Sześć firm chce brać udział w budowie tunelu pod Zakopianką. Na ten czas mieszkańcy domagają się świateł
- 5 maja 2020

Do przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej i nadzór autorski nad budowę tunelu pod Zakopianką w Krzyszkowicach zgłosiło się 6 firm. Proponują wykonanie tej inwestycji w kwotach od 0,6 do 1,9 mln zł. GDDKiA ma na ten cel 1,7 mln zł
W poniedziałek 4 maja otwarto oferty przetargowe na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy skrzyżowania DK7 z drogami: powiatową i gminną w Krzyszkowicach. Swoje oferty złożyło sześciu wykonawców. Najniższa oferta opiewa na kwotę 596 427,00 zł, natomiast najwyższa na 1 896 896,16 zł. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad może przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia: 1 725 841,68 zł.
Jak informuje GDDKiA teraz rozpoczyna się badanie i analiza złożonych ofert. Po ukończeniu tej części postępowania przetargowego nastąpi wybór wykonawcy. Ten będzie musiał przygotować: kompleksową dokumentację projektową, uzyskać niezbędne opinie, uzgodnienia i decyzje administracyjne włącznie z decyzją o zezwoleniu na realizację (ZRID).
Jego zadaniem będzie także przygotowanie dokumentacji przetargowej i udzielanie odpowiedzi na pytania wykonawców na etapie procedury przetargowej na realizację inwestycji oraz sprawowanie nadzoru autorskiego nad realizacją przedsięwzięcia w czasie prowadzenia robót budowlanych.
Okres dokumentacyjny wraz z uzyskaniem decyzji ZRID może trwać 22 miesiące, czyli w latach 2020-2023, natomiast sama realizacja robót zajmie 2023 i 2024 rok.
Mieszkańcy chcą na ten czas sygnalizacji świetlnej
I właśnie kalendarz robót nie zadowala mieszkańców, którzy proponują, aby do tego czasu nad bezpieczeństwem pieszych czuwała sygnalizacja świetlna. Napisali w tej sprawie do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. W odpowiedzi otrzymali pismo odmowne zawierające informacje o tym, że płynność ruchu na Zakopiance jest dla GDDKiA priorytetem.
Bożena Góra, organizatorka styczniowego protestu na Zakopiance i inicjatorka ruchu społecznego pod nazwą „Wyjdźmy na pasy. Chcemy bezpiecznie żyć”: - Chcemy, aby mieszkańcy już w najbliższym czasie odczuli poprawę bezpieczeństwa na tym niebezpiecznym skrzyżowaniu, a nie za 4 lata, gdy prace zostaną ukończone.
Termin zakończenia prac datowany jest na październik 2024 r. Jest to data planowa i może ulec przedłużeniu. To okres 4,5 roku. Przykładowo mieszkaniec Krzyszkowic, który raz dziennie pokonuje to skrzyżowanie będzie musiał narażać swoje życie i zdrowie ok. 1600 razy.
Chcemy zminimalizować to ryzyko, dlatego złożyliśmy pismo do dyrektora Pałasińskiego z GDDKIA z prośbą o zainstalowanie tymczasowej sygnalizacji świetlnej.
Według niej montaż świateł ułatwi pokonywanie Zakopianki przez pieszych oraz włączanie się samochodów z drogi gminnej i powiatowej zlokalizowanej po lewej i prawej stronie DK7.

Bezpieczna przeprawa przez Zakopiankę w Krzyszkowicach powstanie w 2024 roku. Czy do tego czasu powinna działać tam sygnalizacja świetlna?
- zdecydowanie tak zdecydowanie tak 59%
- raczej tak raczej tak 10%
- trudno powiedzieć trudno powiedzieć 6%
- raczej nie raczej nie 8%
- zdecydowanie nie zdecydowanie nie 17%
- Głosów: 674
W jednym z naszych sondaży pytamy was, czy do czasu zakończenia robót w Krzyszkowicach, powinna działać w tym miejscu sygnalizacja świetlna? Zdecydowana większość ankietowanych popiera taki pomysł, a przeciwny jest co piąty biorący udział w sondażu.
Proszę o sprostowanie tytułu artykułu, gdyż jest mylący.
To jest przetarg na projekt skrzyżowania, a nie na jego budowę.
Dokladnie. To nie jest przetarg na wykonanie tunelu a przetarg na wykonanie projektu. To zasadnicza różnica.
Jak dla mnie wykonanie projektu i wszelkich przygotowań jest częścią budowy - wstępną.
Architekt też buduje swoją cześć w obiekcie. Jak deweloper załatwia wszystko pod budowę mówi się że coś buduję. Inaczej to burmistrz, starosta, GDDKiA niczego by nie wybudowała tylko wypapierkowała.
Od kiedy kupno projektu nazywasz budową ?
Projekt możesz kupić, a domu nie wybudować.
