Wiadomo kto wykona dwukilometrowy tunel pod Luboniem Małym
- 1 marca 2016
Wyłoniono wykonawcę odcinka tunelowego S7 Lubień – Rabka. Tunel pod Luboniem Małym wybuduje firma z Rzymu
Wiadomo, który wykonawca wybrany został w przetargu na budowę odcinka tunelowego S7 na południe od Krakowa. Drogę ekspresową od Naprawy do Skomielnej Białej zgodnie z tym wyborem będzie budowała firma włoska, Astaldi S.p.A z Rzymu.
Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg krajowych i Autostrad do przetargu złożyło oferty 6 firm, z czego połowa z Włoch. Najniższą cenę 968 871 778,09 zł zaproponowała firma Astaldi S.p.A. z Rzymu a najwyższą Metrostav a.s. z Czech ponad 1 mld 710 tys. zł. Wszystkie firmy zadeklarowały, że wykonają inwestycję w 54 miesiące. W okres realizacji wliczone są miesiące zimowe.
W ramach inwestycji wybudować trzeba odcinek tunelowy drogi klasy S długości ok. 3,0 km, w tym z dwukomorowym tunelem o długości ok. 2,06 km, z awaryjnymi przejściami między komorami, dwoma portalami oraz pełną infrastrukturą i wyposażeniem technicznym.
Wybudowanie tunelu dwukomorowego oznacza w praktyce budowę dwóch równoległych do siebie obiektów podziemnych o długości 2,06 km w trudnych warunkach geologicznych i hydrologicznych fliszu karpackiego.
Ponadto do wykonania są m.in. : wzmocnienia podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg, obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności nasypów i skarp, zabezpieczenia skarp głębokich wykopów oraz przebudowa i budowa dróg dojazdowych do obsługi terenu przyległego.
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.
I mamy demokrację ,nasze firmy są do niczego czy jak? ilu ludzi maiło by zatrudnienie.Paranoja
Akurat tu jest watpliwosc, czy nasze firemki poradzilyby sobie z tematem, a tak zdaje sie konkretniejszy podmiot. I tak: z ziemi wloskiej do Polski. Doszukujac sie drugiego dna, od ktorego polska rzeczywistosc wolna nie jest... i wloska tez, ciekawe czy o wyborze akurat tej oferty zadecydowala tylko i wylacznie cena........ http://www.astaldi.com/home/
"Mało jedli, mało spali, ciągle budowali, co to będzie jak się kiedyś kur** to zawali" - tanio nie zawsze znaczy lepiej i to 200 milionów może zrobić różnicę. Antek, demokrato xD Jak wygląda Polska budowa ;) Dobrze, że nie chinole.
Chodzi o to że w Polsce nie ma firm ,które mają doświadczenie w budowie tuneli drogowych. Jedna nitka tunelu ma biegnąć w kierunku Zakopanego a nie na Kaukaz a druga w kierunku Krakowa a nie do Maroka.