Zakopianka: Budowa nowych odcinków ruszy wiosną 2016 roku
- 6 listopada 2015
Wiadomo już kto i za ile chce wybudować odcinki drogi ekspresowej Lubień – Naprawa oraz Skomielna Biała – Chabówka. Oferty złożone przez firmy i konsorcja zostały otwarte
Przetarg rozstrzygnięto w siedzibie GDDKiA w Krakowie. Na budowę odcinka Zakopianki Lubień – Naprawa o długości 7 km 590 m oferty złożyło 12 firm i konsorcjów. Najniższa zaproponowana cena wynosiła 521 mln 521 tys. zł, najwyższa ponad 828 mln zł. Większość firm (8) zaproponowało cenę pomiędzy ponad 521 mln a ponad 592 mln zł. Na 7,6 km odcinku drogi ekspresowej S7 Lubień - Naprawa oprócz dwujezdniowej drogi klasy S, wybudować trzeba m.in. dwa MOP-Y : „Lubień” i „Krzeczów”, 10 obiektów inżynierskich i 6 małych mostków na potoku Krzywańskim. Ten odcinek wybuduje IDS -BUD S.A. + ALTIS Holding.
Rozstrzygnięto również przetarg na budowę odcinka Skomielna Biała – Chabówka. Najniższy zaproponowany koszt wybudowania ponad 6 km odcinka drogi ekspresowej wyceniono na ponad 615 mln zł, najwyższy ponad 923 mln zł. Na wybudowanie każdego z tych dwóch odcinków firmy proponują 22 miesiące (za wyjątkiem jednej oferty 25 miesięcy) i dają 10 lat gwarancji. Na 6,1 km odcinku S7 Skomielna Biała – Chabówka oprócz dwujezdniowej drogi wybudować trzeba m.in. dwa węzły drogowe „ Skomielna Biała” i „Zabornia”, Obwód Utrzymania Drogi Ekspresowej, 17 obiektów inżynierskich ( wiadukty, estakady ), w tym najdłuższy, liczący 992 metry, oraz 4 małe mostki na ciekach przy węźle „Skomielna”. Najtaniej pięciokilometrowy odcinek drogi chce wybudować firma Salini z Mediolanu.
Na 10 listopada przewidziano rozstrzygnięcie przetargu na budowę odcinka między Naprawą a Skomielną Białą. Zgodnie z projektem na tym fragmencie zakopianki powstać ma tunel. Budowa wszystkich trzech odcinków, liczących łącznie 17 kilometrów to najtrudniejsza inwestycja drogowa w Polsce. Jej budowa ma kosztować 3,5 miliarda złotych.
Podpisanie umów na wykonanie wszystkich trzech odcinków nastąpi na początku przyszłego roku. Pierwsze prace rozpoczną się najpewniej wiosną przyszłego roku. Mają potrwać 22 miesiące z wyłączeniem miesięcy zimowych.
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.
521 mln za 7 km i 590m to pewnie asfalt będzie wymieszany z drobinkami złota ,krawężniki z marmuru a zamiast odblasków będą diamenty.
Byle chałpinka kosztuje 400-500 tysięcy. Nie ma co mówić to ogromne przedsięwzięcie, a nie jakieś wylanie asfaltu, fakt że przy okazji pewnie ktoś przytuli parę złotych, ale ja już czekam na efekt końcowy.
A mi na myśl przyszło pierwsze....po jakim czasie ogłosi upadłość generalny wykonawca niewypłacając pieniędzy podwykonawca o ile sie wydłuży czas wykonania inwestycji i czy naprawdę nie mamy polskich firm zdolnych wykonać taka inwestycje? Co za po....by kraj
Witam,
jakby była kolej, to nie trzeba by było iść w takie ogromne koszty. Za chwilę będą poprawiać... i będzie niekończąca się opowieść o zakopiance.
Ja tylko mam nadzieję że na etapie projektu przewidzieli przejazdy pod jednią aby nie trzeba było później stawiać kosztownych przejść dla pieszych takich jak w Jaworniku czy w Gaju.