logo-web9
Miasto

Waszym zdaniem: Reklamy w centrum szpecą miasto

Niewiele ponad miesiąc czasu zostało przedsiębiorcom z centrum na dostosowanie swoich reklam do zapisów prawnych. Zdecydowana większość z was twierdzi, że reklamy w Myślenicach szpecą miasto

Temat estetyki reklam w Myślenicach nasi czytelnicy poruszali już w 2012 roku. Sprawą zajęli się urzędnicy, którzy w kwietniu informowali o tym, że właściciele budynków w centrum muszą dostosować wiszące na nich reklamy do obowiązujących przepisów. 

Dotyczy to właścicieli budynków zlokalizowanych w centrum miasta, w tzw. strefie ochrony konserwatorskiej „A”, która obejmuje obszar rynku wraz przyległymi ulicami. Mają na to czas do 30 czerwca, bowiem po upływie tego terminu Inspektorzy Nadzoru Budowlanego dokonają kontroli. 

Połowa przedsiębiorców niezainteresowana

Z zaproszenia na spotkanie konsultacyjne dotyczące reklam, jakie do 50 przedsiębiorców wysłała gmina, skorzystała połowa z nich. Dyskusje dotyczyły sposobów zmian reklam oraz możliwości dostosowania ich do zapisów miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, narzuconych przez Konserwatora  Zabytków oraz uzyskania zezwoleń na zawieszenie reklamy wynikających z ustawy Prawa Budowlanego.

W ścisłej strefie ochrony konserwatorskiej (Rynek oraz przyległe ulice), górna krawędź reklamy nie może przekroczyć górnej krawędzi otworów okiennych pierwszej kondygnacji, powierzchnia jednostkowej reklamy nie może przekroczyć powierzchni 2m2. Szyld może reklamować wyłącznie działalność prowadzoną w obrębie działki lub terenu inwestycji.

Instalacje reklam wymagają zgłoszenia realizacji robót, a zamontowanie szyldu na obiekcie zabytkowym (wpisanym do rejestru zabytków woj. małopolskiego)  pozwolenia na budowę, poprzedzonego uzyskaniem pozwolenia konserwatorskiego. Więcej na ten temat

Waszym zdaniem: Reklamy szpecą miasto

 

W jednym z naszych sondaży pytamy was o reklamy znajdujące się na terenie Myślenic. Zdecydowana większość (82%) uważa, że szpecą miasto, co dziesiąty z was (11%) twierdzi, że są neutralną częścią architektury, a 7% twierdzi, że reklamy nadają miastu kolorytu.

Zobacz więcej
Czytaj komentarze!