Myślenice: Wiadukt w tym miejscu chcą budować 22 firmy
- 2 marca 2016
Dzisiaj otwarte zostały oferty na budowę wiaduktu nad Zakopianką w Myślenicach łączącego ul. Sienkiewicza z drogą do Polanki
Oferty złożyło 22 firmy, przy czym najtańsza wpłynęła od firmy „GOTOWSKI – Budownictwo Komunikacyjne i Przemysłowe” z Bydgoszczy, z ceną 5 853 188,86 zł. Najwyżej roboty przy realizacji wiaduktu wyceniło Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych EXPOL z Lublina na 8 984 167,54 zł. Zdecydowana większość firm określiła, że wykona prace w czasie 421 dni czyli ok. 14 miesięcy.
- Wiadukt w Myślenicach wybudowany został w 1972 r. Jest obiektem o konstrukcji zespolonej wykonanej jako układ belek prefabrykowanych. Układ statyczny wiaduktu został zaprojektowany jako czteroprzęsłowy układ płytowo – belkowy. Ma podporę na pasie zielonym Zakopianki. Wiadukt był już remontowany. W 2005 roku renowację przeszły stożki, w 2006 r. elementy bezpieczeństwa ruchu drogowego, a w 2008 r remontowano nawierzchnię – mówi Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Jak się okazuje według ekspertyzy stanu technicznego, obiekt w obecnym stanie technicznym nie spełnia podstawowych wymagań i standardów. Jego stan jest zły, z licznymi zaciekami, korozją, ubytkami betonu. Podpory pośrednie z zaciekami i korozją, sporymi ubytkami betonu i odsłoniętymi zbrojeniami. Stan chodników i krawężników uznano za niepokojący. Jest pełen spękań i deformacji, balustrady są miejscami odkształcone i skorodowane, gzymsy z zaciekami. Zacieki są na spodzie konstrukcji w obrębie podpór, nieszczelna jest izolacja pod nawierzchnią, istnieją także spękania i deformacje nawierzchni. - Zgodnie z zaleceniami ekspertyzy obiekt nie nadaje się do racjonalnej przebudowy – argumentuje GDDKiA.
Nowy wiadukt
Nowy wiadukt zaprojektowano jako obiekt sprężony typu rama kozłowa o konstrukcji płytowo - belkowej. Nie będzie miał podpory pomiędzy jezdniami drogi krajowej nr 7 i powstanie w miejscu starego wiaduktu.
Oprócz rozbiórki starego i budowy nowego wiaduktu w zakresie inwestycji są: przebudowa dojazdów do projektowanego wiaduktu; budowa lewostronnego chodnika dla pieszych i prawostronnego umocnionego pobocza; przebudowa zjazdów indywidualnych, istniejącego skrzyżowania z droga dojazdową i skrzyżowania z łącznicą; budowa kolektora kanalizacji deszczowej; przebudowa sieci elektroenergetycznej (oświetlenie uliczne, linia doziemna) wraz z wykonaniem przepustów kablowych.
Tymczasowa kładka dla pieszych
Na czas budowy nowego obiektu będzie zbudowana kładka dla pieszych. Nie będzie natomiast przejazdu nad Zakopianką. W trakcie prac czasowo zamykana będzie jedna jej jezdnia Zakopianki i ruch poprowadzony zostanie wówczas po drugiej nitce, w dwóch kierunkach.
Obecnie trwa sprawdzanie złożonych ofert.
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.
Ktoś chce wybudować wiadukt i kładkę tymczasową, którą później rozbierze za 5,8 mln, a w Jaworniku samą kładkę wybudowano za 7,5 mln... To trzeba było może lepiej przy okazji jeszcze wiadukt w Jarowniku zrobić, bo i tak by było taniej :)
najlepsze są te końcówki 86 groszy, 54 grosze itp.
Gdzie nie ma logiki, tam moga byc generalnie 2 wytlumaczenia:
1. Zarzad idiotow.
2. Stara madrosc - gdy nie wiadomo o co chodzi, chodzi o...
Polanka najgorzej właśnie będzie mieć,Siepraw i Zawada to mogą jechać przez Krzyszkowice na zakopiankę,albo przez Borzętę.
22 firmy startują w przetargu a wygra pewnie jak zwykle zagraniczna firma