Miasto

Zakopianka: 35 milionów z ministerstwa na poprawę bezpieczeństwa

Zakopianka: 35 milionów z ministerstwa na poprawę bezpieczeństwa
W Myślenicach powstanie m.in. dwupoziomowy węzeł na skrzyżowaniu Zakopianki z ul. ul. Sobieskiego i zlikwidowana zostanie sygnalizacja świetlna

Spośród 72 inwestycji w Małopolsce, 7 powstanie na terenie gminy Myślenice. Ich szacowana wartość to ok. 35 mln. zł

Minister infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk przekazał zatwierdził zadania, które będą realizowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w 2016 r. Inwestycje powstaną w ramach Programu Likwidacji Miejsc Niebezpiecznych (PLMN). Ministerstwo postanowiło poprawić bezpieczeństwo na drogach w kraju. W tym roku na budowy i ich przygotowanie wyda ponad 600 mln zł. W Małopolsce zaplanowano 72 inwestycje, w tym kilkanaście dotyczy Zakopianki, a 7 zostanie wykonanych na terenie gminy Myślenice.

Zatwierdzone do realizacji inwestycje na Zakopiance na terenie gminy Myślenice to m.in.:

Głogoczów: budowa chodnika i dwóch kładek dla pieszych,
Krzyszkowice: przebudowa skrzyżowania z drogą powiatową - wykonanie lewoskrętów, uzupełnienie ciągów pieszych, przejście dla pieszych,
Jawornik: budowa kładki dla pieszych,
Myślenice: przebudowa skrzyżowania z drogą gminną - pas włączenia i wyłączenia oraz budowa węzła dwupoziomowego na skrzyżowaniu z ul. Sobieskiego i likwidacja tymczasowej sygnalizacji świetlnej.

Szacowany wartość zaplanowanych inwestycji to ok. 35 mln. zł.

W ostatnim czasie zarówno mieszkańcy jak i lokalni politycy zwracają uwagę na potrzebę budowania tuneli pod Zakopianką zamiast kładek nad jej jezdniami. Te miałyby służyć zarówno pieszym jak i kierowcom. Jako miejsca w których mogłyby powstać wskazywano m.in. Głogoczów.

Który sposób na przekroczenie Zakopianki uważasz za wygodniejszy?

  • tunelem pod jezdnią tunelem pod jezdnią 87%
  • kładką nad jezdnią kładką nad jezdnią 13%
  • Głosów: 2639

W jednym z naszych sondaży uważacie to rozwiązanie za wygodniejsze. Taką odpowiedź zaznaczyło 87% z was.

O to czy pieniądze przekazane z ministerstwa na wymienione inwestycje wykluczają budowę kładek zapytaliśmy posła z Myślenic Jarosława Szlachetkę.

- Jeżeli chodzi o Głogoczów to przypomnę, że są to projekty o które zabiegali od prawie 15 lat przedstawiciele lokalnej społeczności. Projekty tych kładek zostały już dawno opracowane i przygotowane do realizacji. Z informacji jakie posiadam od ekspertów z GDDKiA, to zaproponowana w ostatnim czasie przez UMiG Myślenice koncepcja przejazdu pod Zakopianką nie była możliwa do wykonania. Oczywiście sprawa bezpiecznego skomunikowania jednej części Głogoczowa z drugą jest nadal aktualna i będzie musiała zostać także rozwiązana przez drogowców. Zdajemy sobie sprawę, że te zadania, które dostały właśnie zielone światło od pana Ministra Adamczyka nie rozwiązują wszystkich problemów ale to, że zostaną w końcu przeprowadzone jest dla nas wszystkich ważną sprawą i dużym plusem. O kolejne będę także zabiegał u kierownictwa resortu infrastruktury i w GDDKiA - odpowiedział.

Powiązane tematy

Komentarze

  • Łukasz 9 mar 2016

    A nie da się zrobić tak, żeby już było bezkolizyjnie na tej nieszczęsnej drodze?

