Miasto

Zarabie: Z parku znikają krzewy, wandale nie oszczędzili lampy

 

Zarabie: Z parku znikają krzewy, wandale nie oszczędzili lampy
W ostatnim czasie z parku miejskiego na Zarabiu znikają nowo posadzone krzewy. Wandale nie oszczędzają infrastruktury. Przy jednej z alejek urwana została część lampy. To kolejne zniszczenia po wrześniowej demolce placu zabaw
Park miejski na Zarabiu powstał w ramach Rewitalizacji miasta, a prace remontowe zakończyły się we wrześniu 2011 roku http://miasto-info.pl/myslenice/2925,park-miejski-koniec-prac-remontowych-poczatek-sadzenia-krzewow.html . Kilka dni po otwarciu na jego terenie zniszczono plac zabaw. Wówczas uszkodzone zostały ławki, urwano huśtawkę i podpalono matę, która ma amortyzować ewentualny upadek dziecka.
W ostatnich dniach z parku zniknęły sadzonki krzewów znajdujące się przy alejkach spacerowych, a następnie mieszkańcy poinformowali o urwanej części lampy. - Zwracamy się z prośbą do osób będących świadkami dewastacji, by zgłaszały to odpowiednim służbom policji lub straży miejskiej - apeluje Kornelia Uchacz z UMiG Myślenice.
Na rewitalizację Zarabia obejmująca park miejski, rozbudowę centrum sportu i rekreacji, budowę strzelnicy, kortów i skate parku gmina uzyskała ponad 7,6 mln zł, co stanowi 70% wartości projektu. Gmina Myślenice pozyskała także dodatkowe środki na budowę strzelnicy sportowej w wysokości miliona złotych ze środków pozostających w dyspozycji Ministerstwa Sportu i Turystyki, a także odzyskała podatek VAT z każdej z tych inwestycji.
Kolejnym etapem rewitalizacji będzie zagospodarowanie Górnego Jazu zniszczonego w trakcie powodzi w 2010 roku. To zadanie będzie wymagało współpracy z zarządcą rzeki Raby, którym jest Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej. Obecnie opracowywana jest koncepcja zabezpieczenia brzegów Raby i terenów rekreacyjnych.

W ostatnim czasie z parku miejskiego na Zarabiu znikają nowo posadzone krzewy. Wandale nie oszczędzają infrastruktury. Przy jednej z alejek urwana została część lampy. To kolejne zniszczenia po wrześniowej demolce placu zabaw

 Park miejski na Zarabiu powstał w ramach Rewitalizacji miasta, a prace remontowe zakończyły się we wrześniu 2011 roku. Kilka dni po otwarciu na jego terenie zniszczono plac zabaw. Wówczas uszkodzone zostały ławki, urwano huśtawkę i podpalono matę, która ma amortyzować ewentualny upadek dziecka.

W ostatnich dniach z parku zniknęły sadzonki krzewów, a mieszkańcy poinformowali o urwanej części lampy oświetlającej jedną z alejek. - Zwracamy się z prośbą do osób będących świadkami dewastacji, by zgłaszały to odpowiednim służbom policji lub straży miejskiej - apeluje Kornelia Uchacz z UMiG Myślenice.

Na rewitalizację Zarabia obejmującą park miejski, rozbudowę centrum sportu i rekreacji, budowę strzelnicy, kortów i skate parku gmina uzyskała ponad 7,6 mln zł, co stanowi 70% wartości projektu. Gmina Myślenice pozyskała także dodatkowe środki na budowę strzelnicy sportowej w wysokości miliona złotych ze środków pozostających w dyspozycji Ministerstwa Sportu i Turystyki, a także odzyskała podatek VAT z każdej z tych inwestycji.

Kolejnym etapem rewitalizacji będzie zagospodarowanie Górnego Jazu zniszczonego w trakcie powodzi w 2010 roku. To zadanie będzie wymagało współpracy z zarządcą rzeki Raby, którym jest Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej. Obecnie opracowywana jest koncepcja zabezpieczenia brzegów Raby i terenów rekreacyjnych.


ODDAJ GŁOS W ANKIECIE

Powiązane tematy

Zarabie: Trwa budowa sieci kanalizacyjnej
Miasto 5

Zarabie: Trwa budowa sieci kanalizacyjnej

Trwa budowa sieci kanalizacyjnej na Zarabiu. Rozkopane są drogi i pobocza. Utrudnienia potrwają do końca roku, natomiast odbudowa dróg zaplanowana jest na wiosnę 2014

Komentarze

  • Brak zdjęcia
    23 maj 2012

    Ochrona 24/7 i/lub Monitoring, tak jak w innych tego typu obiektach.

