Inspektorzy nadzoru budowlanego skontrolują legalność reklam w centrum
- 15 kwietnia 2014
Właściciele budynków zlokalizowanych w centrum muszą dostosować wiszące na nich reklamy do obowiązujących przepisów - informuje gmina. W innym przypadku będą ścigani za samowolę budowlaną
Obowiązek dostosowania reklam dotyczyć będzie właścicieli budynków zlokalizowanych w centrum miasta, w tzw. strefie ochrony konserwatorskiej „A”, która obejmuje obszar rynku wraz przyległymi ulicami. Mają na to czas do 30 czerwca, bowiem po upływie tego terminu Inspektorzy Nadzoru Budowlanego dokonają kontroli.
O jakie przepisy chodzi?
Zgodnie z Ustawą o Prawie Budowlanym instalowanie tablic i urządzeń reklamowych wymaga zgłoszenia do właściwego organu administracji architektoniczno-budowlanej, czyli na terenie powiatu myślenickiego do Starosty Myślenickiego.
Tablice i urządzenia reklamowe znajdujące się na obiektach wpisanych do rejestru zabytków oraz reklamy świetlne i podświetlane, sytuowane poza obszarem zabudowanym wymagają uzyskania pozwolenia na budowę. Górna krawędź reklamy nie może przekroczyć górnej krawędzi linii otworów okiennych a w obszarze strefy zabytkowej - ścisłej ochrony konserwatorskiej "A" górnej krawędzi linii otworów okiennych I kondygnacji. Ścisła strefa ochrony konserwatorskiej "A" obejmuje obszar rynku wraz z ulicami przyległymi.
Właściciele budynków mają czas na przegląd i dostosowanie reklam do obowiązujących przepisów do 30 czerwca. Po upływie tego terminu Inspektorzy Nadzoru Budowlanego w Myślenicach rozpoczną kontrole.
Informacja Urzędu Miasta i Gminy wraz z literą prawa znajduje się tutaj
Temat reklam szpecących Myślenice nasi czytelnicy poruszali już w 2012 roku. W jednym z naszych sondaży zdecydowana większość z was (81%) stwierdziła, że reklamy zewnętrzne umieszczane na terenie miasta szpecą je, co dziesiąty ankietowany stwierdził, że są one naturalną częścią architektury miasta, a 9% że nadają miastu uroku.
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.
Brawo, nareszcie niektóre reklamy przestaną szpecić i zostaną uporządkowane a wtedy zrobi się o wiele ładniej w centrum Myślenic :-)
może zniknie w końcu ta fatalna reklama w rynku abakusa świeci wściekle na czerwono i miga wciąż
Niech się zainteresują tą nową świecącą reklamą na Orlenie przy ulicy Słowackiego. Oślepia i rozprasza kierowców jadących przez światła, powodując tym samym zagrożenie dla ruchu w tym rejonie.
ja bym chciała, by nie tylko skontrolował ale i spowodował ich znaczne ograniczenie... naprawdę miasteczko bez reklam tylko by zyskało światło i urok
Mi również się to nie podoba, ale prawda jest taka że chyba nic to nie zmieni tylko właściciele wystąpią o papierek i będą kryci. Poza tym to kamienice wyglądają jak wyglądają i różnicy nie będzie z reklamami czy bez...
Lepiej jak zrobią nawierzchnie drogi niżej wejścia do urzędu miasta jak się opuszcza rynek, masakra.