Zakopianka: 35 milionów z ministerstwa na poprawę bezpieczeństwa
- 9 marca 2016
Spośród 72 inwestycji w Małopolsce, 7 powstanie na terenie gminy Myślenice. Ich szacowana wartość to ok. 35 mln. zł
Minister infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk przekazał zatwierdził zadania, które będą realizowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w 2016 r. Inwestycje powstaną w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych (PLMN). Ministerstwo postanowiło poprawić bezpieczeństwo na drogach w kraju. W tym roku na budowy i ich przygotowanie wyda ponad 600 mln zł. W Małopolsce zaplanowano 72 inwestycje, w tym kilkanaście dotyczy Zakopianki, a 7 zostanie wykonanych na terenie gminy Myślenice.
Zatwierdzone do realizacji inwestycje na Zakopiance na terenie gminy Myślenice to m.in.:
Głogoczów: budowa chodnika i dwóch kładek dla pieszych,
Krzyszkowice: przebudowa skrzyżowania z drogą powiatową - wykonanie lewoskrętów, uzupełnienie ciągów pieszych, przejście dla pieszych,
Jawornik: budowa kładki dla pieszych,
Myślenice: przebudowa skrzyżowania z drogą gminną - pas włączenia i wyłączenia oraz budowa węzła dwupoziomowego na skrzyżowaniu z ul. Sobieskiego i likwidacja tymczasowej sygnalizacji świetlnej.
Szacowany wartość zaplanowanych inwestycji to ok. 35 mln. zł.
W ostatnim czasie zarówno mieszkańcy jak i lokalni politycy zwracają uwagę na potrzebę budowania tuneli pod Zakopianką zamiast kładek nad jej jezdniami. Te miałyby służyć zarówno pieszym jak i kierowcom. Jako miejsca w których mogłyby powstać wskazywano m.in. Głogoczów.
Który sposób na przekroczenie Zakopianki uważasz za wygodniejszy?
- tunelem pod jezdnią tunelem pod jezdnią 87%
- kładką nad jezdnią kładką nad jezdnią 13%
- Głosów: 2639
W jednym z naszych sondaży uważacie to rozwiązanie za wygodniejsze. Taką odpowiedź zaznaczyło 87% z was.
O to czy pieniądze przekazane z ministerstwa na wymienione inwestycje wykluczają budowę kładek zapytaliśmy posła z Myślenic Jarosława Szlachetkę.
- Jeżeli chodzi o Głogoczów to przypomnę, że są to projekty o które zabiegali od prawie 15 lat przedstawiciele lokalnej społeczności. Projekty tych kładek zostały już dawno opracowane i przygotowane do realizacji. Z informacji jakie posiadam od ekspertów z GDDKiA, to zaproponowana w ostatnim czasie przez UMiG Myślenice koncepcja przejazdu pod Zakopianką nie była możliwa do wykonania. Oczywiście sprawa bezpiecznego skomunikowania jednej części Głogoczowa z drugą jest nadal aktualna i będzie musiała zostać także rozwiązana przez drogowców. Zdajemy sobie sprawę, że te zadania, które dostały właśnie zielone światło od pana Ministra Adamczyka nie rozwiązują wszystkich problemów ale to, że zostaną w końcu przeprowadzone jest dla nas wszystkich ważną sprawą i dużym plusem. O kolejne będę także zabiegał u kierownictwa resortu infrastruktury i w GDDKiA - odpowiedział.
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.
widziales jak wyglada Glogoczow po wiekszej ulewie? wyobraz sobie teraz gdzie ten tunel mialby byc? w Beczarce? kto by nim chodzil? ...kladki pewnie beda bardziej funkcjonalne dla pieszych akurat tam tylko daj Boze nie za taka cene jak ta w Jaworniku
"Projekty tych kładek zostały już dawno opracowane i przygotowane do realizacji. Z informacji jakie posiadam od ekspertów z GDDKiA, to zaproponowana w ostatnim czasie przez UMiG Myślenice koncepcja przejazdu pod Zakopianką nie była możliwa do wykonania"
a to niby czemu nie była możliwa do wykonania!!! Zamiast tych cholernie drogich kładek na Zakopiance spokojnie można by wykonać podziemne tunele z korzyścią zarówno dla pieszych jak i dla samochodów
Jak ministrem Infrastruktury był człowiek z Kielc, to 7-ka jest budowana z Warszawy do Kielc i kończy się na granicy z Małopolską.
Liczę, że jak teraz Małopolska ma ministra swojego, to zaczną się w Małopolsce w końcu inwestycje drogowe.
Tania propaganda? - Jak rozumiec tego typu wpisy?
Ceny moga nie miec zwlaszcza niektore posady.
Jak to jest? Kilka lat temu - ile? tańszym sposobem było wybudowanie kładki. Kasa wydana, ale realia się zmieniły. Teraz optujemy za tunelem, Ja jestem za.
Jeśli większość chce tunelu, to czas zmienić poglądy "Tylko krowa ich nie zmienia!
I jeszcze inna uwaga 35 milionów za tyle!!! obiektów? Przypomni mi ktoś ile kosztowały obie kładki? Jedna u nas druga w Gaju?