    39 7 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    23 maj 2012

    [quote=gość: mem] Ochrona 24/7 i/lub Monitoring, tak jak w innych tego typu obiektach. [/quote]

    dajcie juz spokoj z tym monitoringiem. wszedzie tylko kamery i WIELKI BRAT! wystarczyloby gdyby regularnie zagladala tam policja albo straz miejska, zwlaszcza ze teraz jest latwiej wjechac do parku niz kiedys

    13 33 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    23 maj 2012

    MONITORING

    33 9 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    23 maj 2012

    też jestem za monitoringiem

    24 9 Odpowiedz
  • 23 maj 2012

    sam monitoring dużo nie zdziała, a koszt takiego przedsięwzięcia będzie ogromny.

    10 16 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    23 maj 2012

    Gdzie są patrole piesze policji i straży miejskiej, w tygodniu czasami maszerują sobie po rynku jak się nic nie dzieję ale jak ich trzeba to ich nie ma.Powinni sobie pospacerować po parku a w szczególności w wekendy i to jeszcze wieczorami.

    21 1 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    23 maj 2012

    Ja ich wogole nigdzie nie widuje. W soboty i niedziele, strach wyjsc na ulice, bo jakies wiesniaki robia sobie tor wyscigowy po miescie. Nie mowie o samym Zarabiu, ale o calym miescie. Ulica Pilsudskiego, czy Slowackiego traktowane sa przez co poniektorych jak jakies oesy. Dziwie sie ze z tym policja nie robi totalnie nic. Nie przeszkadza im to chyba wogole.

    20 3 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    23 maj 2012

    precz z inwigilacją !!

    10 12 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    23 maj 2012

    Patrząc na to co poczynają nasze władze, sam mam ochotę zdewastować trochę przystanków i powyrywać kilka ławek.

    11 16 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    23 maj 2012

    Ludzie to durnie. Pobudowali im park a teraz go demolują.
    Monitoring to głupi pomysł. Za niedługo wszędzie gdzie ktoś kopnie kosz będą ględzić o monitoringu. Od czego jest ta straż i policja ma te dwa nowe samochodziki. Kiedyś koło OSP na Zarabiu policja miała taki drewniany domek i w lecie zawsze siedział na Zarabiu jakiś patrol. Taki letni komisariat. Ale się niestety spalił.

    16 3 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    23 maj 2012

    a może straż obywatelska? skoro ratusz i organy ścigania nie dają rady

    12 1 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    23 maj 2012

    [quote=gość: mama] Gdzie są patrole piesze policji i straży miejskiej, w tygodniu czasami maszerują sobie po rynku jak się nic nie dzieję ale jak ich trzeba to ich nie ma.Powinni sobie pospacerować po parku a w szczególności w wekendy i to jeszcze wieczorami. [/quote]
    są tam gdzie ich nie trzeba, nie ma ich gdzie są potrzebni!!!

    14 3 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    23 maj 2012

    ktos musi sie tym zajac na poważnie

    13 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    23 maj 2012

    Na Zarabiu brakuje patroli! Szczególnie w weekendy powinien być regularny dozór, bo wtedy najwięcej jest pijących alkohol na bocznych ulicach czy pod sklepem, w parku też lumpy siedzą, wszędzie śmieci i smród, bo siurają pod płotami. Nocne wrzaski gości weselnych, przyjezdnych nie wiadomo skąd też powinny się skończyć!! Gdzie jest policja i co robi ja sie pytam??

    21 1 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    23 maj 2012

    Jestem za monitoringiem oraz patrolami straży miejskiej, nie wyobrażam sobie więcej takich sytuacji jaka miała zajście w ostatnią sobotę, gdzie pijane w "ksztok" młokosy wynajęli rowerki tuż obok w wypożyczalni, po pijaku rozjeżdżali świeżo rosnącą trawkę i kwiatki oraz stwarzali ogólne zagrożenie dla będących w tym czasie parku rodziców i dzieci.
    1.Niech ktoś nad tym zapanuje w jakiś sposób bo aż żal iść teraz do parku!
    2.Kto mądry wypożycza pijakom rowerki!?

