Myślenice a droga S7

Andrzej Adamczyk: Mamy problem z odcinkiem Myślenice-Kraków, który będzie się blokował na całe godziny od 2030-33 roku

Andrzej Adamczyk: Mamy problem z odcinkiem Myślenice-Kraków, który będzie się blokował na całe godziny od 2030-33 roku
Fot. Ministerstwo Infrastruktury

"Mamy problem z odcinkiem Myślenice-Kraków, który według przewidywań ekspertów będzie się blokował na całe godziny od 2030-33 r. i trzeba znaleźć sposób, by i ten odcinek stał się bezpiecznym i przejezdnym. Sprawa jest w rękach inżynierów i ekspertów"

– podczas otwarcia tunelu pod Luboniem Małym mówił Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury

 

Podczas otwarcia tunelu na Zakopiance pod Luboniem Małym, minister infrastruktury Andrzej Adamczyk pytany był przez dziennikarzy o losy odcinka S7 między Myślenicami a Krakowem.

"Mamy problem z odcinkiem Myślenice-Kraków, który według przewidywań ekspertów będzie się blokował na całe godziny od 2030-33 r. i trzeba znaleźć sposób, by i ten odcinek stał się bezpiecznym i przejezdnym. Sprawa jest w rękach inżynierów i ekspertów" - mówił Andrzej Adamczyk.

Jak pisaliśmy w październiku; w sprawie przebiegu S7 na odcinku między Krakowem a Myślenicami nie udało się wypracować kompromisu. Do tej pory nie powstał wariant, który zaakceptowałyby wszystkie gminy.

O ile przedstawicielom gmin usytuowanych na południe od Krakowa nie udało się opracować wspólnej koncepcji przebiegu S7, to samorządowcy ze stolicy Małopolski zaproponowali dwa korytarze.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapowiedziała, że wobec braku postępu przy wypracowaniu tzw. wariantu społecznego, przystąpi do przygotowania dokumentacji przetargowej na wykonanie kolejnego etapu prac związanych z przygotowaniem inwestycji, tj. studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ). Dokument ten wskaże konkretne przebiegi wariantu nowej drogi - informuje PAP.

GDDKiA ocenia, że odcinek S7 między Krakowem i Myślenicami – w zależności od wybranego wariantu – będzie miał od 23 do 29 km. Koszt budowy szacuje się między 4,7 a 6,5 mld zł. Postępy w tym temacie na bieżąco śledzimy w cyklu artykułów pt. „Myślenice a droga S7”.

Czy samorządowcom związanym z "ziemią myślenicką" uda się doprowadzić do zmiany planowanej trasy S7 prowadzącej przez Myślenice?

  • TAK TAK 22%
  • NIE NIE 61%
  • TRUDNO POWIEDZIEĆ TRUDNO POWIEDZIEĆ 17%
  • Głosów: 2700

Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie. 

 

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Powiązane tematy

Komentarze (19)

  • 15 lis 2022

    Nie dopuszczać ministrów do mikrofonów wtedy te głupoty będą słyszeć tylko ci co blisko stoją.

    36 12 Odpowiedz
  • 15 lis 2022

    A kiedy można wypracować kompromis sadyswakucjonujacy wszystkich?
    Nigdy! Dlatego ktoś wymyślił rząd.

    30 4 Odpowiedz
  • 15 lis 2022
    Prawicowiec napisał/a:

    sadyswakucjonujacy

    Marnie to widzę...

    29 4 Odpowiedz
  • 15 lis 2022

    Myślę, że wcześniej się będzie już blokować.
    Przewidywane natężenie ruchy w 2025 to 70tys pojazdów na dobę.
    Do, tego przewidziana jest modernizacja odcinka do Myślenice, i tak zgadliście.
    Nie będą tego robili na raz, tylko po kolei.
    Więc, będzie "kilku letni" dramat.

    19 1 Odpowiedz
  • 15 lis 2022

    Tak będzie, chyba oglądaliśmy ten sam materiał 🙂 będą przebudowywać etapami, węzeł po węźle. 4 przebudowy to ok 10 lat...

    18 2 Odpowiedz

Zobacz więcej