Myślenice a droga S7

Siepraw przeciwko drodze S7 Kraków-Myślenice. Radni podejmują rezolucję, mieszkańcy zbierają podpisy

Siepraw przeciwko drodze S7 Kraków-Myślenice. Radni podejmują rezolucję, mieszkańcy zbierają podpisy
Fot. UG Siepraw

Radni gminy Siepraw jednogłośnie podjęli rezolucję przeciwko planowemu przebiegowi drogi ekspresowej S7 Kraków-Myślenice.

Mieszkańcy dołączają do protestu i składają w GDDKiA petycję z 2668 podpisami przeciwko drodze biegnącej przez ich gminę

 

Podczas 13. sesji rady gminy radni jednogłośnie przyjęli uchwałę w sprawie podjęcia rezolucji wyrażającej sprzeciw wobec planowanego przebiegu drogi ekspresowej S7 Kraków-Myślenice przez gminę Siepraw.

Jak podkreślano podczas posiedzenia, decyzja miała związek „z pojawieniem się w dniu 31 maja medialnego ‘przecieku’ wariantów przebiegu trasy S7 i dużym prawdopodobieństwem lokalizowania większości z nich na terenie gminy Siepraw”.

Więcej na ten temat pisaliśmy w artykule „Do sieci trafiły warianty trasy S7 Kraków-Myślenice. GDDKiA komentuje przeciek”. Na łamach jednego z krakowskich portali pojawił się artykuł, w którym zamieszczona została grafika mająca przedstawiać „osiem wariantów przebiegu trasy S7 między Krakowem a Myślenicami”.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie zajęła jednoznacznego stanowiska w tej kwestii, ale na połowę czerwca zapowiedziała prezentację trzech wariantów ekspresówki. Do chwili publikacji tego artykułu, te nie zostały opublikowane.

„Rada Gminy Siepraw wyraża zdecydowany sprzeciw przeciwko przebiegowi trasy S7 po terenie Gminy Siepraw, gdyż jest to rozwiązanie ze wszech miar nieracjonalne, nieekonomiczne, nieefektywne oraz zagrażające dezintegracją naszej małej Gminy.

Rada Gminy Siepraw rekomenduje lokalizację przebiegu trasy S7 po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 7 tzw. „zakopianki”, gdyż będzie to wariant najbardziej ekonomiczny, efektywny i budzący najmniej kontrowersji społecznych, ponieważ posiada rezerwę terenu pod jej rozbudowę” – czytamy w rezolucji.

Treść rezolucji podjętej przez Radę Gminy: W związku z pojawiającymi się w przestrzeni medialnej nowymi wariantami przebiegu trasy drogi S7 na odcinku Kraków - Myślenice, Rada Gminy Siepraw, w porozumieniu z Wójtem Gminy Siepraw, wyraża stanowczy sprzeciw wobec planów dotyczących przebiegu tej trasy przez Gminę Siepraw z poniżej wymienionych względów:

1. W przypadku poprowadzenia trasy S7 przez Gminę Siepraw istnieje konieczność / prawdopodobieństwo budowy dodatkowo Beskidzkiej Drogi Integracyjnej na terenie Gminy Siepraw. Gmina zostałaby podzielona zarówno przez tą trasę, a także dodatkowo przez S7. Gmina Siepraw jest jedną z mniejszych gmin w Małopolsce – powierzchnia Gminy to 31,85 km2. Dla porównania średnia powierzchnia gminy w woj. małopolskim to 83,42 km2, a średnia powierzchnia gminy w Polsce to 126,18 km2. Dodatkowo o jednym z najwyższych zagęszczeń ludności w Małopolsce - 292 os/km2.

Przyjęta przez radnych rezolucja trafiła do GDDKiA w Krakowie oraz została przesłana do wiadomości Ministra Infrastruktury, posłom i senatorowi z naszego rejonu, Wojewodzie Małopolskiemu, Marszałkowi Województwa, a także Staroście Myślenickiemu.