    22 1 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    23 maj 2012

    przepraszam, sytuacja miała miejsce w niedzielę

    7 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    23 maj 2012

    [quote=gość: leenny] Ale się niestety spalił. [/quote]
    Podpalili go "ojce" tych, co teraz nowy plac zabaw zdemolowali :(

    4 1 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    23 maj 2012

    pewnie a idąc na romantyczny spacer z dziewczyna w nocy bede myslal ze jakis pajac siedzi i sie na nas patrzy :)

    7 3 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    23 maj 2012

    Strażników w naszym mieście to jest tylu, że gdyby wszyscy weszli do parku na Zarabiu to by sami siebie nie mogli znaleźć a juz nie mówiąc o wandalach. Tylko monitoring, żeby strażnicy wiedzieli co i gdzie się dzieje. Przecież nie może cała straż miejska siedzieć cały dzień czy noc w jednym parku bo za chwile będą komentarze, że nie ma ih na osiedlu i komentarze będą słuszne bo mieszkańcy osiedla tez maja prawo do bezpieczeństwa. Ludzie, otrząśnijcie się. Jak tylko straż miejska opuści park, żule otwierają sobie buteleczki i tankują spokojnie. A
    jako mieszkaniec osiedla jestem stanowczo na NIE warowaniu służb w jednym parku. Dlatego uważam, że relatywnie tańszym i skuteczniejszym rozwiązaniem jest monitoring. Jeden człowiek na kamerach widzi w jednym czasie co się dzieje na osiedlu, na rynku i w parku.

    6 5 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    23 maj 2012

    Po nie kąt masz rację ale lepiej żeby siedzieli na rynku w ratuszu, a po zatem jest jeszcze policja niech przywiozą tych młodych co są na szkółce z Krakowa i niech sobie deptają w ten i z powrotem!!! [quote=gość: BigBrat] Strażników w naszym mieście to jest tylu, że gdyby wszyscy weszli do parku na Zarabiu to by sami siebie nie mogli znaleźć a juz nie mówiąc o wandalach. Tylko monitoring, żeby strażnicy wiedzieli co i gdzie się dzieje. Przecież nie może cała straż miejska siedzieć cały dzień czy noc w jednym parku bo za chwile będą komentarze, że nie ma ih na osiedlu i komentarze będą słuszne bo mieszkańcy osiedla tez maja prawo do bezpieczeństwa. Ludzie, otrząśnijcie się. Jak tylko straż miejska opuści park, żule otwierają sobie buteleczki i tankują spokojnie. A
    jako mieszkaniec osiedla jestem stanowczo na NIE warowaniu służb w jednym parku. Dlatego uważam, że relatywnie tańszym i skuteczniejszym rozwiązaniem jest monitoring. Jeden człowiek na kamerach widzi w jednym czasie co się dzieje na osiedlu, na rynku i w parku. [/quote]

    5 2 Odpowiedz
  • 23 maj 2012

    a piszcie że nie ma monitoringu to cały park ogołocą):)

    2 1 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    23 maj 2012

    a gdzie jest monitoring??? widać u nas nic nowego nie opłaca się robić bo zaraz przyjdą i ukradną albo zepsują paranoja cholera jak w średniowieczu zabitym dechami, zero dbania o porządek, poszanowania dla czyjejś pracy. Nie może być ładnie, przyjemnie, nawet nie wiem jak to określić..takich osób nawet nie ma do czego porównać zwierzęta zachowują się lepiej. Osoby, które niszczą i kradną nie mają chyba mózgu tylko jakąś sieczke albo siare!!

    2 1 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    23 maj 2012

    kocham czytać wasze komentarze na każdy temat... co jeden to mądrzejszy....

    5 1 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    23 maj 2012

    Miejscowe żuliki nic złego w tym parku nie robią jakiegoś jabczana od czasu do czasu obalą i tyle. Nie robi się syfu w czyimś ogródku ale w swoim tym bardziej! Za demolki odpowiedzialne jest szerząca się otępiała gównarzeria.

    8 2 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    23 maj 2012

    Jak łatwo mimo kryzysu znajdują się pieniądze na monitoringi, strzelnice, a nie ma pieniędzy na chodniki np w Trzemeśni, nie ma na sprzątanie przy krawężnikach - Osieczany, Łęki, Trzemeśnia. Zamiast tworzyć bezpieczeństwo przez budowę np. chodnika ustawmy kamerę i obserwujmy jak giną na jezdni dzieci, strzelnica ? groza ? absurd ? czy po to wybieramy sołtysów, radnych itp. Niech każdy odpowie sobie sam.

