Poprawka na kolej?Burmistrz Szlachetka odpowiada na słowa posła Marka Sowy. „Panowie, po co ta szopka?"
„Co zrobił z wnioskiem na Szybką Kolej do Myślenic marszałek Marek Sowa w 2012 roku? Nic. Poprawka dot. „Złotego Pociągu” jak i pozostałe, to dzisiaj czysty populizm posłów Koalicji Obywatelskiej oraz osób, które im wtórują. Panowie, po co ta szopka?”
– wczorajsze wystąpienie posła Marka Sowy (PO) komentuje burmistrz Jarosław Szlachetka (PiS)
Wczoraj na myślenickim rynku poseł Marek Sowa (PO) zwołał konferencję prasową w sprawie poprawek jakie wspólnie z Aleksandrem Miszalskim (KO) złożył do budżetu państwa. Dlaczego opowiadał o tym w Myślenicach? Bo jak przekonywał, wspomniane uwagi dotyczą m.in. budowy skrzyżowania w Krzyszkowicach oraz linii kolejowej Kraków – Myślenice.
Występując w towarzystwie starosty Józefa Tomala (FZM) i wicestarosty Rafała Kudasa (FZM) zwracał uwagę, że poprawki do budżetu państwa na rok 2020 opiewają na 200 mln zł. Jak przekonuje poseł z PO, ich przyjęcie zapewni finansowanie i uruchomienie inwestycji, które poprawią bezpieczeństwo i jakość życia mieszkańców m.in. powiatu myślenickiego.
Marek Sowa w swoich zwraca uwagę, aby przeznaczyć 40 mln zł pod budowę węzła dwupoziomowego w Krzyszkowicach, a kolejne kwoty zgłoszone w poselskich poprawkach to 100 mln zł na rozpoczęcie budowy drogi ekspresowej S-52 Bielsko-Biała – Głogoczów i 60 mln zł na przygotowanie i uruchomienie budowy linii kolejowej Kraków – Świątniki Górne – Myślenice.
Poseł Marek Sowa (PO): Dużo się mówi o potrzebie budowy linii kolejowej Kraków-Świątniki-Myślenice. To bez wątpienia byłaby część kolei aglomeracyjnej niezwykle istotnej z punktu widzenia mieszkańców dojeżdżających do pracy. Nasze poprawki na 60 mln zł są po to, aby przejść z fazy planów i mrzonek, aby nie opowiadać a przyśpieszyć realizację tego zadania.
Na słowa dotyczące połączenia kolejowego zareagował burmistrz Jarosław Szlachetka (PiS), który tematem kolei zajmował się jeszcze jako poseł podczas ubiegłej kadencji.
Burmistrz Jarosław Szlachetka (PiS): Poprawka na kolej do Myślenic? A co zrobił z wnioskiem na Szybką Kolej do Myślenic marszałek Marek Sowa w 2012 roku? Nic. Poprawka dot. „Złotego Pociągu” jak i pozostałe, to dzisiaj czysty populizm posłów Koalicji Obywatelskiej oraz osób, które im wtórują.
Przypomnę panu posłowi, że przyjęty przez rząd PiS oraz Sejm RP w 2019 r. program „Kolej+” przewiduje już teraz na m.in. nowe inwestycje kolejowe 6 mld zł. Gdzie byliście panowie przez osiem lat kiedy rządziliście? Wszystkie sprawy o których mówiono wczoraj w Myślenicach idą już do przodu dzięki działaniom rozpoczętym po 2015 roku m.in. przez premier Beata Szydło, premiera Mateusz Morawiecki oraz ministra Andrzej Adamczyk. Panowie po co ta szopka?
W lipcu 2019 roku zaprezentowano wstępne wyniki konsultacji prowadzonych w sprawie ewentualnej budowy połączenia kolejowego na trasie Kraków-Myślenice. Odpowiada za nie firma International Management Services, która na zlecenie województwa małopolskiego oraz gmin: Kraków, Świątniki Górne, Siepraw i Myślenice analizowała możliwości wykonania takiego połączenia, proponuje dwa warianty trasy.
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.