Myślenice a droga S7

Tomasz Suś burmistrz Dobczyc: Przemawia do mnie literka E, czyli ekonomia, kwestia wyburzeń i potoku samochodów

Tomasz Suś burmistrz Dobczyc: Przemawia do mnie literka E, czyli ekonomia, kwestia wyburzeń i potoku samochodów
Fot. Piotr Jagniewski

Przemawia do mnie literka E, czyli ekonomia, czyli kwestia z wyburzeniami i kwestia trzecia, czyli potok samochodów. Im dalej na wschód, tym gorzej. Uważam, że wariant E jest najbardziej rozsądny

- na temat przebiegu trasy S7 Kraków – Myślenice podczas konferencji prasowej w krakowskim oddziale GDDKiA mówił burmistrz Dobczyc Tomasz Suś.

 

W poniedziałek 3 listopada w trakcie konferencji prasowej, która odbyła się w siedzibie krakowskiego oddziału GDDKiA Maciej Ostrowski przedstawił 6 propozycji przebiegu drogi ekspresowej S7 między Krakowem a Myślenicami.

Wszystkie warianty rozpoczynają się na autostradzie A4 - na istniejącym węźle Łagiewniki oraz nowo projektowanych węzłach Kraków Tuchowska i Kraków Blacharska.

Dla myśleniczan prezentacja była szczególnie ważna, bowiem wszystkie dotychczas proponowane przebiegi S7 prowadziły przez Górne Przedmieście.

Z sześciu przedstawionych propozycji - pięć nadal przecina tę część Myślenic, natomiast jeden (wariant E) prowadzi dotychczasowym korytarzem obecnej zakopianki.

 

Tomasz Suś, burmistrz Dobczyc: Chciałem podziękować za pracę, którą wykonaliście. Dzisiaj zupełnie inaczej to wygląda. Prezentacja profesjonalna, zarówno jedna jak i druga, całej Dyrekcji bardzo dziękuję za to, że możemy dzisiaj właśnie w taki sposób zobaczyć konkretnie, rzeczowo, jak to jest prezentowane.

To nie jest proste, żeby przygotować wszystkie koncepcje i to też uwaga-żeby pokazać, bo dzisiaj podejrzewam, że wszyscy będą się w cudzysłowie rozczulać na poszczególnych elementach. Co do mnie przemawia?

 

W najbliższych miesiącach rozpoczną się spotkania informacyjne z mieszkańcami gmin Kraków, Mogilany, Myślenice, Siepraw, Świątniki Górne oraz Wieliczka. To pomiędzy włodarzami i mieszkańcami a GDDKiA rozegra się sprawa dotycząca tej inwestycji.

Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie. 

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Powiązane tematy

Komentarze (1)

  • 4 godz.

    Przed literką E ważniejsza jest jednak literka P, czyli populizm. Wariant E, jest bez zupełnego sensu, bo kłuci się z istotą tworzenia dróg tranzytowych jak S7.. Chodzi o to z tym wariantem E, aby na tym czarowaniu ludzi dojechać do kolejnych wyborów i utrzymać układ władzy. Niestety nie ma on nic wspólnego z profesjonalizmem i na pewno przez fachowców nie może być zaakceptowany. Pomijając wyrzucenie miliardów po prostu w błoto, na zniszczenie wyremontowanej zakopianki i zamienienie jej na S7 służącą do ruchu tranzytowego. S7 co do zasady, powinna mieć jak najmniej styczności z ruchem lokalnym, aby nie stracić swojego sensu. Jeśli poprowadzicie drogę szybkiego ruchu po śladzie istniejącej zakopianki, to którędy w takim razie będą przemieszczać się mieszkańcy pomiędzy lokalnymi miejscowościami, czy tą właśnie S7, jako drogą międzypaństwową szybkiego ruchu? Brak profesjonalizmu i populizm, aż bije od pomysłodawców takich wariantów.

    7 1 Odpowiedz

Zobacz więcej