg i połączymy je z węzłem Krzyszkowice. Mieszkańcy Bugaja, Psiar i Wojciakówki zyskają bezpieczny dojazd do swoich domów i szybkie połączenie z zakopianką. Program jest, możemy zaczynać prace przygotowawcze. Działamy!” – w mediach społecznościowych pisze Maciej Ostrowski, dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA.
Projekt przygotowany przez GDDKiA związany z Krzyszkowicami obejmuje zamknięcie sześciu skrzyżowań dróg lokalnych z zakopianką. „W zamian za to zbudujemy lub poszerzymy ok. 1 km dodatkowych dróg lokalnych i postawimy trzy nowe mosty, które pozwolą okolicznym mieszkańcom na dojazd do węzła powstającego w Krzyszkowicach” – czytamy w informacji prasowej.
Na prawo od jezdni zakopianki prowadzącej w kierunku Myślenic powstanie ok. 440 m nowej drogi lokalnej i mosty na Krzyszkowiance i Młynówce. Do 5,5 m poszerzony zostanie odcinek ok. 240 m drogi lokalnej. Po drugiej stronie DK7, wzdłuż jezdni na Kraków drogowcy planują budowę ok. 120 m nowej drogi i poszerzenie ok. 170 m już istniejącej. Na Młynówce powstanie most łączący te odcinki. Po zakończeniu inwestycji zostaną one przejęte jako drogi lokalne przez gminę Myślenice.
Budowa ma pozwolić na likwidację zjazdów z zakopianki na granicy Krzyszkowic i Jawornika, w tym możliwości skrętu w lewo od strony Krakowa i Myślenic. W zamian za to mieszkańcy przysiółka Bugaj będą mogli dojechać do węzła Krzyszkowice nową drogą lokalną. Podobne rozwiązanie zyskają mieszkańcy Psiar.
Patrząc od strony Krakowa – zamknięte zostaną trzy zjazdy z zakopianki w prawo przed węzłem Krzyszkowice i jeden za nim. Nowa droga i most na Krzyszkowiance mają pozwolić na dojazd do węzła mieszkańcom osiedla Wojciakówka.
Wjazdy i zjazdy na zakopiankę będą możliwe w bezpiecznym miejscu, na nowym węźle Krzyszkowice.
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.
Będą już zadowoleni?
Czy jeszcze lądowisko dla helikopterów?