    2 15 Odpowiedz
  • 9 mar 2016

    "Projekty tych kładek zostały już dawno opracowane i przygotowane do realizacji. Z informacji jakie posiadam od ekspertów z GDDKiA, to zaproponowana w ostatnim czasie przez UMiG Myślenice koncepcja przejazdu pod Zakopianką nie była możliwa do wykonania"
    a to niby czemu nie była możliwa do wykonania!!! Zamiast tych cholernie drogich kładek na Zakopiance spokojnie można by wykonać podziemne tunele z korzyścią zarówno dla pieszych jak i dla samochodów

    33 14 Odpowiedz
    • Marek 10 mar 2016

      widziales jak wyglada Glogoczow po wiekszej ulewie? wyobraz sobie teraz gdzie ten tunel mialby byc? w Beczarce? kto by nim chodzil? ...kladki pewnie beda bardziej funkcjonalne dla pieszych akurat tam tylko daj Boze nie za taka cene jak ta w Jaworniku

      28 5 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    9 mar 2016

    Bezkolizyjnosc najlepiej poprawiac co pare lat, przeciez jadac na plecach obywateli stac na wszystko, wiec podsune pomysl - drodzy 'eksperci' bierzcie przyklad z firm latajacych co rok jedna i ta sama dziure; byt zapewniony na pokolenia. Czekam na nastepny punkt: wyburzenie wiaduktu nad ulica Pilsudskiego (z powodu 'walacego sie na leb' stanu) i budowa bezkolzyjnego zjazdu z Zakopianki, koszt projektu 20 milionow.

    9 7 Odpowiedz
  • Tolo 9 mar 2016

    Na infrastrukturze drogowej się nie znam,ale skoro można wykonać tunel pod Luboeniem na zakopiance dla czego nie można w innym miejscu??? Wiadomo utrudnienia w ruchu, wyłączenia pasów itp.ale to wszystko idzie ogarnąć.No, ładnie te światła koło CPN-u to faktycznie dramat!!! Wszystko ok. OPRÓCZ CENY ZA TE PRACE!!!!

    15 6 Odpowiedz
  • Mariusz Marioosz 9 mar 2016

    "Myślenice: przebudowa skrzyżowania z drogą gminną - pas włączenia i wyłączenia oraz budowa węzła dwupoziomowego na skrzyżowaniu z ul. Sobieskiego i likwidacja tymczasowej sygnalizacji świetlnej" O którą drogę gminną chodzi?Czy skrzyżowanie z ulica Daszyńskiego?

    5 8 Odpowiedz
  • 9 mar 2016

    Jak ministrem Infrastruktury był człowiek z Kielc, to 7-ka jest budowana z Warszawy do Kielc i kończy się na granicy z Małopolską.
    Liczę, że jak teraz Małopolska ma ministra swojego, to zaczną się w Małopolsce w końcu inwestycje drogowe.

    20 1 Odpowiedz
  • adzygmunt 9 mar 2016

    Jak to jest? Kilka lat temu - ile? tańszym sposobem było wybudowanie kładki. Kasa wydana, ale realia się zmieniły. Teraz optujemy za tunelem, Ja jestem za.
    Jeśli większość chce tunelu, to czas zmienić poglądy "Tylko krowa ich nie zmienia!
    I jeszcze inna uwaga 35 milionów za tyle!!! obiektów? Przypomni mi ktoś ile kosztowały obie kładki? Jedna u nas druga w Gaju?

    19 4 Odpowiedz
  • 10 mar 2016

    starszapani
    Brawo Poseł Szlachetka!!!
    w końcu mamy aktywnego i skutecznego parlamentarzystę z Myślenic .Dobra zmiana.

    20 49 Odpowiedz
    • 10 mar 2016

      Zgadzam się z Tobą. Od razu widać że coś się dzieje. Tuneli nie da się wykonać z prostej przyczyny a takiej że GDDKiA nie jest właścicielem przylegających terenów do zakopianki. Ja jestem bardzo zadowolony z takich rozwiązań. ŻYCIE LUDZKIE NIE MA CENY. Zapamiętajcie to malkontenci.

