Myślenice a droga S7

Józef Tomal: Jeśli S7 ma przebiegać przez gminę Myślenice to jestem za wariantem E

Józef Tomal: Jeśli S7 ma przebiegać przez gminę Myślenice to jestem za wariantem E
Fot. Piotr Jagniewski

"Myślenice czekały na ostateczne przedstawienie tych wszystkich wariantów. Jako starosta jestem zainteresowany, żeby preferowany wariant – jeśli ma być przez gminę Myślenice, był to wariant E. Ze względów ekonomicznych, ze względów społecznych"

- na temat przebiegu trasy S7 Kraków – Myślenice podczas konferencji prasowej w krakowskim oddziale GDDKiA mówił starosta myślenicki Józef Tomal (PO/FZM).

 

W poniedziałek 3 listopada w trakcie konferencji prasowej, która odbyła się w siedzibie krakowskiego oddziału GDDKiA Maciej Ostrowski przedstawił 6 propozycji przebiegu drogi ekspresowej S7 między Krakowem a Myślenicami.

Wszystkie warianty rozpoczynają się na autostradzie A4 - na istniejącym węźle Łagiewniki oraz nowo projektowanych węzłach Kraków Tuchowska i Kraków Blacharska.

Dla myśleniczan prezentacja była szczególnie ważna, bowiem wszystkie dotychczas proponowane przebiegi S7 prowadziły przez Górne Przedmieście.

Z sześciu przedstawionych propozycji - pięć nadal przecina tę część Myślenic, natomiast jeden (wariant E) prowadzi dotychczasowym korytarzem obecnej zakopianki.

Podczas konferencji głos zabrał m.in. starosta myślenicki, który optował za wariantem E. - Myślenice czekały na ostateczne przedstawienie tych wszystkich wariantów. Jako starosta jestem zainteresowany, żeby preferowany wariant – jeśli ma być przez gminę Myślenice, był to wariant E. Ze względów ekonomicznych, ze względów społecznych - mówił Józef Tomal. 

Józef Tomal (PO/FZM), starosta myślenicki: Myślenice czekały na ostateczne przedstawienie tych wszystkich wariantów. Jako starosta jestem zainteresowany, żeby preferowany wariant – jeśli ma być przez gminę Myślenice, był to wariant E. Ze względów ekonomicznych, ze względów społecznych.

 

W najbliższych miesiącach rozpoczną się spotkania informacyjne z mieszkańcami gmin Kraków, Mogilany, Myślenice, Siepraw, Świątniki Górne oraz Wieliczka. To pomiędzy włodarzami i mieszkańcami a GDDKiA rozegra się sprawa dotycząca tej inwestycji.

 

Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie. 

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Powiązane tematy

Komentarze (8)

  • 3 godz.

    Akceptowalny, ale bez zupełnego sensu. Chodzi o to z tym wariantem E, aby na tym czarowaniu ludzi dojechać do kolejnych wyborów i utrzymać układ władzy. Niestety nie ma on nic wspólnego z profesjonalizmem i na pewno przez fachowców nie może być zaakceptowany. Pomijając wyrzucenie miliardów po prostu w błoto, na zniszczenie wyremontowanej zakopianki i zamienienie jej na S7 służącą do ruchu tranzytowego. Jeśli poprowadzą drogę szybkiego ruchu po śladzie zakopianki, to którędy w takim razie będą przemieszczać się mieszkańcy pomiędzy lokalnymi miejscowościami, czy S7 jako drogą międzypaństwową szybkiego ruchu? Brak profesjonalizmu i populizm, aż bije od pomysłodawców takich wariantów.

    7 2 Odpowiedz
  • 4 godz.

    Nie rozwiąże zupełnie to raz, ale mija się zupełnie z istotą i celem budowy dróg szybkiego ruchu. Takie drogi powinny mieć jak najmniej łączności z ruchem lokalnym. Obstawanie za wariantem E po dawnym śladzie zakopianki, to czysty populizm nastawiony na wykołowanie ludzi pod głosy wyborców i świadectwo na zupełny brak profesjonalizmu.

    7 2 Odpowiedz
  • 4 godz.

    Wariant E ma tylko po 2 pasy ruchu w każdym kierunku między Głogoczowem a Myślenicami. Nie rozwiąże problemu korków na zakopiance w tym miejscu.

    6 1 Odpowiedz
  • 3 godz.

    Wariant E to jest jedyny, bezsensowny wariant! Zamiast wyprowadzić ruch z Myślenic jeszcze go zwiększa! Wariant przez górne przedmieście jest jedynym sensownym!

    5 Odpowiedz
  • 51 min.

    Pan starosta jest za wariantem E ze względów prywatnych więc powinien się wyłączyć z dyskusji. Mówi o względach ekonomicznych - pieniądze wyrzucone w błoto w tym wariancie, gdyż nie rozwiązuje całego problemu, o względach społecznych - tak, dojeżdża całkowicie ludzi mieszkających przy obecnej zakopiance.
    I to mają być argumenty ZA tym wariantem?

    4 Odpowiedz

Zobacz więcej