Biertowice. Przejazd tym skrzyżowaniem nastręczał wiele problemów. Czy to ich koniec?
- 22 września 2022
Przejazd przez skrzyżowanie, a zwłaszcza skręt w kierunku Wadowic od lat nastręczał kierowcom wiele trudności. Rozwiązaniem ma być sygnalizacja świetlna, dodatkowy pas i most
Zakończyła się budowa mostu na potoku w Biertowicach w ciągu drogi krajowej 52. W ramach inwestycji przebudowane zostało również skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 956, wybudowano sygnalizację świetlną i chodnik.
Do wykonawcy tej inwestycji należało zaprojektowanie i budowa nowego obiektu inżynierskiego na potoku (bez nazwy) w ciągu drogi krajowej nr 52. Użytkowany most wybudowano przed 1939 r. i ze względu na stan techniczny nadawał się do rozbiórki. W związku z tym, że most zlokalizowany był w sąsiedztwie skrzyżowania, które też należało przebudować, połączono zadania w jedno. Tym sposobem powstał nowy most, a także zaprojektowano i wybudowano dodatkowy lewoskręt z drogi krajowej nr 52 na drogę wojewódzką nr 956, w miejscowości Biertowice (powiat myślenicki).
Powstała sygnalizacja świetlna, której wcześniej tu nie było, co według GDDKiA „poprawi bezpieczeństwo pieszych i ułatwi wykonywanie manewrów skrętu w obrębie skrzyżowania”.
Umowę na zaprojektowanie i budowę nowego mostu wraz z przebudową skrzyżowania w Biertowicach podpisano 21 kwietnia 2020 r. Decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) wydał Wojewoda Małopolski 18 lutego 2022 r. Całość inwestycji kosztowała ok. 4,2 mln zł.
Z jakiego sposobu ogrzewania swojego domu/mieszkania będziesz korzystać podczas nadchodzącej zimy?
- ogrzewanie elektryczne ogrzewanie elektryczne 7%
- ogrzewanie gazowe ogrzewanie gazowe 46%
- system wykorzystujący gaz płynny system wykorzystujący gaz płynny 2%
- instalacja na olej opałowy instalacja na olej opałowy 2%
- system wykorzystujący węgiel system wykorzystujący węgiel 13%
- system wykorzystujący ekogroszek system wykorzystujący ekogroszek 7%
- ogrzewanie wykorzystujące drewno ogrzewanie wykorzystujące drewno 10%
- inne inne 12%
- Głosów: 1146
Wg mnie jest dużo lepiej niż było. Czasem warto poczekać ta min żeby bezpiecznie skręcić w lewo na wad lub na Kraków. Najbardziej "stracą" Ci kierowcy którzy jechali od Wadowic na Kraków, bo wcześniej nie mieli świateł tylko próli zazwyczaj równo
Jeśli większe korki to dla ciebie lepiej, to masz rację, lepiej..tędy nie jeździć. Skrzyżowanie straciło przepustowość, a od Biertowic stoi się rano dwa razy dłużej, niż przed przebudową.