Miasto

Kolejne rondo na skrzyżowaniu Mostowej i Piłsudskiego

Kolejne, trzecie rondo ma powstać na skrzyżowaniu ul. Mostowej i Piłsudskiego przed wiaduktem prowadzącym na Zarabie


Taką informacje podaje Gazeta Myślenicka. Wykonawcą inwestycji ma być Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Na potrzeby ronda rozbudowana będzie lewa część zakopianki na długości 0,8 km oraz ul. Mostowa i Piłsudskiego.

Rondo będzie mieć średnicę zewnętrzną 28m, a jego wyspa 10m, a szerokość jezdni na rondzie wyniesie 5m. Wjazdy na rondo zostaną wyposażone w wysepki segregujące ruch. Jak podaje Gazeta Myślenicka, pierwsze prace rozpoczną się w lipcu.

Koszt całości inwestycji finansuje GDDKiA, a za opracowanie projektu zapłacił samorząd Myślenic. Podczas prac ul. Mostowa będzie zamknięta dla ruchu. Oddanie ronda zaplanowano na koniec listopada 2010.

Na razie Myślenice posiadają jedno rondo im. Stanisława Chorobika na skrzyżowaniu ulic Kazimierza Wielkiego i Żeromskiego. Kolejne planowane jest przy strażnicy w centrum, gdzie przecinają się ulice 3go Maja, Niepodległości, Kościuszki i Słowackiego.

Powiązane tematy

Myślenice: Powstaną dwa nowe ronda
Miasto 19

Myślenice: Powstaną dwa nowe ronda

Stanisław Kracik, wojewoda małopolski wydał decyzję o zezwoleniu na realizację dwóch rond w yślenicach w ramach rozbudowy drogi 967

Komentarze

  • Brak zdjęcia
    15 lip 2010

    po co to rondo ? niech ktoś wreszcie pomyśli o światłach przy "ogólniaku" i przy szkole "dwójce", kierowcy jeżdżą tam jak wariaci i nietrudno o wypadek :(

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    15 lip 2010

    Potrzebne i to bardzo. Często jadę droga lokalną, która ma być poszerzona, a wyjazd z niej zwłaszcza w soboty i niedziele jest makabryczny.. Popieram swiatła koło ogólniaka

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    15 lip 2010

    To drugie rondo !

    Na budowę tego pod strażnicą NIE POZWOLIMY !!!

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    15 lip 2010

    observwe i tak nic nie zrobicie, tak jak z drzewami nic nie zrobiliscie, pisac naforum kazdy moze

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    15 lip 2010

    "niech ktoś wreszcie pomyśli o światłach przy "ogólniaku"" - a powiedz mi, po co tam swiatla?

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    15 lip 2010

    tutaj rondo spoko siada

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    15 lip 2010

    Co to za stawy są tam na zdjęciu? Wie ktoś może ?

    Odpowiedz
  • Damian 15 lip 2010

    [quote]C napisał: [br]Co to za stawy są tam na zdjęciu? Wie ktoś może ?[/quote]MZWiK

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    15 lip 2010

    nie wiem czy zdazaly sie tam wypadki, ale wyjazd z lokalnej jest czasem faktycznie utrudniony, miejsca jest tam bardzo duzo a kazde skrzyzowanie w takiej formie wplywa na poprawe bezpieczenstwa, jestem za.

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    15 lip 2010

    to przperaszam bardzo co z ludźmi co mieszkają na daszyńskiego i do rynku jadą mostową????

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    15 lip 2010

    [quote]mer napisał: [br]observwe i tak nic nie zrobicie, tak jak z drzewami nic nie zrobiliscie, pisac naforum kazdy moze[/quote]
    Mamy w planie protestacyjny spływ kajakami po Bysince i stały kontakt z Ogólnopolskim Związkiem Miłośników Skrzyżowań.

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    15 lip 2010

    Nie rozumiem ... dlaczego koło strażnicy nie może być ronda ? akurat tam by się przydało. Zakładają , że chodzi o strażnicę w rynku

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    15 lip 2010

    Dzięki Nomad :)

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    15 lip 2010

    Dlatego ,że ruch z centrum powinien być przesunięty na obwodnice a nie kierowany przez centrum miasta i na tym należy się skupić.

    Odpowiedz
  • 15 lip 2010

    Dlatego, że miasto to nie tylko ulice.

    Odpowiedz
  • Katarzyna Reklińska 15 lip 2010

    [quote]Citizen napisał: [br]Nie rozumiem ... dlaczego koło strażnicy nie może być ronda ? akurat tam by się przydało. Zakładają , że chodzi o strażnicę w rynku[/quote]

    też jestem za, tam jest koszmar, zwłaszcza po południu,

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    15 lip 2010

    kasia jesli to twoje zdjecie to jestes sliczna :* bussi

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    15 lip 2010

    a w takie upaly w tych jeziorkach na zdjeciu powinna byc kapiel dla ludzi, byloby milutko sie tam pluskac mmmmmmmm

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    15 lip 2010

    TO '' ZWYKLI ''
    MIESZKAŃCY POWINNI MIEĆ PRAWO DO DECYZJI NA CO WYDAWAĆ PIENIĄDZE ,

    POWINNY BYĆ '' SPOŁECZNE '' KONSULTACJE

    PRZED KAŻDYM WYDATKIEM PIENIĘDZY

    ''SPOŁECZNE KONSULTACJE '' .....jESTEŚMY ZA !!!