    8 4 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    23 maj 2012

    wiecie co robi straż miejska? za free odwozi lumpów do domów jak już nie mogą więcej pić, tym się zajmuje i nie ma czasu na nic innego, a park należy ogrodzić drutem kolczastym, podłączyć do niego prąd, na rogach wieżyczki strażnicze z cekaemami, ze dwa plutony zomowców z dobermanami (najlepiej bez smyczy), rząd pręgierzy i dybów przy głównej alejce no i może dałoby się spokojnie pospacerować wśród zieleni, niestety jesteśmy dzikim krajem i już podobno nat geo ma kręcić u nas film "Wśród dzikich plemion Azji"

    5 1 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    23 maj 2012

    Dziś widziałam straz miejską na rowerach,fajna sprawa,niech pojeżdżą,poszperają w miejscach gdzie ciężko dojechać samochodem,ale przede wszystkim kondycje jaka będą mieć:)

    5 2 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    23 maj 2012

    jestem za, monitoring to podstawa!!!!

    5 4 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    24 maj 2012

    Tak, zgadzam się z przedmówcą, monitoring to podstawa, ale świata rodem z Orwella! Nie rozumiem was ludzie, wy sami tego chcecie ?! ----->>> http://demotywatory.pl/3755619

    WOLNOŚĆ WAŻNIEJSZA NIŻ BEZPIECZEŃSTWO!

    4 5 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    24 maj 2012

    Jestem za monitoringiem parku i zwiększonymi patrolami. A przy okazji co się stało "Teresce" na myślenickim rynku?Czy ją wreszcie ktoś odwinie z folii?Może boicie się zgorszenia, bo jak pamiętam ma jedną pierś na wierzchu. Koniec maja a ona dusi się pod folią!

    1 2 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    24 maj 2012

    Jestem za monitoringiem parku ,
    Który monitoring w Myślenicach wniósł coś dobrego?
    Albo nie czytelny, albo skasowany itd............
    A koszt wielki.

    6 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    24 maj 2012

    tyle tam samochodów przejeżdża i nikt nikogo nie widział?

    5 1 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    24 maj 2012

    Park jest nie po to żeby do niego wjeżdżać samochodami jak tu ktoś proponuje żeby tak robiła straż miejska albo policja. Nic się Panom nie stanie jak się przespacerują po parku, w końcu wielki to on nie jest...

    Monitoring swoją drogą ale może najpierw skierować tam patrole policji i straży miejskiej, niech mają baczenie na to co się tam dzieje...

    6 1 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    24 maj 2012

    Fajne te patrole na rowerach, widziałam strażników na Zarabiu prezentowali się super. :-)) Kamerki muszą być nie ma co się zastanawiać i ankiety robić.

    1 2 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    25 maj 2012

    To wszystko przez bociany.

    1 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    25 maj 2012

    A kto tam inny pije jak nie te żulo-panki których każdy zna bo nie ma osoby w Myślenicach i okolicach której nie błagali aby dali im na jakieś nędzne wino albo na klej do wąchania. Kamery MUSZĄ zostać zamontowane, a ci pijani i naćpani (** niech za swoje zdezelowane zachowanie zapłacą, albo niech odsiedzą w kryminale troche czasu. Tacy "przystojni" chłopcy na pewno wpadną w oko nie jednemu wyposzczonemu degeneratowi

    3 4 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    25 maj 2012

    Skandal...

    1 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    25 maj 2012

    [quote=gość: M90] A kto tam inny pije jak nie te żulo-panki których każdy zna bo nie ma osoby w Myślenicach i okolicach której nie błagali aby dali im na jakieś nędzne wino albo na klej do wąchania. Kamery MUSZĄ zostać zamontowane, a ci pijani i naćpani idioci niech za swoje zdezelowane zachowanie zapłacą, albo niech odsiedzą w kryminale troche czasu. Tacy "przystojni" chłopcy na pewno wpadną w oko nie jednemu wyposzczonemu degeneratowi [/quote]

    m90 brakuje mi znaków na klawiaturze aby opisać twoja głupote. apropo kleju to zmień producenta bo ten ci naprawde nie służy.poziom inteligencji-" Minus 90".życze szybkiego powroty o równowagi psychicznej

    1 2 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    26 maj 2012

    [quote=gość: twaróg] pewnie a idąc na romantyczny spacer z dziewczyna w nocy bede myslal ze jakis pajac siedzi i sie na nas patrzy :) [/quote]

    I tak nic nie zobaczy przez te kamerki , bo przy tak badziewnych lampach i tak nic nie widać.

    Jestem za monitoringiem ale ten , który te" lampy"wymyślił powinien za nie zapłacić , wziąć sobie do domu i założyć porządne , które będą dawały światło. Takie jak np , na szkole nr 2!

