Tomasz Sólnica z UMiG Myślenice: Jestem zdziwiony, że niektórzy zobaczyli 10 minut temu warianty i już głosują za tym, który chcą
Jestem troszeczkę zdziwiony, że nie niektórzy zobaczyli 10 minut temu warianty i już głosują za tym, który chcą. Gratuluje takiej spostrzegawczości.
Dla Myślenic to w zasadzie jeden wariant, a druga propozycja to pięć wariantów w jednym przebiegu. Wiele wariantów przebiega nie tylko przez miasto, ale przez całą gminę Myślenice. Oficjalne stanowisko przedstawimy po szczegółowej analizie
- na temat przebiegu trasy S7 Kraków – Myślenice podczas konferencji prasowej w krakowskim oddziale GDDKiA mówił Tomasz Sólnica, zastępca naczelnika wydziału inwestycji w UMiG Myślenice.
W poniedziałek 3 listopada w trakcie konferencji prasowej, która odbyła się w siedzibie krakowskiego oddziału GDDKiA Maciej Ostrowski przedstawił 6 propozycji przebiegu drogi ekspresowej S7 między Krakowem a Myślenicami.
Wszystkie warianty rozpoczynają się na autostradzie A4 - na istniejącym węźle Łagiewniki oraz nowo projektowanych węzłach Kraków Tuchowska i Kraków Blacharska.
Dla myśleniczan prezentacja była szczególnie ważna, bowiem wszystkie dotychczas proponowane przebiegi S7 prowadziły przez Górne Przedmieście.
Z sześciu przedstawionych propozycji - pięć nadal przecina tę część Myślenic, natomiast jeden (wariant E) prowadzi dotychczasowym korytarzem obecnej zakopianki.
Myślenice reprezentował Tomasz Sólnica - zastępca naczelnika wydziału inwestycji UMiG. Jak mówił dziwi go, że niektórzy włodarze po 10 minutach od prezentacji wariantu mówią o najlepszym wyborze. Tak zrobił m.in. starosta Józef Tomal, burmistrz Dobczyc Tomasz Suś, czy wójt gminy Siepraw Tadeusz Pitala.
Podkreślił, że Rada Miejska przedstawiła dyrektorowi GDDKiA swoje stanowisko w postaci uchwały, w której domagali się przedstawienia przynajmniej jednego wariantu omijającego Myślenice. Oficjalne stanowisko gminy Myślenice mamy poznać we wtorek 4 listopada, bowiem na ten dzień konferencję prasową zapowiedział burmistrz Jarosław Szlachetka (PiS).
Tomasz Sólnica, zastępca naczelnika wydziału inwestycji UMiG Myślenice: My jako gmina pierwszy raz widzimy ten przebieg w takiej formie, więc oficjalnie wypowiemy się po szczegółowej analizie. Jestem troszeczkę zdziwiony, że nie niektórzy zobaczyli 10 minut temu warianty i już głosują za tym, który chcą. Gratuluje takiej spostrzegawczości.
Ja tylko chciałem przypomnieć, że gmina Myślenice swoje oficjalne stanowisko przedstawiła panu dyrektorowi i jest nim uchwała Rady Miejskiej, która była poparta chyba jednogłośnie przez wszystkich radnych i mówi o tym żeby przynajmniej jeden z wariantów pomijał gminę Myślenice. Niestety tak się nie stało.
Przedstawili państwo sześć wariantów, ale dla Myślenic to w zasadzie jeden wariant, a druga propozycja to pięć wariantów w jednym przebiegu. Natomiast wiele wariantów przebiega nie tylko przez miasto, ale przez całą gminę Myślenice i tak jak powiedziałem, trudno odnieść się do tego na gorąco. Gmina Myślenice w najbliższych dniach oficjalnie - tak jak powinno to wyglądać wypowie się w tej sprawie.
W najbliższych miesiącach rozpoczną się spotkania informacyjne z mieszkańcami gmin Kraków, Mogilany, Myślenice, Siepraw, Świątniki Górne oraz Wieliczka. To pomiędzy włodarzami i mieszkańcami a GDDKiA rozegra się sprawa dotycząca tej inwestycji.
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.