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    15 lip 2010

    [quote]gość napisał: [br]Dlatego ,że ruch z centrum powinien być przesunięty na obwodnice a nie kierowany przez centrum miasta i na tym należy się skupić. [/quote]

    POPIERAMY WASZE PLANY --->>>

    ALE ZA NIEDŁUGO '' WYBORY '' ;)

    Odpowiedz
  • Johann Gambolputty... Z Ulm. 15 lip 2010

    Bardzo dobry pomysł z rondem. Tak samo, jak i z tym przy strażnicy.
    Tylko niech kierowcy nauczą się jeszcze jeździć po rondach, bo czasami fakt posiadania pierwszeństwa nic nie znaczy. Sam nie raz wyjeżdżając z ronda muszę przepuścić tych wjeżdżających, bo ludzie dalej jeżdżą na pamięć.

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    15 lip 2010

    [quote]misia napisał: [br]a w takie upaly w tych jeziorkach na zdjeciu powinna byc kapiel dla ludzi, byloby milutko sie tam pluskac mmmmmmmm [/quote] brawo za bystrosc umysłu, ty chcesz tam zrobic kąpielisko?? jestes genialna bo potem myslenice pija tą wode bo to sa zbiorniki MZWiK najpierw sprawdz co to jest a potem mysl co piszesz zreszta wyżej juz ktos napisal co to jest

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    15 lip 2010

    Jestem za oba rondami tylko w przypadku tego koło strażnicy będzie mały paraliż centrum. Tylko liczyć, aby chłopaki szybko się z tym uporały. A jeżeli chodzi o światła pod ogólniakiem to chyba wystarczy przebudowa (choć ktoś skasował "feralne" ogrodzenie i to chyba całkiem nie dawno). A jeżeli chodzi o wydawanie publicznej kasy to może tak warto zainwestować w chodniki szczególnie od dolnego jazu w stronę Osieczan bo dzieciaki po ulicy do szkoły chodzą.

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    15 lip 2010

    światła koło liceum to wspaniały pomysł tylko trzeba byłoby dodatkowo postawić jakąś budkę dla policjantów ,bo dajmy na to jest za 5 ósma czerwone dla pieszych a tu żadnego samochodu na 1000 może jeden by nie przeszedł więc mandaciki by się sypnęły spory grosz dla gminy itd, a tak na poważnie światła w tym miejscu to poważne zagrożenie życia ,młodzież jest roztargniona widzi zielone wchodzi na jezdnię a tu chłopek roztropek na czerwonym przy pełnej prędkości a potem tłumaczenie ,że było żółte ,że myślał że zdąży a tak w ogóle to jakie światła przecież nigdy nie było itd itp

    Odpowiedz
  • Damian 15 lip 2010

    [quote]Kaper napisał: [br]Bardzo dobry pomysł z rondem. Tak samo, jak i z tym przy strażnicy.[/quote]
    Z tym rondem się zgadzam, bo faktycznie usprawni to ruch, ale co do ronda w śródmieściu jestem na nie. Ruch trzeba przerzucić poza miasto, głównie chodzi mi o patelnie i inne ciężkie wozy. Jak zrobimy rondo będzie jeszcze więcej tego jeździć, a piesi będą mieli w tym rejonie ograniczone możliwości.

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    15 lip 2010

    [quote]skarbnik napisał: [br]światła koło liceum to wspaniały pomysł tylko trzeba byłoby dodatkowo postawić jakąś budkę dla policjantów ,bo dajmy na to jest za 5 ósma czerwone dla pieszych a tu żadnego samochodu na 1000 może jeden by nie przeszedł więc mandaciki by się sypnęły spory grosz dla gminy itd, a tak na poważnie światła w tym miejscu to poważne zagrożenie życia ,młodzież jest roztargniona widzi zielone wchodzi na jezdnię a tu chłopek roztropek na czerwonym przy pełnej prędkości a potem tłumaczenie ,że było żółte ,że myślał że zdąży a tak w ogóle to jakie światła przecież nigdy nie było itd itp[/quote]

    TAK TO PRAWDA ,
    ALE TO NIE MUSI BYĆ BUDKA , TYLKO " STAŁA "
    ZWYKŁA BARIERKA , TAKA JAK POLICJA , NP.
    W TUNEZJI MA , I POLICJA BY TAM STAŁA " NA WARCIE " , ALBO STRAŻ MIEJSKA

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    16 lip 2010

    Starosta uparł się na rondo jakby to było jedyne rozwiązanie !

