Drogi

Myślenice. Utrudnienia na skrzyżowaniu ul. Sobieskiego z Zakopianką. Którędy włączać się do ruchu na DK7?

Myślenice. Utrudnienia na skrzyżowaniu ul. Sobieskiego z Zakopianką. Którędy włączać się do ruchu na DK7?
Fot. Piotr Jagniewski

GDDKiA zapowiada prowadzenie prac związanych z poszerzeniem obu jezdni Zakopianki i przygotowaniem fundamentów podpór mającego tu powstać wiaduktu. Zamknięte zostaną dwie drogi lokalne

 

Po okresie przygotowawczym drogowcy wchodzą na Zakopiankę, co zwiastuje utrudnienia w ruchu. W ramach budowy węzła na skrzyżowaniu Zakopianki z ul. Sobieskiego, gdzie obecnie funkcjonuje sygnalizacja świetlna, prace wymuszą zmiany w organizacji ruchu, które zostaną wprowadzone od rana we wtorek 28 maja 2024 r.

Obejmą odcinek ok. 600 m i będą polegać na zwężeniu obu pasów ruchu w każdym kierunku.

„Prawy pas będzie miał 3,25 m szerokości, lewy 2,75 m. Obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 50 km na godzinę. Lewym pasem będą mogły poruszać się pojazdy o maksymalnej szerokości 2,2 m. Ruch dwoma pasami ruchu w każdym kierunku będzie utrzymany” - informuje Kacper Michna, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Krakowie.

GDDKiA zapowiada prowadzenie prac związanych z poszerzeniem obu jezdni Zakopianki i przygotowaniem fundamentów podpór wiaduktu. Zamkną dwie drogi lokalne odchodzące od ul. Sobieskiego: do ul. Sienkiewicza – objazd zakopianką, ul. Słowackiego, ul. Żeromskiego i ul. Kasprowicza oraz w kierunku Krakowa – objazd zakopianką.

Którędy wjeżdżać na Zakopiankę?

Dzisiaj ruch w tym miejscu reguluje sygnalizacja świetlna. Ta zostanie zastąpiona węzłem. Ponadto w ramach inwestycji mają powstać dodatkowe pasy pozwalające na wjazd na węzeł i na Zakopiankę. „Na ul. Sobieskiego zbudujemy rondo, z którego będzie można wjechać na drogę krajową nr 7. Likwidacja świateł i umożliwienie bezkolizyjnego włączania się do ruchu na DK7 zdecydowanie poprawi płynność i bezpieczeństwo” – informuje GDDKiA.

Na Zakopiance na wysokości cmentarza żydowskiego zlikwidowane zostanie przejście dla pieszych, a nad drogą powstanie kolejna kładka.

Usunięcie świateł na czas prowadzonych prac utrudnią włączanie się do ruchu z Myślenic na Zakopiankę. Będzie to można zrobić z wiaduktu prowadzącego na Polankę, ze skrzyżowania ul. Słowackiego przy estakadzie lub od ronda im. Marszałka Nawary na Zarabiu.

Za realizację inwestycji odpowiada firma Banimex. Budowa potrwa 18 miesięcy, do tego czasu trzeba jeszcze doliczyć przerwy zimowe. Nowy węzeł powinien powstać do końca 2025 roku.  Wartość prac szacowana jest na 56 mln zł. Inwestycja jest finansowana ze środków budżetowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Droga krajowa nr 7 należy do sieci TEN-T i jest istotnym połączeniem komunikacyjnym kraju. Obsługuje zarówno ruch tranzytowy jak i lokalny. Z roku na rok obserwujemy zwiększenie natężenia ruchu. W latach 2020 - 2021 na samym odcinku Jawornik – Myślenice wyniosło ono prawie 47 tys. pojazdów na dobę.

Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie. 

 

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Powiązane tematy

Komentarze (3)

  • 29 maj

    No to w tym sezonie, konie do Morskiego Oka, będą mniej obciążone.
    Górale też mniej się spocą.
    Bo dojazd do Zakopanego będzie porównywalny z wyprawą nad Balaton.

    5 2 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    29 maj

    Wczoraj, Jawornik, zwężka z powodu łatania jednego pasa, średnia prędkość samochodów pokonujących zwężkę: 15km/h. Powód? Żaden. Ludzie, co z wami?

    7 4 Odpowiedz
  • 30 maj

    Nie neguje potrzeby kładek ale obecność wind w kładkach na zakopiance gdzie naprawdę stosunkowo niewiele osób chodzi to po prostu niepotrzebne generowanie kosztów. Zarówno podczas samej inwestycji jak i później utrzymania tego.

    Czy nie można tej kładki tak zaprojektować by nie miała częsci ruchomych a równocześnie była przystosowana dla wózków inwalidzkich? To nie jest centrum miasta z dużym natężeniem ruchu a wsie gdzie mało jest pieszych a co dopiero osób z trudnościami w poruszaniu się.

    Dlaczego mamy płacić za serwisowanie tych wind? Można tą kasę wydać na kolejne chodniki, zabezpieczone przejscia dla pieszych itd. W mojej opini przyniesie to więcej korzyści.

    5 3 Odpowiedz

Zobacz więcej