Jawornik

Węzeł na Zakopiance w Jaworniku. Najbliżej realizacji „wariant niebieski”

Węzeł na Zakopiance w Jaworniku. Najbliżej realizacji „wariant niebieski”

Tzw. „wariant niebieski” to projekt, który ma największe szanse na realizację w ramach budowy węzła planowanego na skrzyżowaniu Zakopianki z drogą wojewódzką 955 w Jaworniku

 

Główny inwestor, czyli Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w lipcu zaprezentował trzy warianty planowanego węzła w Jaworniku. Następnie mieszkańcy mieli możliwość wzięcia udziału w konsultacjach społecznych prowadzonych przez biuro projektowe, wykonujące dokumentacje dla tej inwestycji.

O wynik rozmów dotyczących budowy węzła, podczas sesji rady miejskiej dopytywał radny Mirosław Fita (PiS). Od burmistrza usłyszał m.in., że najwięcej pozytywnych opinii i za najbardziej optymalną wersję uznano tzw. „wariant niebieski”.

- Najwięcej pozytywnych opinii i najbardziej optymalną wersją dla mieszkańców Jawornika, przedstawicieli sołectwa i dla nas, była wersja niebieska. Po naniesieniu korekt przez biuro projektowe, mamy otrzymać jeszcze propozycję do przeglądnięcia. Jeżeli chodzi o kwestię wykonawstwa; jeżeli by dobrze poszło to może być kwestia końcówki przyszłego roku. Musi powstać projekt i zostać uzyskane wszelkie pozwolenia. Na początek decyzja środowiskowa, pozwolenia budowlane, uzgodnienia z zarządem dróg wojewódzkich. Droga związana z formalnościami jest dosyć długa. Przełom roku 2022/23 myślę, że udałoby się rozstrzygnąć przetarg i przejść do realizacji samej inwestycji – wyjaśniał burmistrz Jarosław Szlachetka (PiS).

 

Skrzyżowanie ma być gotowe w 2025 roku

W lutym GDDKiA wybrała wykonawcę dokumentacji  projektowej dla tego zadania. „Podpisaliśmy umowę na opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla budowy węzła drogowego w Jaworniku na drodze krajowej nr 7 z konsorcjum firm MPRB (lider), Mosty Kraków (partner), MP Infra (partner). Koszt prac wyniesie 2 262 585 zł” – informowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

W ramach zadania wykonawca opracuje  kompleksową dokumentację projektową dla węzła drogowego w Jaworniku na drodze krajowej nr 7 i uzyskać ostateczną decyzję środowiskową. Podczas robót budowlanych będzie też sprawował nadzór autorski.

Inwestycja obejmie budowę po nowym śladzie dwupoziomowego węzła i łącznic. Powstaną też pasy włączeń i wyłączeń po obu stronach drogi krajowej, przebudowany będzie odcinek drogi wojewódzkiej nr 955 oraz drogi zapewniające komunikację lokalną. W ramach inwestycji wybudowane zostaną dwa ronda, wiadukt, ekrany akustyczne, mur oporowy, ścieżka rowerowa i przepust dla ruchu pod DK7. Istniejące sieci infrastruktury technicznej będą przebudowane, powstaną też nowe oraz wybudowany zostanie kanał technologiczny.

Do inwestycji dołożą się samorządy. W lipcu GDDKiA podpisała porozumienie z gminą Myślenice i Województwem Małopolskim na mocy którego: gmina Myślenice pokryje koszty dokumentacji wstępnej, odszkodowań i budowy drogi gminnej, w sumie wydając ponad 5,9 mln zł, natomiast Województwo Małopolskie będzie miało swój udział w kosztach prac budowlanych, nadzoru inwestorskiego i wypłat odszkodowań na łączną kwotę 20 mln zł. Większość kosztów zarówno na etapie przygotowania dokumentacji jak i robót budowlany pokryje GDDKiA (Skarb Państwa).

Przygotowanie dokumentacji wraz z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień i decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przewidywane jest na lata 2020-2023, natomiast roboty budowlane na lata 2024-2025.

 

Powiązane tematy

Komentarze (14)

  • mirek@ 6 wrz

    A pociąg?kiedy coś o pociągu? Który wariant?

    23 3 Odpowiedz
  • 6 wrz

    Nocny pociag z mięsem obejrzyj dobry - raczej innego u nas nie zobaczysz

    17 1 Odpowiedz
  • burzumsquat666@wp.pl 6 wrz

    To część większego planu - pewna śląska spółka zajmująca się budową szybów odkopie Złoty Pociąg. A później puszczą go z Krakowa do Myślenic...

    zdjecie

    14 1 Odpowiedz
  • 6 wrz

    A co słychać w sprawie krzyszkowickiego tunelu ? Niektórzy mieszkańcy być może zadowolą się tymczasowym mostem... Szacunek dla żołnierzy tyrających tam przez cztery, a może nawet sześć dób..Chociaż ten starszy most jest całkiem dobry... Ale to był wybór naszych włodarzy. Poooszło w Polskę ! I o to im chodziło.

    15 2 Odpowiedz
  • burzumsquat666@wp.pl 6 wrz

    We wszystkich 3 jeżdżą pod prąd (tj. w ruchu lewostronnym) XDD

    13 Odpowiedz

Zobacz więcej

Jak przechowywać opony poza sezonem?
Lifestyle 0

Jak przechowywać opony poza sezonem?

Przechowywanie opon to często nie poruszana, za to bardzo ważna kwestia dla jak najdłuższego utrzymania ich w dobrej kondycji. Jeżeli chcemy długo i bezawaryj...