Miasto

Myślenice: Wiadukt na Zakopiance w połowie rozebrany

Myślenice: Wiadukt na Zakopiance w połowie rozebrany

Kilka dni temu nad Zakopianką w Myślenicach powstała kładka dla pieszych i robotnicy przystąpili do wyburzania wiaduktu, którego ubywa z każdym dniem

W trakcie prac czasowo zamykana jest jedna jezdnia Zakopianki i ruch prowadzony jest w obu kierunkach po jej drugiej nitce. Aby dojechać do Polanki, kierowcy korzystają z ul. Sobieskiego lub Słowackiego, a następnie przecinają Zakopiankę na specjalnie wybudowanych do tego celu łącznikach.

Stary wiadukt w Myślenicach wybudowany został w 1972 r. Według ekspertyzy nie spełnia podstawowych wymagań i standardów, co za tym idzie - nie nadaje się także do przebudowy.

Oprócz rozbiórki starego i budowy nowego wiaduktu w zakresie inwestycji są: przebudowa dojazdów do projektowanego wiaduktu; budowa lewostronnego chodnika dla pieszych i prawostronnego umocnionego pobocza; przebudowa zjazdów indywidualnych, istniejącego skrzyżowania z droga dojazdową i skrzyżowania z łącznicą; budowa kolektora kanalizacji deszczowej; oświetlenie uliczne, linia doziemna.

Powiązane tematy

Wiadukt na Polankę: Otworzą czy nie otworzą?
Miasto 14

Wiadukt na Polankę: Otworzą czy nie otworzą?

„Prace miały zakończyć się w czerwcu, a wiadukt oddany w pierwszych dniach lipca. Mamy przeszło połowę miesiąca, maszyny i robotnicy zwinięci a przejazdu ciągle nie ma. Otworzą czy nie otworzą?” – pyta jeden z naszych czytelników

Komentarze

  • 23 cze 2016

    obraz nedzy i rozpaczy

    13 28 Odpowiedz
  • 23 cze 2016

    Taka rozbiórka powinna trwać 2 góra 3 dni. Dziękujemy GDDKiA za wybranie "najtańszej" oferty. I niezmiernie cieszymy się stojąc w kilometrowych korkach (praktyczne zablokowany wyjazd z Myślenic w kierunku Krakowa- co na to lokalna władza). Jak podaje ta sama Dyrekcja tutaj przejeżdża 30 tys. aut na dobę i tyle samo stoi w korku - tracąc czas i paliwo - ale to dla Dyrekcji nie jest koszt i tak przez 14miesęcy, bo za remont odpowiada najtańsza firma bez potencjału ( tutaj jedna koparka z młotem i jeden dźwig i paru ludzi przez ponad 2 - tygodnie "bawili" się w rozbiórkę.
    Nawet organizacją ruchu w tym miejscu Inwestor nie może się pochwalić - taka organizacja ruchu pogłębia tylko korki w tym miejscu - przejazd z jednego pasa na drugi powinien być w pewnym oddaleniu - np przy cmentarzu żydowskim a ruch w miejscu remontu odbywał by się płynniej.

    48 18 Odpowiedz
  • 23 cze 2016

    ja na zdjęciu widzę dwie koparki

    19 10 Odpowiedz
  • 23 cze 2016

    Polakom nigdy nie dogodzi - zawsze muszą narzekać!!!!

    28 27 Odpowiedz
  • 23 cze 2016

    Dlatego w kolejnych przetargach powinny wygrywać firmy, które na czas remontów/przebudów zapewnią podróżnym transport lotniczy. Nie ma się co ogladać na europe, bądźmy pionierem takich rozwiązań.

    14 16 Odpowiedz
  • Samanta Rigerr 23 cze 2016

    To się w głowie nie mieści: 14 miesięcy będą budować taki malutki wiadukt.

    37 11 Odpowiedz
  • Johann Gambolputty... Z Ulm. 23 cze 2016

    Tak dla porównania:

    https://www.youtube.com/watch?v=aVteISvte30

    Sie grzebali, cieniasy, cztery lata. A nasi tylko roczek z hakiem. Jak z bicza trzasnął!

    8 3 Odpowiedz
  • 23 cze 2016

    Nie narzekajcie bo jak by się nie daj Boże kiedyś most zawalił to byście mówili "a gdzie oni byli ten most już dawno powinni byli zburzyć i wybudować nowy"!! tak ze nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło a narzekać i tak zawsze będą,,,,

    14 10 Odpowiedz
  • 23 cze 2016

    To wszystko powinno trwać o połowę krócej. Tym bardziej że ten wiadukt jest na prefabrykowanych belkach. Farsa i tyle. Kolejny idiota który zarządza tą nieszczęsną drogą zafundował w godzinach popołudniowych 15-18 wracającym po całym dniu z Krakowa do kilku powiatów na południu koreczek w Głogoczowie. Jakaś firemka grzebie się tam z kilkoma łatkami na dylatacjach od kliku dni . Prace które w normalnym kraju prowadzi się w nocy u nas standardowo wyłączenie jednego pasa z ruchu około godzinny 16 :)
    Dyrekcja do dymisji natychmiastowej. Mam nadzieję że to wszystko ulegnie niedługo poprawie.

    29 7 Odpowiedz
  • 24 cze 2016

    dla mnie to porażką w tym miejscu jest wyznaczenie dwóch pasów ruchu w kierunku na zakopane i fakt, że pachołki oddzielające oba kierunki ruchu nie są umieszczane na żółtych liniach tylko między biała a żółtą . widać to nawet na zdjęciu na początku artykułu. w rzeczywistości jedziesz i nagle masz słupek na środku lewego pasa.

    3 9 Odpowiedz
  • 25 cze 2016

    widze że większość was krytykantów nigdy nie pracowali przy takich inwestycjach,i nie wiedzą że więcej osób na budowie nie zawsze oznacza lepiej i szybciej.

    5 11 Odpowiedz
  • 26 cze 2016

    toko może nie pracowałem przy takiej inwestycji, ale wiem jakie są współczesne możliwości przy odpowiednich nakładach i potencjale firmy. Na dowód budowa tunelu pod autostradą w 3 dni.
    http://www.wykop.pl/link/3220259/jak-zrobic-tunel-pod-autostrada-w-3-dni-holandia-film-43-sekundy/

    6 3 Odpowiedz
  • 26 cze 2016

    Remont ma potrwać 14miesięcy, tylko czemu musi zachaczyć o dwoje wakacji, czyli okres o wzmożonym natężeniu ruchu. Poza tym samochody omijające korki paraliżują miasto i chaotyczną jazdą wynikającą z nieznajomości drogi powodują zagrożenie w tym i tak dzikim mieście...

    13 4 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    11 lip 2016

    Są kraje na świecie gdzie wiadukty buduje się tak
    https://www.youtube.com/watch?v=X6bQIEJ5eIM
    ale ta za korupcję w najgorszym wypadku można dostać karę śmierci.

    Odpowiedz

Zobacz więcej