"Ten będzie musiał przygotować: kompleksową dokumentację projektową, uzyskać niezbędne opinie, uzgodnienia i decyzje administracyjne włącznie z decyzją o zezwoleniu na realizację (ZRID).
Jego zadaniem będzie także przygotowanie dokumentacji przetargowej i udzielanie odpowiedzi na pytania wykonawców na etapie procedury przetargowej na realizację inwestycji oraz sprawowanie nadzoru autorskiego nad realizacją przedsięwzięcia w czasie prowadzenia robót budowlanych."
Czyli zaprojektuj, załatw wszystko i nadzoruj. A inna firma będzie kopać, sypać żwir i lać beton. To chyba obie firmy będą budować?
Czyli powinno być Sześć firm chce projektować tunel pod Zakopianką?
Projekt za 1..9 mln???
Hmm, ile będzie kosztował ten tunel?
@Żuchowski widać swój czas też bardzo sobie ceni, no i wszystko jest znów prawie i sprawiedliwie..
www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/dyrektor-gddkia-tomasz-zuchowski-w-czasie-pracy-odbiera-dziecko-autem-sluzbowym/fzx9n6j.amp
Tyle kasy za sam projekt ? To niewiele chyba zostanie na wykonanie :D
Łapówki gonią łapówki.
Ciekawe dlaczego wybudowanie autostrady w Polsce kosztuje najwięcej niż w Europie najtańszym sposobem
Bo jak obecna władza sygnalizowała, że poprzednia zgarnia łapówki przy budowie autostrad, to tak się napalili na ten lewy grosz, aby pobić tamtych. aby móc teraz na tamtych patrzyć z góry- widzisz POwiec, tak się tańczy
Bardzo czujni jesteście, bardzo dobrze, potrzeba takich ludzi - doceniam.
Już zapomniano ile kosztowały kładki nad zakopianką, jakie grube miliony.
"Za te wszystkie kładki mielibyśmy tunele, co 50 m" heheh
Moim zdaniem nie tunel pod zakopianką powinien powstać, tylko zakopianka powinna zostać odcinkiem podziemnym pod skrzyżowaniem w Krzyszkowicach, bo są na to warunki i miejsce.
Daleko nie trzeba szukać przykładu, co mam na myśli - tunel pod rondem Grunwaldzkim w Krakowie , nie raz pewnie przejeżdżaliście tamtędy.
Koszt kładki w Jaworniku to 3 mln 645 tys., 4 mln 217 tyś zł - kładki w Głogoczowie (według danych GDDKiA, więc przy 1 mln 700 tys na sam projekt tunel zapowiada się mega "wypasiony", albo przewidują drążenie w skale 🤣
To tez jest kpina z tymi kladkami..zeby kladka dla pieszych kosztowala 3-4 miliony i to jeszcze tyle lat temu...
Mam nadzieje ze przetarg na ten tunel pod zakopianka wygra ta najtansza oferta za 600 tys...a inne firmy frajerow niech szukaja dalej
Pomyśleć że jak by to normalny człowiek budowal to by go byszlo ileś set tysięcy.
Albo nawet i mniej
Niestety taka jest specyfika tych zamówień publicznych, te koszty wyglądają zawrotnie, na pewno "systemem gospodarczym" to byłby ułamek. Choć takie obiekty inżynieryjne muszą mieć takie i inne atesty, spełniać różne kryteria etc., przypuszczam spora część kosztów i rzecz jasna zysk dla wykonawcy. Chciałbym wierzyć że przy takich inwestycjach nie ma machlojek, wiadomo że cudze pieniądze wydawać łatwo.
A to że taki senator Jackowski potrafi zatrudnić swoje 4 córki w biurze senackim na koszt podatnika, a to że w latają samolotami gdzie popadnie jak Anders czy Kuchciński, a to że afera goni aferę a Rydzyk uzbierał wg szacunków ponad 200 mln złotych w darze od rządzących, a te odprawy za ciągłe zmiany prezesów i roszady kadrowe, a to że w Pcimiu siedzi z tego co mnie dochodzi pół rodziny wójta... Temu nie ma końca, polska pazerność i bezczelność.
Parę milionów w tą czy w drugą.. cóż to jest w porównaniu z 2 miliardami podarowanymi przez nas Telewizji Polskiej (?)
Prasa donosiła, że kładki budowane w 2015 roku w Głogoczówie i Jaworniku kosztowały ponad 7 mln. Zł za każdą.
https://dziennikpolski24.pl/gmina-myslenice-nowe-kladki-za-miliony-zlotych-ale-piesi-dalej-wybieraja-pasy/ar/12654256
Ta za 7 mln w Jaworniku to mogła byc ta pierwsza bliżej Myślenic, 2015 r. to by się zgadzało.
8 strażaków z myślenic zakażonych. 24 ma kwsrantanne. O tym piszcie
A po co o tym pisac?
Do tego są osobne tematy...
Dokładnie tak , a nie o pierdołach .