Miasto

Myślenice: Wiadukt w tym miejscu chcą budować 22 firmy

Myślenice: Wiadukt w tym miejscu chcą budować 22 firmy

Dzisiaj otwarte zostały oferty na budowę wiaduktu nad Zakopianką w Myślenicach łączącego ul. Sienkiewicza z drogą do Polanki

Oferty złożyło 22 firmy, przy czym najtańsza wpłynęła od firmy „GOTOWSKI – Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe” z Bydgoszczy, z ceną 5 853 188,86 zł. Najwyżej roboty przy realizacji wiaduktu wyceniło Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych EXPOL z Lublina na 8 984 167,54 zł. Zdecydowana większość firm określiła, że wykona prace w czasie 421 dni czyli ok. 14 miesięcy.

- Wiadukt w Myślenicach wybudowany został w 1972 r. Jest obiektem o konstrukcji zespolonej wykonanej jako układ belek prefabrykowanych. Układ statyczny wiaduktu został zaprojektowany jako czteroprzęsłowy układ płytowo – belkowy. Ma podporę na pasie zielonym Zakopianki. Wiadukt był już remontowany. W 2005 roku renowację przeszły stożki, w 2006 r. elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w 2008 r remontowano nawierzchnię – mówi Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Jak się okazuje według ekspertyzy stanu technicznego, obiekt w obecnym stanie technicznym nie spełnia podstawowych wymagań i standardów. Jego stan jest zły, z licznymi zaciekami, korozją, ubytkami betonu. Podpory pośrednie z zaciekami i korozją, sporymi ubytkami betonu i odsłoniętymi zbrojeniami. Stan chodników i krawężników uznano za niepokojący. Jest pełen spękań i deformacji, balustrady są miejscami odkształcone i skorodowane, gzymsy z zaciekami. Zacieki są na spodzie konstrukcji w obrębie podpór, nieszczelna jest izolacja pod nawierzchnią, istnieją także spękania i deformacje nawierzchni. - Zgodnie z zaleceniami ekspertyzy obiekt nie nadaje się do racjonalnej przebudowy – argumentuje GDDKiA.

Nowy wiadukt

Nowy wiadukt zaprojektowano jako obiekt sprężony typu rama kozłowa o konstrukcji płytowo - belkowej. Nie będzie miał podpory pomiędzy jezdniami drogi krajowej nr 7 i powstanie w miejscu starego wiaduktu.
Oprócz rozbiórki starego i budowy nowego wiaduktu w zakresie inwestycji są: przebudowa dojazdów do projektowanego wiaduktu; budowa lewostronnego chodnika dla pieszych i prawostronnego umocnionego pobocza; przebudowa zjazdów indywidualnych, istniejącego skrzyżowania z droga dojazdową i skrzyżowania z łącznicą; budowa kolektora kanalizacji deszczowej; przebudowa sieci elektroenergetycznej (oświetlenie uliczne, linia doziemna) wraz z wykonaniem przepustów kablowych.

Tymczasowa kładka dla pieszych

Na czas budowy nowego obiektu będzie zbudowana kładka dla pieszych. Nie będzie natomiast przejazdu nad Zakopianką. W trakcie prac czasowo zamykana będzie jedna jej jezdnia Zakopianki i ruch poprowadzony zostanie wówczas po drugiej nitce, w dwóch kierunkach.

Obecnie trwa sprawdzanie złożonych ofert.

Powiązane tematy

Wiadukt na Polankę: Otworzą czy nie otworzą?
Miasto 14

Wiadukt na Polankę: Otworzą czy nie otworzą?

„Prace miały zakończyć się w czerwcu, a wiadukt oddany w pierwszych dniach lipca. Mamy przeszło połowę miesiąca, maszyny i robotnicy zwinięci a przejazdu ciągle nie ma. Otworzą czy nie otworzą?” – pyta jeden z naszych czytelników

Komentarze

  • 2 mar 2016

    22 firmy startują w przetargu a wygra pewnie jak zwykle zagraniczna firma

    10 10 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    2 mar 2016
    3 3 Odpowiedz
  • 2 mar 2016

    najlepsze są te końcówki 86 groszy, 54 grosze itp.

    18 4 Odpowiedz
  • 3 mar 2016

    Ktoś chce wybudować wiadukt i kładkę tymczasową, którą później rozbierze za 5,8 mln, a w Jaworniku samą kładkę wybudowano za 7,5 mln... To trzeba było może lepiej przy okazji jeszcze wiadukt w Jarowniku zrobić, bo i tak by było taniej :)

    35 2 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    3 mar 2016

    Gdzie nie ma logiki, tam moga byc generalnie 2 wytlumaczenia:
    1. Zarzad idiotow.
    2. Stara madrosc - gdy nie wiadomo o co chodzi, chodzi o...

    10 4 Odpowiedz
  • 3 mar 2016

    a co z dojazdem z Polanki i pozostałych miejscowości do Myślenic? samolotem? czy kierowcy bd musieli jeździć przez Krzyszkowice i zakopianka zawrotka do miasta:/

    7 7 Odpowiedz
    • Mariusz Marioosz 3 mar 2016

      Polanka najgorzej właśnie będzie mieć,Siepraw i Zawada to mogą jechać przez Krzyszkowice na zakopiankę,albo przez Borzętę.

      8 3 Odpowiedz
  • 3 mar 2016

    ekologiczne rozwiazanie tylko matoly moga tak myslec a niech napisza te firmy za ile chca sobie kupic ta prace (koperta) bo w tym kraju nie ma nic za darmo chcialbym widziec i mic wglad co ile kosztowalo ake jak wiadomo nikt takich info nie poda

    2 4 Odpowiedz
  • 4 mar 2016

    Pytanie do odpowiedzialnych za projekt i decyzję. Czy jest przewidziany wyjazd na zakopiankę w stronę zakopanego czy nadal trzeba będzie w Jaworniku zawracać albo przez zatłoczone miasto rano sie przeprawiać. No chyba, że ta wąska dróżka obok zakopianki w stronę marimexu gdzie ledwo mijają się 2 samochody to jest to???

    2 Odpowiedz
  • 10 kwi 2016

    A co z służbami ratunkowymi będą musieli jeździć na około tu się liczy czas i skutek działań. Wydłużając drogę zmniejsza się czas np: na przeżycie u osoby poszkodowanej. LUDZIE PRZECIEŻ TAK NIE MOŻNA MYŚLCIE TO NIE BOLI....

    Odpowiedz

Zobacz więcej