logo-web9
Myślenice

Utrzymanie linii autobusowej Myślenice-Kraków w 2024 r. będzie kosztować nas więcej. Radni zabezpieczyli pieniądze

Radni wyrazili zgodę na przekazanie 1 mln zł dla Województwa Małopolskiego na organizację połączeń komunikacyjnych w 2024 r. na trasach Myślenice-Kraków, Wieliczka-Świątniki Górne-Myślenice, Mszana Dolna-Myślenice, Poręba-Koninki-Myślenice oraz Wieliczka-Zakliczyn-Myślenice

Podczas 72. sesji rady gminy, radni wyrazili zgodę na przekazanie 1 mln zł dla Województwa Małopolskiego na organizację 4 połączeń komunikacyjnych.

Najwięcej, bo 800 tys. zł będzie kosztować gminę Myślenice utrzymanie linii A1; Myślenice – Kraków. Do linii A2; Myślenice-Świątniki Górne - Wieliczka dołożymy 100 tys. zł, i po 50 tys. zł do linii A11; Mszana Dolna - Myślenice, Poręba - Koninki - Myślenice i A16; Wieliczka - Zakliczyn - Myślenice.

Połączenia autobusowe świadczą Koleje Małopolskie w ramach Autobusowych Linii Dowozowych. Autobusy obsługują 4 linie, a organizatorem przewozu osób jest Województwo Małopolskie. Jak czytamy w uzasadnieniu do uchwały; milion złotych z budżetu gminy, zostanie przekazany na pokrycie deficytu, jaki wynika z organizacji wspomnianych połączeń.

- Projekt uchwały jest konsekwencją współpracy podjętej przez nas jako gminę z samorządem Województwa Małopolskiego. W związku z naszą inicjatywą i zabieganiem o to, aby od początku roku na trasie między Myślenicami a Krakowem kursowały autobusowe linie dowozowe – we wprowadzeniu do uchwały wyjaśniał burmistrz Jarosław Szlachetka (PiS).

Największe zainteresowanie radnych wzbudziła linia A1 Myślenice – Kraków. Jerzy Cachel (WDG) pytał, czy zmieni się liczba kursów. W odpowiedzi usłyszał od burmistrza, że „na chwilę obecną liczba pozostanie ta sama”.

Wojciech Malinowski (BU) pytał o poziom finansowania linii w roku 2023. Jak informował burmistrz Szlachetka (PiS): „Województwu Małopolskiemu na funkcjonowanie 4 linii w ramach autobusowych linii dowozowych w 2023 r. przekazaliśmy ponad 135 tys. zł”.

Weź udział w sondażu!

"Skąd zatem taki wzrost?" – dopytywał Czesław Bisztyga (nz). „To odpowiedź na oczekiwania organizatora, czyli Województwa Małopolskiego. My przede wszystkim chcemy zapewnić naszym mieszkańcom komfort, połączenia autobusowe, nowoczesny, stabilny transport i bardzo wysoki standard świadczonych usług” – wyjaśniał Jarosław Szlachetka (PiS).

Jarosław Szlachetka (PiS), burmistrz MiG Myślenice: Jeżeli chodzi o samo funkcjonowanie połączenia Myślenice-Kraków, porażę pamiętać, że budżet jego to ponad 4,6 mln zł.

Czesław Wierzba (PiS) zwracał uwagę, że na dotowanych liniach jeżdżą nie tylko mieszkańcy gminy Myślenice. - Czy ościenne gminy partycypują w kosztach? – pytał. Jak wyjaśnia burmistrz, do linii A1 jak na razie nie dokładają się żadne samorządy. „Zobaczymy jak będzie w nowym, 2024 roku” – mówił.

Zamiast czekać na rozwój sytuacji, Jerzy Cachel (WDG) sugerował, aby podjąć próbę zwrócenia się do gminy Mogilany o partycypowanie w utrzymaniu linii A1. - Autobus na trasie Myślenice-Kraków wjeżdża do Mogilan, co jest kłopotliwe dla pasażerów jadących do Myślenic i wydłuża czas dojazdu. Może zwróćmy się do przewoźnika, aby zmienił trasę, skoro tylko my się do niej dokładamy – argumentował.

W odpowiedzi usłyszał od zastępcy burmistrza, że taka trasa i przejazd przez Mogilany były warunkiem dofinansowania linii. - Dofinansowanie przysługuje tylko na nowe linie, dlatego ta musiała przebiegać przez Mogilany. Trudno, aby wymuszać na tym samorządzie dofinansowanie do linii, którą to my zainicjowaliśmy – odpowiadał Mateusz Suder (PiS).

Dyskusję zakończył Bogusław Podmokły (WDG), który zwracał uwagę, że „wkład Województwa Małopolskiego będzie mniejszy, a nasz większy. Myślę, że jeśli organizator zwraca się do nas z prośbą o dofinansowanie, to powinien zgłosić się też do gminy Mogilany”. Mateusz Suder poinformował, że gmina wystąpiła do województwa o wskazanie kosztów funkcjonowania poszczególnych linii i partycypacji pozostałych samorządów.

Wyniki głosowania jawnego w sprawie: Projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej na rzecz Województwa Małopolskiego w formie celowej z przeznaczeniem na realizację zadania polegającego na organizowaniu przez Województwo przewozów o charakterze użyteczności publicznej w transporcie drogowym na liniach komunikacyjnych: Myślenice-Kraków, Wieliczka-Świątniki Górne-Myślenice, Mszana Dolna-Myślenice, Poręba-Koninki-Myślenice oraz Wieliczka-Zakliczyn-Myślenice:

ZA 18: Bisztyga Czesław, Błachut Józef, Cachel Jerzy, Dyląg Halina, Fita Mirosław, Gablankowski Wojciech, Grzybek Andrzej, Jaśkowiec Małgorzata, Kutrzeba Izabela, Lejda-Kuklewicz Eleonora, Malinowski Wojciech, Motyka Piotr, Podmokły Bogusław, Stankiewicz Bogusław, Stopka Katarzyna, Topa Stanisław, Wierzba Czesław, Wójtowicz Tomasz; WSTRZYMAŁ SIĘ 1: Podmokły Jan; NIEOBECNI 2: Ambroży Grażyna, Ostrowski Kamil.

Zobacz więcej
Czytaj komentarze!