Okolice

Głogoczów: Podpisano umowę na budowę drugiej kładki

Głogoczów: Podpisano umowę na budowę drugiej kładki

Budowa kładki potrwa do Kładka będzie kosztować 6,1 mln zł. Prace potrwają do listopada

Umowa na budowę drugiej kładki dla pieszych w Głogoczowie nad Zakopianką została podpisana z konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX Sp. z o.o. i AZI-BUD Sp. z o.o. z Będzina. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad 22 marca przekazała plac budowy wykonawcy, który ma wybudować kładkę w ciągu 215 dni. Koszt inwestycji wynosi ponad 6 mln 361 tys. zł.

W Głogoczowie wybudowana zostanie kładka o konstrukcji wantowej. Całkowita długość obiektu wynosi 57,46 m, a szerokość użytkowa pomostu 4,50 m. Na kładkę prowadziły będą schody, zainstalowane zostaną także windy, a posadowiona będzie na palach wierconych, ze względu na występujące w miejscu jej lokalizacji warunki gruntowe.

Oprócz kładki dla pieszych powstaną : dojścia do tego obiektu wraz z poboczami, odwodnienia, kanalizacja deszczowa, umocnienia skarp, bariery ochronne, sieć elektroenergetyczna, oświetlenie, zasilanie wind, instalacja monitoringu i ogrzewania.

Jest to druga kładka, która zostanie zbudowana w Głogoczowie. Powstanie ok. 1 km dalej, w kierunku Zakopanego, od budowanej aktualnie kładki dla pieszych, która ukończona zostanie wcześniej w sierpniu.

Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie. 

 

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Powiązane tematy

Komentarze (10)

  • 24 mar 2017

    Co można by było zrobić w Głogoczowie za ponad 12 milionów. Niech się zastanowie...

    22 2 Odpowiedz
  • 24 mar 2017

    Jeżeli to ma wyglądać jak to na zdjęciu to ja dziękuję ... to jest okropne. Obie kładki powinny wyglądać tak samo.

    19 2 Odpowiedz
  • 25 mar 2017

    Sześć baniek za kładkę. I jak ma być dobrze w tym kraju?

    13 3 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    24 mar 2017

    No coz, pieniadze publiczne to dla niektorych "niczyje".
    Ciekawe jak wygladalaby kondycja finansowa jakiejs prywatnej firmy gdyby przeszczepic na ich grunt logike inwestycyjna "budzetowki". A swoja droga: ten odcinek bedzie kiedys ekspresowy - jak typujecie?

    12 1 Odpowiedz
  • 27 mar 2017

    Nie taniej byłoby zrobić przejście podziemne?
    Odpada winda, UDT itd...

    12 2 Odpowiedz

Zobacz więcej