Starosta Józef Tomal w sprawie budowy drogi S7: „Zorganizuję spotkanie z udziałem Ministra Infrastruktury Andrzeja Adamczyka”
- 11 kwietnia 2022
„Zobowiązany zgłoszonym sprzeciwem mieszkańców Myślenic, który również podpisałem zorganizuję w najbliższym możliwym czasie spotkanie z udziałem Ministra Infrastruktury Andrzeja Adamczyka, przedstawicieli GDDKiA oraz zainteresowanych włodarzy gmin i powiatów w celu rozwiązania poważnych problemów zgłaszanych przez mieszkańców”
– zapowiada starosta Józef Tomal (FZM).
Po tym jak podpisana przez 4327 mieszkańców petycja przeciwko budowie drogi ekspresowej S7 przez miasto Myślenice trafiła do władz samorządowych, powiatowych, rządowych i Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, głos zabrał starosta Józef Tomal. Na redakcja@miasto-info.pl otrzymaliśmy jego stanowisko w sprawie „budowy drogi S7”.
Starosta stwierdza w nim m.in., że „przedstawione przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad warianty drogi S7 są niemożliwe do akceptacji i przekreślają rozwój miasta”. Zapewnia, że całkowicie popiera argumenty wyrażone w sprzeciwie mieszkańców; „Nie zgadzam się, aby nowa S7 przecinała Myślenice w jakimkolwiek miejscu w przedstawionej nam formule estakad” – mówi.
Ponadto deklaruje, że „zobowiązany zgłoszonym sprzeciwem, który również podpisałem zorganizuję w najbliższym możliwym czasie spotkanie z udziałem Ministra Infrastruktury Andrzeja Adamczyka, przedstawicieli GDDKiA oraz zainteresowanych włodarzy gmin i powiatów w celu rozwiązania poważnych problemów zgłaszanych przez mieszkańców”.
Józef Tomal, starosta myślenicki (FZM): Przedstawione przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad warianty drogi S7 są niemożliwe do akceptacji i przekreślają rozwój miasta.
Całkowicie popieram argumenty przedstawione przez Mieszkańców Myślenic wyrażone w Sprzeciwie z dnia 29.03.2022, podpisane przez 4372 mieszkańców.
Podobne argumenty wysunąłem podczas spotkania z mieszkańcami na Górnym Przedmieściu sprzed ponad miesiąca. Moim zdaniem planowany przebieg S7 musi uwzględniać interesy i potrzeby mieszkańców miejscowości, przez które ma biec ekspresówka.
Nie zgadzam się, aby nowa S7 przecinała Myślenice w jakimkolwiek miejscu w przedstawionej nam formule estakad. Ponadto trudno zrozumieć pomysł poprowadzenia trasy 3 pasmowej w każdym kierunku, kiedy za i przed Myślenicami biegnie ona w konwencji 2 pasmowej. To może spowodować, że na jej wlocie i wylocie w dniach i godzinach szczytu ruch może zdecydowanie się spowalniać i mogą tworzyć się korki.
Podobno z tego ostatniego pomysłu GDDKiA już się wycofuje. To świadczy już na wstępie o słabości całego projektu. Rozumiem potrzebę powstania drogi ekspresowej S7 między Krakowem i Myślenicami, która byłaby dopełnieniem ponad 700 kilometrowej trasy z północy na południe Polski.
Niezrozumiałe jest natomiast przedstawienie do konsultacji jedynie kilku z kilkunastu analizowanych wariatów przebiegu trasy. Działanie takie świadczyć może jedynie o tym, iż już na tym etapie GDDKiA uznała, że wie lepiej, które warianty są korzystniejsze, nie licząc się z potrzebami mieszkańców.
Zobowiązany zgłoszonym sprzeciwem Mieszkańców Myślenic, który również podpisałem zorganizuję w najbliższym możliwym czasie spotkanie z udziałem Ministra Infrastruktury Andrzeja Adamczyka, przedstawicieli GDDKiA oraz zainteresowanych włodarzy gmin i powiatów w celu rozwiązania poważnych problemów zgłaszanych przez mieszkańców.
Plany budowy nowego odcinka Zakopianki na trasie Kraków-Myślenice, to w ostatnich dwóch miesiącach najpopularniejszy temat wśród mieszkańców regionu. Wzbudza zainteresowanie i emocje nie tylko wśród mieszkańców, ale też samorządowców.
Przypomnijmy; Pod koniec stycznia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaprezentowała koncepcję poprowadzenia nowego odcinka drogi S7. Ta prowadzi od Gdańska do Rabki, a jedyny brakujący jej fragment to odcinek między Krakowem a Myślenicami.
Spośród rozważanych wstępnie 14 propozycji tras, do dalszych analiz wytypowała 6 korytarzy. Wstępnie dla wszystkich założono dwie jezdnie, po trzy pasy ruchu w obu kierunkach.
Każdy z analizowanych korytarzy ma swój początek na autostradzie A4 na odcinku od węzła Kraków Łagiewniki do węzła Kraków Bieżanów (rys nr 1). Przyjęto natomiast jeden koniec dla każdego z nich, a ten przypada w miejscu istniejącego odcinka drogi ekspresowej S7 – za Myślenicami.
Wszystkie z proponowanych wariantów przechodzą przez gminę Myślenice, cztery z propozycji przebiegają także przez gminę Siepraw, a jedna przez Dobczyce. Co więcej, każdy z 6 prezentowanych korytarzy przecina Myślenice.
Czy samorządowcom związanym z "ziemią myślenicką" uda się doprowadzić do zmiany planowanej trasy S7 prowadzącej przez Myślenice?
- TAK
- NIE
- TRUDNO POWIEDZIEĆ
- Zobacz wyniki
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.
Tomal ma jedno stanowisko na krzyż, to może sobie organizować takie eventy.
Trudno wymagać, aby na takie "głupoty" znalazł czas wybitny absolwent MBA, członek licznych rad nadzorczych spółek Skarbu Państwa, wokalista, sportowiec, a ostatnio również prezes "Otuliny", pełniący przy okazji funkcję burmistrza Myślenic. Gdzież taka postać mogłaby poświęcić swój bezcenny czas, aby zająć się przyziemnymi problemami mieszkańców Myślenic???
Wielcy ludzie nie zwracają uwagi na tak małostkowe problemy. Jakieś zatrute powietrze i ryzyko zachorowania na nowotór mieszkańców małej mieściny. Tu trzeba myśleć na wielką skalę - trzeba myśleć na skalę całej "Otuliny" XDDD
aha zorganizuje spotkanie jak pomogl zorganizować bieg w listopadzie
Zważając na fakt, iż wszystkie przedstawione propozycje na odcinku prowadzącym przez Myslenice wyglądają dokładnie tak samo, należy stwierdzić, że mieszkańcom Myślenic podano do rozpatrzenia tylko JEDEN wariant. To jest już samo w sobie wystarczająco niedorzeczne, aby zaniechać jakiejkolwiek dalszej nad tymi propozycjami dyskusji. Tu nie ma innej możliwości, jak tylko wymyśleć conajmniej dwa alternatywne warianty, różniące się od innych i może nawet od siebie na tym konkretnym odcinku.
Tylko pełny tunel.
Inna lokalizacja to pominięcie doliny Raby, a to nie jest finansowo zakładane.
Obiecanki jak zwykle. To zaproszenie starosty będzie pewnie tak skuteczne to jak rozmowy Makarona z Putkiem. Poczekamy cierpliwie i zobaczymy kiedy to minister przyjedzie do pana Tomala i jak ważny jest ten nasz starosta.