Węzeł zamiast świateł? Nie tak szybko. Przetarg unieważniony
- 11 kwietnia 2019
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad unieważniła przetarg na projekt i budowę węzła drogowego w miejscu, gdzie ul. Sobieskiego krzyżuje się z Zakopianką
Bezkolizyjny węzeł ma powstać w miejscu połączenia ul. Sobieskiego z Zakopianką, gdzie obecnie ruch reguluje sygnalizacja świetlna.
W styczniu informacje o przebudowie skrzyżowania w towarzystwie ministra Andrzeja Adamczyka podał burmistrz Jarosław Szlachetka. Podkreślał, że budowa węzła wpisuje się w plan rozwoju tej części miasta, gdyż estakada będzie początkiem planowanej zachodniej obwodnicy Myślenic.
Przetarg na wykonanie węzła miał zostać ogłoszony w pierwszym kwartale tego roku i tak też się stało. Jednak Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad unieważniła go, ponieważ zgłosiła się do niego jedna firma, która zaproponowała cenę o 1/3 wyższą, niż zakładano (oferta opiewała na 35 mln zł, a GDDKiA planuje wydać 25,4 mln zł). Teraz GDDKiA ogłosi nowy przetarg dzieląc go na zadania: jedno dotyczyć będzie samego projektu, a drugie budowy skrzyżowania.
W miejscu skrzyżowania z sygnalizacją świetlną ma powstać węzeł drogowy z dodatkowymi pasami włączania i wyłączania na obu jej jezdniach. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2022 rok.
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.
Dobrze się stało, obecnie dzięki światłom łatwiej włączyć sie do ruchu, rozpędzone samochody z zakopanego mało kiedy wpuszczają, poza tym dzięki wyhamowaniu obydwu pasów łatwiej włączyć się do ruchu kierowcom z Jawornika, i Krzyszkowic ....
Mamy pilniejsze potrzeby CHCEMY KOMUNIKACJI !!!! to jest sprawa nie cierpiąca zwłoki.
Może jakaś konferencja???
Żeby odbębnić sukces.
GDDKiA, daje pieniądze na skrzyżowanie a nie na komunikację aglomeracyjną.
Trochę ludziom się miesza w głowach od tych różnorodności wyborczych.
Co do nieumiejętności bezkolizyjnego włączania się do ruchu..... bez komentarza, "gdzie ja kur.a popełniłem błąd".
-Głupi daje mądry bierze-
Przyszła ekspresówka S7 nie może mieć świateł, dlatego jest przerabiana. Na drodze szybkiego ruchu musi być płynny ruch, nawet gdy jednemu kierowcy pasują światła.
A drugie,
pieniądze na drogi to inny temat niż komunikacja aglomeracyjna.
Jedno załatwia Adamczyk a drugie Prezydent Miasta Krakowa.
Można mieć jedno i drugie.
W planie jest połączenie Górnego Przedmieścia przez Dalin z wyjazdem za Orlen z Zakopianką.
Stąd zabiegi o to skrzyżowanie trwają od lat. Brawa dla tego, który to dopchnie.
Światła kiedyś zostały wymuszone przy remoncie zakopianki z myślą przyszłościową o takim skrzyżowaniu. GDDKiA proponowała zamiast świateł poszerzenie drogi wzdłuż Marimexu, na wiadukt w do Polanki i włączanie się tam do ruchu.
Ówcześni działacze samorządowi zażądali świateł. Myślą przewodnią świateł było właśnie skrzyżowanie, które gdyby było przeniesione na wiadukt w Polance, zniweczyło by plan obwodnicy południowej Myślenic (Średniawskiego-Orlen)