Jeśli nasze artykuły są dla Ciebie wartościowe, możesz nas wesprzeć zabierając nas na wirtualną kawę. Dziękujemy, że jesteś z nami!

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jak się okazuje do Generalnej Dyrekcji trafi nie tylko rezolucja radnych. Mieszkańcy gminy jednoczą się wokół komitetu „Nie dla S7 przez gminę Siepraw” i grupy facebookowej Aktywni i Odważni - Gmina Siepraw oraz grupy ZAKLICZYN, SIEPRAW,CZECHÓWKA, ŁYCZANKA PRZECIW S7 .

Zbierali też podpisy pod petycją do GDDKiA w sprawie uwzględnienia protestu przeciw przebiegowi trasy drogi S7 na odcinku Kraków – Myślenice przez gminę Siepraw. Łącznie dokument podpisało 2668 osób.

Wójt Gminy Siepraw wraz z Prezydentem Miasta Krakowa, burmistrzem Świątnik Górnych oraz wójtem Mogilan przyjęli wspólne stanowisko sprzeciwiające się przebiegowi trasy S7 przez południowe dzielnice Krakowa oraz tereny gmin sygnatariuszy porozumienia.

rozmowie z nami przeprowadzonej w lutym dyrektor GDDKiA Maciej Ostrowski nie chciał zdradzić przebiegu drogi S7. Podkreślał, ze drogowcy pracują nad ośmioma przedstawionymi w styczniu 2022 roku jej wariantami, a do decyzji środowiskowej zostaną wybrane trzy lub cztery propozycje. To według jego deklaracji miało nastąpić na przełomie maja i czerwca.

Dodatkowo – jak argumentował „projektowana S7 musi połączyć się z Beskidzką Drogą Integracyjną, której przebieg zgodnie z planami kończy się dziś w Głogoczowie. Być może będzie potrzebne przedłużenie BDI, to też przygotowujemy. Ostatni jej odcinek może zostać oddany w 2031 lub 2032 roku. W tej sprawie (przebiegu drogi S7-przyp. red.) będę dążył do dobrego rozwiązania. Prace nad wariantami powoli do biegają końca, chcemy pokazać w miarę możliwe korytarze, przejścia alternatywne i szczegółowo je omówić".

Wyjaśniał, że droga S7 jako nowy ciąg „musi być zbliżona do przebiegu obecnych, głównych kanałów komunikacyjnych w kraju. Jeżeli poprowadzimy S7 za Dobczycami (tzw. „wariant wschodni” – przyp. red.), to stworzymy łącznik między drogami, a nie nowy odcinek trasy międzynarodowej. W takim przypadku nawigacje dalej będą prowadzić kierowców przez starą Zakopiankę, to się nie uda” – mówił.

Do tej pory wszystkie warianty prowadziły przez Myślenice

Nowa zakopianka to ostatnia część drogi ekspresowej S7, łączącej Gdańsk i Rabkę-Zdrój. W marcu 2024 roku drogowcy podpisali umowę na przygotowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno Środowiskowego (STEŚ).Założeniem tego dokumentu jest przygotowanie wariantów przebiegu nowej trasy, skonsultowanie ich z mieszkańcami oraz wybór najlepszej opcji.

Zadaniem wykonawcy jest znalezienie optymalnego przebiegu drogi ekspresowej pomiędzy autostradą A4 a funkcjonującą już za Myślenicami trasą S7.

Wstępnie początek drogi przewidziano między węzłami Kraków Południe a Kraków Bieżanów, jednak projektant będzie mógł zaproponować go też w innym miejscu. Wszystkie warianty muszą uwzględniać połączenie S7 z projektowaną Beskidzką Drogą Integracyjną (S52).  Wartość umowy to 23,3 mln zł.  

Zadaniem wykonawcy jest znalezienie optymalnego przebiegu drogi ekspresowej pomiędzy autostradą A4 a funkcjonującą już za Myślenicami trasą S7.