    3 1 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    26 maj 2012

    [quote=gość: pognieciony]

    m90 brakuje mi znaków na klawiaturze aby opisać twoja głupote. apropo kleju to zmień producenta bo ten ci naprawde nie służy.poziom inteligencji-" Minus 90".życze szybkiego powroty o równowagi psychicznej [/quote]
    Nastepny żul pijący w parku. M90 ma całkowitą racje. a "pognieciony" to chyba klej i tanie wino w parku kocha tak samo jak posłanka Beger sex . *** karać, nie wyróżniać. M90 tak trzymać. Nie Ty jeden tak myślisz i nie Ty jeden masz dość tego śmietnika

    3 1 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    30 maj 2012

    M90 pije F16 i pierścienie już mu puszczają.TO wszystko wina państwa .Stworzyć altanke dla pijaków żeby ich nikt nie widział i tam niech piją aż do ze..... a poza nią mandat 2zł.

    Odpowiedz

Zobacz więcej

Tak obchodziliśmy Święto Niepodległości na myślenickim Rynku
Myślenice 19

Tak obchodziliśmy Święto Niepodległości na myślenickim Rynku

Główne uroczystości związane z obchodami Święta Niepodległości miały miejsce na płycie myślenickiego Runku, gdzie burmistrz przekazał klucze do miasta Marszałkowi Józefowi Piłsudskiemu Sto pierwsza rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości w Myślenicach rozpoczęła się od Rajdu Patriotycznego organizowanego przez Stowarzyszenie Moto Sport Myś...

ALARMUJECIE: Ktoś wybudował TO przy "Lipce" na Plebańskiej Górze. Co to jest?
Myślenice 81

ALARMUJECIE: Ktoś wybudował TO przy "Lipce" na Plebańskiej Górze. Co to jest?

Na Plebańskiej Górze, w miejscu gdzie przez lata rosła legendarna "Lipka" przez wielu kojarzona z tą w herbie miasta, powstała niezidentyfikowana budowla. "Co to jest?" - pytacie  Na redakcja@miasto-info.pl otrzymujemy coraz więcej pytań dotyczących budowli na Plebańskiej Górze. "Podczas spaceru pod Lipke natknąłem się na takie coś...  Bylem załam...

Rośnie sprzedaż „małpek” z mocnym alkoholem. Samorządy apelują o wprowadzenie ograniczeń
Społeczeństwo 27

Rośnie sprzedaż „małpek” z mocnym alkoholem. Samorządy apelują o wprowadzenie ograniczeń

Władze lokalne z całego kraju naciskają na Ministerstwo Zdrowia, aby ograniczyć sprzedaż alkoholu w małych butelkach. "Małpki" stają się coraz bardziej popularne, a Polacy sięgają po nie coraz częściej Jak podaje „Dziennika Gazeta Prawna”, od co najmniej kilku miesięcy samorządowcy naciskają na stronę rządową, aby zająć się problmemem w sposób sys...

Ręce na kierownicę, albo mandat. Policjant sprawdzi też przebieg auta
Drogi 14

Ręce na kierownicę, albo mandat. Policjant sprawdzi też przebieg auta

Od czwartku 7 listopada policjanci będą mogli przeprowadzać kontrolę niemal w każdym miejscu – nawet na zakazie, czy chodniku. Co więcej, zmiany w przepisach dają im możliwość wystawiania 500 złotowego mandatu za… nietrzymanie rąk na kierownicy. To wszystko w czasie kontroli, podczas której sprawdzą też przebieg waszego auta Do tej pory policjanci...

Płaskie czy skośne? Jakie powinny być dachy nowych budynków powstających w mieście?
Myślenice 31

Płaskie czy skośne? Jakie powinny być dachy nowych budynków powstających w mieście?

Dać inwestorom i mieszkańcom nowe możliwości i dopuścić do stawiania budynków z płaskimi dachami, czy zachować regionalny charakter zabudowy? To dylemat nad którym zastanawiano się podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej W trakcie XVII sesji Rady Miejskiej radni podejmowali uchwałę dotyczącą zmian w Planie Zagospodarowania Przestrzennego dla Myślen...

Jacek Dewódzki: Nie bierzcie. Zniszczycie tym sobie życie i zdrowie
Edukacja 4

Jacek Dewódzki: Nie bierzcie. Zniszczycie tym sobie życie i zdrowie

Zwykle spotkania profilaktyczne kojarzą nam się z jedną formą – uczniowie siedzą i słuchają, a nauczyciel czy policjant przekazuje ważne informacje. Jednak coraz częściej wokaliści i inne znane osoby starają się ostrzec młodych przed nałogami  Tak było w Zespole Szkół im. Andrzeja Średniawskiego, którą odwiedził były wokalista zespołu Dżem – Jacek...