logo-web9
Myślenice a droga S7

Aktywni i Odważni z Sieprawia w GDDKiA. Dyrektor podaje nowy termin prezentacji wariantów S7 Kraków-Myślenice

Reprezentanci komitetu społecznego „Nie dla S7” z gminy Siepraw dyskutowali z dyrektorem Generalnej Dyrekcji o przebiegu drogi ekspresowej Kraków-Myślenice.

Burmistrz Wieliczki publikuje pismo, w którym Maciej Ostrowski zapowiada prezentację 3 wariantów trasy na wrzesień

Od czerwca Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad odwleka prezentację wariantów dla trasy S7 Kraków-Myślenice. W sieci pojawiają się przecieki i rzekome przebiegu trasy dotyczące m.in. stolicy Małopolski, czy powiatu myślenickiego. Jedną z nich - biegnącą przez Zarabie niedawno opublikował burmistrz Myślenic Jarosław Szlachetka (PiS). Z kolei drogowcy przestrzegają przed „niezweryfikowanymi informacjami”, sami nabierając wody w usta.

Tymczasem przeciwko budowie drogi S7 opowiadają się kolejne samorządy gmin znajdujących się na południe od Krakowa. W samej stolicy województwa 12 czerwca radni podjęli rezolucję w sprawie stanowiska Rady Miasta Krakowa dotyczącego budowy odcinka drogi ekspresowej S7 Kraków-Myślenice. Krakowscy radni apelują o wycofanie się z prac nad Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ) budowy odcinka drogi ekspresowej S7 Kraków-Myślenice i powtórzenie etapu studium korytarzowego.

Sam prezydent miasta w Gazecie Krakowskiej mówił, że widzi dwie możliwości poprowadzenia nowej zakopianki do Myślenic. „Widzę sens w budowaniu kolejnego ringu obwodnicy Krakowa i wyprowadzaniu aut z terenów mocno zurbanizowanych, mocno zagęszczonych, jeżeli chodzi o ruch samochodowy, czyli bardziej na wschód czy na zachód miasta” - prezydent Krakowa Aleksander Miszalski (PO).

czerwcu do grona protestujących dołączył również Siepraw, gdzie radni jednogłośnie podjęli rezolucję przeciwko planowemu przebiegowi drogi ekspresowej S7 Kraków-Myślenice. Ponadto mieszkańcy dołączyli do niej petycję podpisaną przez z 2668 osób.

W czwartek 9 lipca reprezentanci komitetu „Nie dla S7 - Gmina Siepraw” oraz przedstawiciele "Aktywni i Odważni - Gmina Siepraw" - Aleksandra Starzec, Magdalena Adamska, Gabriela Piwowarczyk, Joanna Matoga, razem z wicewójtem gminy Piotrem Nowakiem spotkali się z dyrektorem krakowskiego oddziału GDDKiA Maciejem Ostrowskim.

„Podczas spotkania jasno i stanowczo wyraziliśmy nasz sprzeciw wobec poprowadzenia drogi ekspresowej S7 oraz łącznika BDI przez tereny Gminy Siepraw, wskazując na realne zagrożenia dla mieszkańców, środowiska i ładu przestrzennego. Działamy w imieniu ponad 3000 mieszkańców, którzy wyrazili swój sprzeciw w tej kwestii. Rozmawialiśmy również o możliwościach wypracowania rozwiązań, które nie będą wiązały się z tak ogromnymi kosztami społecznymi, przy jednoczesnym braku korzyści dla lokalnych mieszkańców” – relacjonują w mediach społecznościowych.

 

Terminy w odpowiedzi do burmistrza Wieliczki

Burmistrz Wieliczki Rafał Ślęczka w piątek 11 lipca opublikował odpowiedź, jaką otrzymał od dyrektora GDDKiA. W piśmie do burmistrza (z dnia 7 lipca), dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA Maciej Ostrowski pisze o powodach przesunięcia publikacji wstępnych wariantów S7 Kraków - Myślenice.

