Okolice

Jawornik: Kładka otwarta. Można przechodzić nad Zakopianką

fot. GDDKiA

Kładka nad Zakopianką została otwarta. Mieszkańcy mogą bezpiecznie pokonywać drogę 

Jej budowa trwała od 18 grudnia 2013 roku. Oświetlana nocą kładka ma rozpiętość 44 metrów, długość 57 metrów, po obu jej końcach znajdują się windy, nawierzchnia jest podgrzewa, a wszystko monitorują kamery. Nowa kładka nad Zakopianką w Jaworniku kosztowała ponad 7,5 mln zł. Pieniądze na budowę kładki w 85 % pokryje dotacja unijna z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, a pozostałe pieniądze pochodzą z Krajowego Funduszu Drogowego.

Ma poprawić bezpieczeństwo mieszkańców, którzy na jej budowę czekali od kilku lat. Miejsce to nigdy nie należało do przyjaznych dla pieszych. Często dochodziło tutaj do wypadków z ich udziałem podczas, gdy starali się przedostać na drugą stronę Zakopianki. 

 

Na ten temat piszecie również na forum

Powiązane tematy

Zakopianka: 35 milionów z ministerstwa na poprawę bezpieczeństwa
Miasto 22

Zakopianka: 35 milionów z ministerstwa na poprawę bezpieczeństwa

Spośród 72 inwestycji w Małopolsce, 7 powstanie na terenie gminy Myślenice. Ich szacowana wartość to ok. 35 mln. zł Minister infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk przekazał zatwierdził zadania, które będą realizowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w 2016 r. Inwestycje powstaną w ramach Programu Likwidacji Miejsc Nieb...

Komentarze

  • 16 lut 2015

    Brawo. Z a 7,5 mln zł. lumpy będą bezpiecznie po piwko na stację przechodzić.
    Bo podróżujący tam przystanku nie mają i tak muszą dyndać poboczem, chcący jechać do Krakowa,albo do Myślenic

    98 12 Odpowiedz
  • 16 lut 2015

    Więcej wypadków było koło salonu Seata ale kładkę wybudowano tu gdzie nie ma żadnego przystanku i chodzą głównie wymienieni przez przedmówcę.Może dlatego że tu na wzgórzu lepiej ją widać niż tam w dolinie ?

    63 9 Odpowiedz
    • mysleniczaninzdziada 16 lut 2015

      z tego co pamietam o kladke walczyl jeszcze byly soltys jan swierczek chyba 8 albo 9 lat temu... wtedy wiecej wypadkow zdarzalo sie wlasnie w tym miejscugdzie jest kladka. troche im zeszlo ze znalezieniem pieniedzy na budowe

      22 13 Odpowiedz
  • 16 lut 2015

    Szkoda za az tyle kasy to kosztowalo...za takie pieniadze to mogly by byc dwie kladki...

    53 6 Odpowiedz
  • 16 lut 2015

    Najgorsze jest to że ta kładka zbyt dominuje, jest wizualnie ciężka... i po prostu brzydka.
    Wystarczyło więc zrobić normalną brzydką, tyle że nie walącą po oczach swoją brzydotą a co najważniejsze tańszą!

    60 10 Odpowiedz
  • 16 lut 2015

    Podgrzewana !!! No bez jaj. Trzeba było zrobić jeszcze ruchomą platformę jak w Jetsonach po co męczyć nogi. Paranoja 7,5 mln zł a dobudowanie i wyposażenie nowego bloku operacyjnego w szpitalu 5 mln.

    63 6 Odpowiedz
  • 16 lut 2015

    Nie no kładka musi być "dizajnerska" aby waliła po oczach, oświetlenie ECO ledowe, tylko szkoda ze ktoś nie pomyślał o 3 skrajnym pasie dla samochodów jadących od strony Jawornika chcących się włączyć na zakopiankę.

    57 4 Odpowiedz
  • 16 lut 2015

    Nie no ta kładka jest zapewne fachowo i konkretnie wykonana bo to widać. Ale już jej sens w tym miejscu i ta kwota to pomyłka. Przecież tam ma docelowo być całkowicie przebudowane to skrzyżowanie i ma powstać węzeł.Ciekawe czy ona nie będzie w tym bruździć? Przy okazji można by tam zaprojektować tunel dla ludzi. To w ogóle dziwne bo to najwyższy punkt w tym miejscu a oni tam kładkę załadowali..