      17 20 Odpowiedz
    • Brak zdjęcia
      10 mar 2016

      Tania propaganda? - Jak rozumiec tego typu wpisy?

      Apollyon napisał/a:

      Zgadzam się z Tobą. Od razu widać że coś się dzieje. ŻYCIE LUDZKIE NIE MA CENY. Zapamiętajcie to malkontenci.

      Ceny moga nie miec zwlaszcza niektore posady.

      25 14 Odpowiedz
  • 12 mar 2016

    Jedni chcą kładkę, inni chcą tunel. Dla mnie nie ma różnicy, mogę Wam zbudować obydwa obiekty. Kwestia kosztów, zamożności inwestora. Osobiście uważam, że bardziej rozsądnym rozwiązaniem (z punktu widzenia wygody mieszkańców podczas budowy) jest kładka. No i bardziej korzystnie się prezentuje, a tunelu nie widać. Kładka jest tańsza, przyciąga oko. Jeżeli mieszkańcy chcą tunelu to proszę liczyć się z czasowymi utrudnieniami ruchu, zwężeniami jezdni, ograniczeniami prędkości i korkami. Kto zna korki na Zakopiance te wie o czym mówię. W obecnej sytuacji, gdy Zakopianka na odcinku Myślenice - Kraków jest już zmodernizowana, budowa tunelu (podziemnego przejścia dla pieszych) jest trudniejsza technologicznie niż dla drogi nowo budowanej, ale możliwa. Natomiast proszę nie porównywać budowy tunelu pod Luboniem z propozycjami na odcinku Myślenice - Kraków, gdyż jest to zupełnie zagadnienie technologiczne. Trochę obiektów już zbudowałem, tak że z kładką/tunelem i mieszkańcami sobie poradzę.

    pozdrawiam
    Mostowiec

    6 5 Odpowiedz
  • 12 mar 2016

    A dlaczego te tunele i wszystkie bezkolizyjne zjady i wyjazdy nie były robione w czasie budowy nowej nawierzchni zakopianki kilka lat temu.

    7 1 Odpowiedz
  • Mariusz Marioosz 13 mar 2016

    Kasa,kasa i jeszcze raz kasa :D

    4 2 Odpowiedz
  • jeden język a dwoje uszu 15 mar 2016

    A ja powiem jedno: Całe te dyskusje inwestycje są robione od dupy strony. Chcąc rozważać czy warto na nie pieniądze wydawać oraz o szczegółach jak te inwestycje robić najpierw trzeba zaplanować którędy pójdzie w przyszłości droga ekspresowa z Myślenic do Krakowa. Czy będzie budowana częściowo albo w całości po nowej trasie czy nie? A tam gdzie zostanie na starej trasie to przygotować zgrubnie plan jej modernizacji.

    Przypomnę, że na tym forum pojawiały się dawniej opinie, że przebudowa obecnej zakopianki z Myślenic do Krakowa na drogę o standardzie drogi ekspresowej kosztować będzie więcej niż budowa drogi ekspresowej od początku inną trasą. Bo trzeba zakręty łagodniejsze zrobić np koło Bęczarki. Bo trzeba nośność zwiększyć i mnóstwo drogi wykopać i nasypać od nowa. Bo trzeba równoległe lokalne drogi pobudować.itd.

    1 3 Odpowiedz
  • jeden język a dwoje uszu 15 mar 2016

    A co do skrzyżowania ze światłami to jakoś nie przypominam sobie abym odkąd przerobili sygnalizację świetlną zdarzył się tam jakiś poważny wypadek z wyjątkiem pieszego który zapewne w idiotyczny sposób próbował przejść tam na drugą stronę.