Jak wyjaśnia; wykonawca STEŚ zarekomendował 8 wariantów trasy, a po analizie GDDKiA przedstawi 3 propozycje przebiegu S7 Kraków-Myślenice.

Według jego zapowiedzi ma to nastąpić we wrześniu, wtedy też ruszą konsultacje. Obecnie mają trwać rozmowy z przedstawicielami samorządów o roli, jaką na terenie konkretnych gmin będzie pełnić s7 i towarzysząca jej infrastruktura.

"Wykonawca zakończył prace nad wstępnym etapiem Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowym (STEŚ) dla przedmiotowego zadania. Zarekomendował 8 wariantów do dalszych prac projektowych. Otrzymany materiał analizujemy i sprawdzamy. Spośród wariantó wybranych przez wykonawcę wskażemy 3. P

o zakończeniu procesu decyzyjnego udostępnimy je społeczeństwu na stronie s7-krakow-myslenice-stes.gddkia.gov.pl https://s7-krakow-myslenice-stes.gddkia.gov.pl/ , a następnie zaprezentujemy na spotkaniach informacyjno-konsultacyjnych, które planujemy przeprowadzić we wrześniu. Kontynuujemy rozmowy z przedstawicielami samorządów o roli, jaką na terenie konkretnych gmin będzie pełnić s7 i towarzysząca jej infrastruktura”

– do burmistrza Wieliczki pisze dyrektor GDDKiA Maciej Ostrowski.

Weź udział w sondażu!

Jeśli nasze artykuły są dla Ciebie wartościowe, możesz nas wesprzeć zabierając nas na wirtualną kawę. Dziękujemy, że jesteś z nami!

rozmowie z nami przeprowadzonej w lutym dyrektor GDDKiA Maciej Ostrowski nie chciał zdradzić przebiegu drogi S7. Podkreślał, ze drogowcy pracują nad ośmioma przedstawionymi w styczniu 2022 roku jej wariantami, a do decyzji środowiskowej zostaną wybrane trzy lub cztery propozycje. To według jego deklaracji miało nastąpić na przełomie maja i czerwca.

Dodatkowo – jak argumentował „projektowana S7 musi połączyć się z Beskidzką Drogą Integracyjną, której przebieg zgodnie z planami kończy się dziś w Głogoczowie. Być może będzie potrzebne przedłużenie BDI, to też przygotowujemy. Ostatni jej odcinek może zostać oddany w 2031 lub 2032 roku. W tej sprawie (przebiegu drogi S7-przyp. red.) będę dążył do dobrego rozwiązania. Prace nad wariantami powoli do biegają końca, chcemy pokazać w miarę możliwe korytarze, przejścia alternatywne i szczegółowo je omówić".

Wyjaśniał, że droga S7 jako nowy ciąg „musi być zbliżona do przebiegu obecnych, głównych kanałów komunikacyjnych w kraju. Jeżeli poprowadzimy S7 za Dobczycami (tzw. „wariant wschodni” – przyp. red.), to stworzymy łącznik między drogami, a nie nowy odcinek trasy międzynarodowej. W takim przypadku nawigacje dalej będą prowadzić kierowców przez starą Zakopiankę, to się nie uda” – mówił.

 

Do tej pory wszystkie warianty prowadziły przez Myślenice

Nowa zakopianka to ostatnia część drogi ekspresowej S7, łączącej Gdańsk i Rabkę-Zdrój. W marcu 2024 roku drogowcy podpisali umowę na przygotowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno Środowiskowego (STEŚ).Założeniem tego dokumentu jest przygotowanie wariantów przebiegu nowej trasy, skonsultowanie ich z mieszkańcami oraz wybór najlepszej opcji.

Zadaniem wykonawcy jest znalezienie optymalnego przebiegu drogi ekspresowej pomiędzy autostradą A4 a funkcjonującą już za Myślenicami trasą S7.

Dla myśleniczan jest to szczególnie ważne, bowiem wszystkie dotychczas proponowane przebiegu „nowej zakopianki” przebiegały przez miasto.

Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie. 

Zobacz więcej
Czytaj komentarze!