    42 5 Odpowiedz
  • 16 lut 2015

    W tym miejscu kładka była niezbędna z uwagi na to, że są tam zakłady przemysłówe...

    6 13 Odpowiedz
  • 16 lut 2015

    Nie lepiej podziemne przejscia????? tańsze wygodniejsze

    27 2 Odpowiedz
  • 16 lut 2015

    .....nawierzchnia jest podgrzewa ?, a schody dla tych co nie cierpią na zawroty głowy

    8 5 Odpowiedz
  • 16 lut 2015

    I jak zawsze układy zarobili znów ludzie a człowiek który miał mieć bezpiecznie będzie nadal biegał po zakopiance bo oczywiście przystanek jest dużo dalej

    16 7 Odpowiedz
  • 16 lut 2015

    Na Tarnowce i w Glogoczowie tez powinny byc przejścia a nie tylko Jawornikiem sie zajęli...

    13 4 Odpowiedz
    • inkwizytor 24 mar 2015

      Gaj, Mogilany - tam od lat są protesty których powodem jest brak kładki.
      Ale ważniejsze dla naszych włodarzy ważniejsze jest pokazanie się z jedną przepłaconą inwestycją,
      za którą można by zbudować dodatkowo kilka innych w miejscach gdzie ich brakuje!!!

      No ale cóż, trzeba się pokazać, zabłysnąć wydając kasę w błoto....

      1 Odpowiedz
  • OKOKI 16 lut 2015

    To jest 2 w 1 ,kładka oraz brama do Tatr ,no i można sobie windą pojeździć.Dziatwa będzie miała radochę aż się winda nie zepsuje.

    25 5 Odpowiedz
  • 16 lut 2015

    No i będzie świetne miejsce do zrzucania z góry na samochody różnych przedmiotów, parę wypadków przez to się wydarzy no i będzie pretekst do zlikwidowania kładki, no i znów zarobią ci sami ludzie

    12 4 Odpowiedz
  • 16 lut 2015

    Właśnie przejazdem zauważyłem,że ludziska jak przechodzili tak przechodzą przed kładką ? Wejście i zejście po serpentynowych schodach zajmie pewnie 20 min. Nikt z tego nie będzie korzystał chyba,że jako wieże
    widokową ,albo ewentualnie ''puścić z niej pawia'' ;]

    26 3 Odpowiedz
  • 17 lut 2015

    Niestety sytuacja z zakopianką na odcinku z Myślenic do Krakowa jest fatalna, z kilku powodów:
    1. Dużo taniej i wygodniej dla pieszych byłoby gdyby były przejścia pod zakopianką, podziemne. Niestety parę lat temu jak wymieniano nawierzchnię i remontowano mostki nikt nie wpadł na ten pomysł. Dziś nikt się nie zgodzi targać zakopianki żeby budować przejście pod ziemne.
    2. Zakopianka na tym odcinku to nie jest droga ekspresowa! Niestety wiele osób tak myśli i pruje ino wieje. Efekt giną piesi, w tym na pasach.
    3. Droga ma ogromne natężenie ruchu, wzdłuż niej żyją ludzie, są przystanki i komunikacja. Muszą sie przemieszczać wokół drogi, a infrastruktura jest marna.
    4. Analizując to wszystko, przy budowie kładek czy innych przejść powinno się W PIERWSZEJ KOLEJNOŚCI ZAGWARANTOWAĆ LUDZIOM BEZPIECZEŃSTWO PRZECHODZENIA PRZEZ DROGĘ, A DOPIERO PÓŹNIEJ WYGODĘ CZY WYGLĄD KŁADKI. Czytaj: zamiast budować jedną kładkę za 7,5 mln zł z windami i podgrzewaniem, zbudować dwie lub trzy bez wind a z podestami dla wózków i osób niepełnosprawnych i bez podgrzewania.

    Ale to trzeba pomyśleć drodzy Państwo!

    23 2 Odpowiedz
    • 17 lut 2015

      trzeba było myśleć przed wyborami o skutkach polityki nie o ludziach , którzy radnymi chcieli zostać bo układ był

      5 5 Odpowiedz
      • 17 lut 2015

        no tak, czyli wg. Ciebie winni są wszyscy co nie głosowali na wspaniałych, mądrych, oświeconych ludzi tylko na tych wrednych złodziei, najgorsze szumowiny etc., to może napisz jeszcze kto ma takie czyste ręce i kryształową duszę, co myśli tylko o innych a nie o sobie, abyśmy następnym razem dobrze wybrali ,he he

        2 5 Odpowiedz
      • 18 lut 2015

        Ciekawa jestem skąd wiesz na kogo on głosował.