    2 5 Odpowiedz
  • Mariusz Marioosz 16 mar 2016

    Na tym skrzyżowaniu co jakiś czas dochodzi do wypadków,jak samochody jadące zakopianką ignorują sygnalizację świetlną.Było już trochę takich sytuacji i to dość poważnych kolizji.

    2 2 Odpowiedz
    • jeden język a dwoje uszu 16 mar 2016

      Ok było przed przerobieniem sygnalizacji, ale po jej przerobieniu też? wcześniej te swiatła po prostu były słabo widoczne. No i w końcu czy jest sens budować wiadukt skoro docelowo po przerobieniu drogi na klasę ekspresową prawdopodobnie nie będzie mogło tu być zjazdu z Zakopianki? Przecież kilka lat temu w planach wogole nie było w planach możliwości wyjazdu w tym miejscu na zakopiankę w stronę Krakowa. Dopiero po protestach zrobiono prowizoryczne światła.

      2 Odpowiedz
  • Mariusz Marioosz 16 mar 2016

    Głogoczów - - budowa chodnika w km od 683+240 do km 683+400 ( w 2016 r); Głogoczów - budowa kładki dla pieszych w rejonie dla pieszych, w km 684 +720 (do 2017 r.) Głogoczów - budowa kładki dla pieszych w rejonie istniejącego przejścia dla pieszych, w km 685+650, (do 2017 r.) Krzyszkowice - przebudowa skrzyżowania z drogą powiatową - wykonanie lewoskrętów w ciągu DK7, uzupełnienie ciągów pieszych + przejście dla pieszych z wysepką, w km 689+750 (do 2017r.) Jawornik - budowa kładki dla pieszych w rejonie przejścia przy salonie sam. w km od 691+200 do km 691+ 240; (do 2017 r.) Myślenice - budowa węzła dwupoziomowego na skrzyżowaniu z drogą powiatową ul. Sobieskiego (likw. tymczasowej sygnalizacji świetlnej), w km od 693+650 do km 694+100 (do 2018 r.) myślenice - przebudowa skrzyżowania Dk 7 z drogą gminną (ul. Daszyńskiego) - pas włączenia i wyłączenia w km od 697+250 do km 97+350 o 2017 r.)

    Czytaj więcej: http://www.dziennikpolski24.pl/region/a/inwestycje-na-wage-zycia,9497111/

    1 1 Odpowiedz
  • 18 mar 2016

    Jak to? Kładka tańsza od tunelu? Aby przekonać zakopiankę trzeba pewnie z 5 dni pracy porządnej koparki. Cena za godzinę pewnie ze 100zł czyli 5000zł. Następnie w wykopie układamy prefabrykowane elementy betonowe , myślę, że 500tys to maks. Później zasypujemy, utwardzamy i wylewamy asfalt - powiedzmy, że ten odcinek szerokości 4 metrów będzie kosztował kolejne 500tys. Wykonujemy oświetlenie i podejścia z kostki brukowej czyli powiedzmy 100tys. I gotowe! A zapomniałbym o odwodnieniu. No pewnie kolejne 200tys. I mamy zaoszczędzone koło 4mln zł w stosunku do kładki. Projekt sporo tańszy, bez skomplikowanych obliczeń , i tańszy w utrzymaniu - z betonowego tunelu nie będzie schodziła farba, itd.

    1 Odpowiedz
  • jeden język a dwoje uszu 18 mar 2016

    Tylko z taką budową tunelu mam jeden podstawowy znak zapytania: Czy da się to tak zrobić, aby jedną nitkę zamknąć, i wybudować na niej tunel tak, aby w sposób bezpieczny lewym pasem po drugiej nitce mogły poruszać się ciężarówki bez niebezpieczeństwa że droga pod nimi obsunie się na teren budowy. Jeżeli tak to myślę że warto budować tunele, ale nie wszędzie i wszystkie na raz poza okresem największego ruchu. Bo budując na raz sumarycznie zminimalizujemy ilość czasu potrzebnego na stanie w korkach.

    2 Odpowiedz

Zobacz więcej