2025. Która inwestycja powstanie wcześniej:

  • linia kolejowa Kraków-Myślenice
  • droga S7 Kraków-Myślenice
  • żadnej nie uda się zrealizować
  • Zobacz wyniki
  • linia kolejowa Kraków-Myślenice linia kolejowa Kraków-Myślenice 21%
  • droga S7 Kraków-Myślenice droga S7 Kraków-Myślenice 24%
  • żadnej nie uda się zrealizować żadnej nie uda się zrealizować 55%
  • Głosów: 1441

Wstępnie początek drogi przewidziano między węzłami Kraków Południe a Kraków Bieżanów, jednak projektant będzie mógł zaproponować go też w innym miejscu. Wszystkie warianty muszą uwzględniać połączenie S7 z projektowaną Beskidzką Drogą Integracyjną (S52).  Wartość umowy to 23,3 mln zł.  

Dla myśleniczan jest to szczególnie ważne, bowiem wszystkie dotychczas proponowane przebiegu „nowej zakopianki” przebiegały przez miasto. W ostatnim czasie swoje obawy o przebieg drogi i związane z nią konsekwencje zgłaszają mieszkańcy pozotałych miejscowości na południe od Krakowa. 

 

Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie. 

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Powiązane tematy

Komentarze (3)

  • mknp@o2.pl 2 godz.

    "Rada Gminy Siepraw rekomenduje lokalizację przebiegu trasy S7 po śladzie istniejącej drogi krajowej nr 7 tzw. „zakopianki”, gdyż będzie to wariant najbardziej ekonomiczny, efektywny i budzący najmniej kontrowersji społecznych, ponieważ posiada rezerwę terenu pod jej rozbudowę"

    Jak oni sobie to niby wyobrażają? Przebudować Zakopiankę na ekspresówkę? Przecież ta droga nie spełnia żadnych norm! Trzeba by ją najpierw zaorać - razem z połową zabudowań, które stoją wzdłuż niej od Myślenic do Krakowa.

    No ale okej, idźmy po kolei - jak radni chcą to zrobić? Zamkną DK7 na kilka lat? Serio? Przecież to fragment europejskiej trasy E77, jeden z głównych korytarzy południe-północ. Co, chcą puścić tymczasowy objazd przez Siepraw? XD Kto to wymyślił i kto za to niby zapłaci?

    Druga sprawa - jak wyobrażają sobie wyburzenie centrum Myślenic? Bo jeśli ktoś serio chce zrobić z obecnej DK7 drogę ekspresową, to musi wyciąć cały pas po obu stronach. Do wyburzenia poszłyby Kaufland, Dekada, Galeria Myślenicka, stacje paliw, domy, sklepy - wszystko wzdłuż drogi. I to ma być "mniej kontrowersyjne społecznie"? Serio?

    Do tego jeszcze nachylenia - według rozporządzenia droga ekspresowa nie może mieć więcej niż 5% spadku. Wiecie, ile kosztowałoby wypłaszczenie tych wszystkich podjazdów i dolin między Krakowem a Myślenicami? To nie jest teren równinny – tam trzeba by sypać kilometry nasypów albo robić tunele. I ktoś mówi, że to tańsze?

    Nie wiem, kogo wybrali do rady gminy Siepraw, ale mam wrażenie, że tam nikt nie widział na oczy przepisów ani mapy. Jak już tak fantazjujemy i szastamy publiczną kasą, to dorzućmy od razu lotnisko międzynarodowe w Myślenicach, może z terminalem cargo, bezcłową strefą i bezpośrednim połączeniem z Dubajem. Przynajmniej będzie z rozmachem i ładnie będzie pasowało do planowanego pociągu :)

    7 1 Odpowiedz
    • 1 godz.

      Oni są żenująco śmieszni, kto za takie rządzenie płaci, chyba wy drogi narodzie?.

      3 1 Odpowiedz
  • 39 min.

    .

    1 1 Odpowiedz

Zobacz więcej