        1 1 Odpowiedz
      • 19 lut 2015

        Zanim coś napiszesz to się zastanów i sprawdź o czym mówisz, bo wprowadzasz tylko dezinformacje.

        Zakopianka to droga krajowa - DK7. Samorządowi nic do tego jakie inwestycje są na niej realizowane, przynajmniej formalnie-decyzyjnie.

        Zarządcą drogi jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad GDDiKA:

        Nazwa inwestycji
        “Budowa kładki dla pieszych w km 692+200 drogi krajowej nr 7 w miejscowości Jawornik”

        Projekt nr POIS.08.01.00-00-014/10-00

        Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.

        Koszt Projektu: 7.593.000,00 PLN
        Wartość dofinansowania ze środków UE: 4.703.425,33 PLN
        Data Rozpoczęcia: 18 grudnia 2013r.
        Czas trwania: 14 miesięcy
        Planowana Data Ukończenia: 17 lutego 2015r.

        Zamawiający:
        GDDKiA Oddział Kraków
        31-542 Kraków, ul. Mogilska 25
        Kierownik Projektu: Janusz Wójcik

        Lokalni włodarze mogą co jedynie lobbować za pewnymi inwestycjami jakie są realizowane w naszym regionie.

        9 2 Odpowiedz
  • 17 lut 2015

    Pytam z czystej ciekawości w nawiązaniu do poprzedniej wypowiedzi, czy nasi radni albo burmistrz mieli w ogóle jakiś wpływ na to zajebiście drogie coś ???

    6 3 Odpowiedz
  • Adolf Popartyopopulos 17 lut 2015

    brama do raju....i usiaśc można bo dupa nie zmarznie!!!

    5 2 Odpowiedz
  • 18 lut 2015

    Nie wiem czy na budowę kładki nasi władcy mieli wpływ natomiast pamiętam wypowiedź lokalnego władcy przy okazji budowy świateł koło CPNu żę "zakopianka od Myślenic do Krakowa nigdy nie będzie drogą ekspresową"Wynika z tego że trasa Północ -Południe będzie kiedyś cała drogą ekspresową tylko w okolicach Myślenic według naszego polityka będzie drogą krajową.A gdyby jednak była to przy budowie rozjazdu bezkolizyjnego na Sułkowice trzeba będzie zburzyć to dzieło sztuki.

    1 2 Odpowiedz
    • 19 lut 2015

      Ten odcinek Kraków - Myślenice w tym szlaku co jest teraz nigdy nie będzie ekspresówką. Musieliby zmienić wytyczne pod niego bo wiele rzeczy już się nie da przerobić. Ale mają go robić stopniowo pod kątem bezpieczeństwa. Kładki, drogi dojazdowe i własnie tam na tym rozjeździe ma być docelowo węzeł. Coś podobnego jak rozjazd na Bielsko. I ciekawe właśnie jak ta kładka się ma do tego..

      4 1 Odpowiedz
  • 19 lut 2015

    Wczoraj 18.02. koło 20:30 byłem świadkiem tak absurdalnej sytuacji, że nadal nie potrafię zrozumieć debilizmu pieszego, który przechodził przez zakopiankę ubrany na czarno, nie mając jakiegokolwiek odblasku...150-200 metrów w linii prostej od kładki!!! Tego nie da się zrozumieć, mało ludzi zginęło na tym odcinku zakopianki?? Aż taki problem nadłożyć drogi i skorzystać z kładki...:/

    5 2 Odpowiedz
  • 19 lut 2015

    A ja uważam że będzie .Za kilka lat Polskę z północy na południe będzie można przejechać drogą ekspresową a częściowo autostradą tylko odcinek z Krakowa do Myślenic nie ?Nie takie rzeczy robiono chyba że nie zgodzą się władze Międzyzdrojów Małopolski ?Wtedy to co innego ,z nimi muszą się liczyć:))

    2 1 Odpowiedz
    • 19 lut 2015

      To nie takie proste krówka. Droga klasy S (ekspresowa) ma ściśle określone parametry. Podpowiem że w tym przypadku głównie chodzi o prędkość miarodajną i promienie łuków w planie. Musiały by być całkowicie zmienione a co za tym idzie trzeba by wywalić połowę wsi na odcinku Kraków- Myślenice. Ten sam problem co Poronin-Zakopane. Temat strasznie obszerny.
      Tutaj masz wszystko na ten temat:
      http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=120015&page=341
      Od około 250 strony jest o tym dokładna dyskusja. Ale nie wiem czy masz czas na to:)

