Myślenice: Nie widać postępów, ale coraz dłuższe korki. Wraca ruch na dwóch pasach
- 15 września 2016
Rozbiórka starego wiaduktu na Zakopiance w Myślenicach rozpoczęła się w kwietniu. Od tego czasu nie widać postępów prac, za to w okolicy tworzą się coraz dłuższe korki
Budowa nowego wiaduktu ma potrwać do czerwca 2017 roku. W ostatnich miesiącach budowlańcom udało się rozebrać stary wiadukt i wybudować tymczasową kładkę dla pieszych.
Od początku prac czasowo zamykana jest jedna jezdnia Zakopianki i ruch prowadzony jest w obu kierunkach po jej drugiej nitce. Aby dojechać do Polanki, kierowcy korzystają z ul. Sobieskiego lub Słowackiego, a następnie przecinają Zakopiankę na specjalnie wybudowanych do tego celu łącznikach. W weekendy korki zaczynają się już przy estakadzie na wysokości Galerii Myślenickiej, a także na ul. Sobieskiego i drodze bocznej nad Zakopianką.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad postanowiła zmienić w tym miejscu organizację ruchów. Wraca ruch na dwóch pasach. Tak będzie przez trzy tygodnie.
- W obrębie budowanego wiaduktu zostaje przywrócony ruch pojazdów po dwóch pasach, na każdej jezdni. Ruch od 10.30 odbywa się dwoma nitkami w obu kierunkach, w pasach wyznaczonych żółtymi liniami i z prędkością dopuszczalną 50 km/h. Jest to kolejna faza tymczasowej organizacji ruchu w tym rejonie, usprawniająca ruch pojazdów. Kolejne zmiany przewidywane są za trzy tygodnie - wyjaśnia Iwona Mikrut z GDDKiA.
Stary wiadukt w Myślenicach wybudowany został w 1972 r. Według ekspertyzy stanu technicznego obiekt w obecnym stanie technicznym nie spełniał podstawowych wymagań i standardów, nie nadawał się także do racjonalnej przebudowy.
Oprócz rozbiórki starego i budowy nowego wiaduktu w zakresie inwestycji są: przebudowa dojazdów do projektowanego wiaduktu; budowa lewostronnego chodnika dla pieszych i prawostronnego umocnionego pobocza; przebudowa zjazdów indywidualnych, istniejącego skrzyżowania z droga dojazdową i skrzyżowania z łącznicą; budowa kolektora kanalizacji deszczowej; przebudowa sieci elektroenergetycznej niskiego napięcia 0,4kV (oświetlenie uliczne, linia doziemna) wraz z wykonaniem przepustów kablowych oraz urządzeń elektroenergetycznych niskiego napięcia 0,4 kV wraz z wykonaniem przepustów kablowych.
Budowa nowego wiaduktu rozpoczęła się w kwietniu, jej termin zakończenia to czerwiec 2017 roku.
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.
"W weekendy korki zaczynają się już przy estakadzie na wysokości Galerii Myślenickiej, a także na ul. Sobieskiego i drodze bocznej nad Zakopianką."
Otóż w niedziele korki zaczynają się już w Stróży.
To chyba już jest oczywiste że oni raczej nie wyrobią się w tym terminie. Zobaczymy jeszcze jaka będzie zima.
Tak to jest jak najważniejsze jest kryterium ceny i wygrywają często firmy typu "krzak"
W końcu właściwa decyzja - skoro nie ma wykonywania prac po kiego czorta ruch był puszczony jedną nitką !
Nie ma nadzoru i kary to "robią co chcą" Kilka rad jak przyspieszyć procesy decyzyjne:
Pierwsza kara finansowa dla projektanta.
Druga kara dla tego kto przyjął projekt w GDDKIA.
Trzecia kara dla inspektora/firmy odpowiedzialnej za badania gruntu.
Czwarta kara dla inspektorat nadzoru GDDKiA za brak realizacji/kontroli przepustowości na "Zakopiance"
Kara, zwłaszcza pieniężna czyni cuda - dosłownie.
w nowym targu...