      2 1 Odpowiedz
  • 20 lut 2015

    Walker 84 dzięki za odpowiedź,odwaliłeś kawał roboty.
    A nie bierzesz pod uwagę że za kilka bądź kilkanaście lat zrobią ten odcinek np. trasą którą przed wojną planowano pod linię kolejową i wtedy kładka zostanie w "szczerym polu"?
    Przeliczyłam co innego -za te pieniądze gdyby zatrudnić "przeprowadzaczy" na dwie zmiany codziennie za płacę 2000zł(ciut wyższa od minimalnej)to wystarczyłoby na ponad 150 lat,albo jeszcze lepiej ile kosztowałoby ręczne wydrążenie tunelu w tym miejscu że o maszynowym nie wspomnę?

    7 2 Odpowiedz
  • 20 lut 2015

    Ludzie potrzebują pomocy... nie mają co jeść .... dzieci które chcą żyć muszą czekać na lekarstwa które są bardzo drogie ... a tu proszę piękna kładka za 7,5 ml i po co ??? Ja mam chyba strasznego pecha bo jeżdżę do Myślenic non stop a nie widzę nikogo kto by korzystał z tej kładki ;/ raz tylko dwóch nastolatków bawiło się windą ;// Nie potrafię tego zrozumieć .... Jaki cel miał ktoś kto wymyślił tę kładkę na pewno nie myślał o bezpieczeństwie ludzi lecz o kieszeni którą ZAPCHAŁ!!! ....szlak mnie trafia na takie nieprzemyślane decyzje!!! 7,5 ml W GŁOWIE SIĘ TO NIE MIEŚCI !!!!!!!!!

    17 1 Odpowiedz
  • Paweł Stanisław Latoń 21 lut 2015

    Cel miał jeden.Dobrze zarobić.

    13 1 Odpowiedz
  • 5 mar 2015

    dziś widziałam babkę, która przełazi przez sam środek skrzyżowania, a świecąca pustkami kładka jest kilkanascie metrów dalej. i nawet windą można sobie wyjechać hehehe. przyzwyczajenie drugą naturą człowieka. dobrze choć, że kasa w większości z unii była.

    5 1 Odpowiedz

Zobacz więcej

Dachowanie na Zakopiance zakończyło się w rowie. Jedna osoba trafiła do szpitala
Jawornik 3

Dachowanie na Zakopiance zakończyło się w rowie. Jedna osoba trafiła do szpitala

Po dachowaniu samochód osobowy zatrzymał się w przydrożnym rowie. Jego pasażerowie wyszli o własnych siłach, ale jedna osoba została przewieziona do szpitala Do wypadku doszło przed godz. 11 na drodze krajowej nr 7 w Jaworniku. Kiedy strażacy zjawili się na miejscu, samochód leżał w rowie, a jedna osoba była ranna. Trzy osoby podróżujące pojazdem...

Burza z gradem przeszła nad powiatem. Efekt? Pożar domu i zalane piwnice
Okolice 0

Burza z gradem przeszła nad powiatem. Efekt? Pożar domu i zalane piwnice

W nocy nad powiatem myślenickim przeszła burza z gradem, a miejscami wiatr osiągał 100 km/h. W Niezdowie piorun spowodował pożar domu, a w Myślenicach woda zalała piwnice Wczoraj ostrzegaliśmy o burzy z gradem jaka miała przejść przez powiat myślenicki. Na terenie powiatu myślenickiego straż pożarna interweniowała w związku ze złymi warunkami atmo...

Stałe rejsy po zbiorniku dobczyckim? Tak, ale tylko edukacyjne. Na razie...
Dobczyce 1

Stałe rejsy po zbiorniku dobczyckim? Tak, ale tylko edukacyjne. Na razie...

Trwające około godziny regularne rejsy edukacyjne po zbiorniku dobczyckim będą odbywały się co weekend. To wspólne przedsięwzięcie Wodociągów Miasta Krakowa i Wód Polskich i Dobczyc. Czy to realny krok do wpuszczenia białej floty na zalew? Odpowiedzi na to pytanie, mieszkańcy regionu oczekują od lat. I choć temat otwarcia zalewu wraca regularnie p...