    Ma od tego nauczyciela zajęć praktycznych, któremu się myśleć nie chce a podpowiedzi ludzi kompetentnych zakazano mu słuchać...
    Tam wystarczy zmienić organizację ruchu !
    Rondo już jest jak malowane, czytaj: jak pod Carrefour'em - mostki już są tylko trzeba zrobić jeden kierunek !

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    16 lip 2010

    a z centrowsioka kierunkowskaz. jestem za rondami. pierwsze się sprawdziłooo

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    16 lip 2010

    Rondo przy mostowej jest 100% za. Niektórzy przedmówcy nie zwrócili uwagi, że rondo to jest budowane w ramach drogi ekspresowej S7 !! Zapewne w przyszłości będzie to praktycznie jedyna droga dla np ciągników rolniczych ze Stróży do Myślenic. W przyszłości zapewne wjazd w tamtych okolicach na zakopiankę będzie zlikwidowany, a wylot drogi w kierunku wschodnim przedłużony do ulicy Drogowców.

    Co do ronda koło strażnicy to tylko marnowanie publicznych pieniędzy!!!
    Tam trzeba przeorganizować ruch o czym już gdzieś tu pisałem i w przyszłości przebudować most i tyle. Trochę podobnie jak przy postoju busów.Dokładnie gdzieś to już opisywałem.

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    16 lip 2010

    Po co światła pod ogólniakiem wystarczą progi zwalniające, w ogóle to w całym mieście powinno się obniżyć prędkości ale nie przez ograniczenia w postaci znaków tylko właśnie progami. Może nie tak ostrymi jak te co legły na Niepodległości (Kobylak) ale takie jak pod szkołą trójką. Przelecieć pełnym ogniem się nie da ale przetoczyć już tak i o to chodzi.

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    16 lip 2010

    Nie wiem co rondo pod strażnicą komuś przeszkadza, ale to konieczność bo tam jest masakra.

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    16 lip 2010

    ...no właśnie! i to nie tylko przez tiry!

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    16 lip 2010

    Bo rondo pod Stranicą będzie nie utrudnieniem (czytaj: pozbyciem się uciążliwych ciężkich wanien i lawet z drzewem do tartaków) a ułatwieniem !
    Spójrzcie na projekt - tam jadące wanny niewielki skręt będą mogły wykonać aby przejechać z Słowackiego na Poniatowskiego !
    Rondo - z nazwy - jest okrągłe, a to co stworzyli projektanci to jakiś dziwoląg !

    Tam trzeba zmienić organizację ruchu i już się nie będzie korkować, tyle razy o tym było pisane, ale widać - nauczyciele nie potrafią już czytać ze zrozumieniem...

    Odpowiedz
  • Damian 16 lip 2010

    Zwiększy się ilość przejeżdżających tirów, ciężarówek, a ludzie mieszkający w okolicy będą wielbić pana starostę za ten jakże mądry pomysł i realizację :) inni mieszkańcy też będą się cieszyć - nie ma to jak wąchać spaliny :)

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    17 lip 2010

    Michał K- progi nie bardzo bo to jedna z głównych dróg do szpitala, karetka jadąca na sygnale musiałaby zwalniać, a nie o to chodzi. Przy "ogólniaku" trzeba kategorycznie zorganizować ruch pieszych i samochodów, bo tam jest jedna wielka samowolka, ta przebudowa nic nie dała :(

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    18 lip 2010

    Il było przeciwników pierwszego ronda! Jak tylko ludzie nauczyli się cokolwiek po nim jeżdżić ruch się upłynnił przeciwnicy znikli!!
    Albo??
    Zamienili się w zwolenników następnego??

    MODA MODA i jeszcze raz MODA powstała!!!

    Myślenie zeszło u części społeczeństwa na drugi plan po modzie. To nie to samo skrzyżowanie, nie to samo musi się sprawdzić.

    Jak byłem zagorzałym zwolennikiem pierwszego ronda tak jestem zagorzałym przeciwnikiem ronda pod strażnicą i (tylko zwykłym) zwolennikiem ronda przy moście na zarabiu.

    A zresztą teraz jakoś się zbliżają wybory. Po wyborach i tak pewnie się okaże że nie ma kasy. Zresztą ile jeszcze roboty do naprawienia strat po powodziowych?!

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    18 lip 2010

    observer - nie macie co robić? do roboty!!! obyście się potopili w tej bysince

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    18 lip 2010

    niech zrobią rondo ze światłami i będzie z dyńki

    Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    21 lip 2010

    przy ogólniaku tylko aktywny FOTORADAR jak na zachodzie i po sprawie gwarantuje że wyleczy każdego rajdowca pyr pyr pyr

    Odpowiedz
  • 29 wrz 2010

    observer duży szacun

    Odpowiedz

Zobacz więcej

Tak obchodziliśmy Święto Niepodległości na myślenickim Rynku
Myślenice 20

Tak obchodziliśmy Święto Niepodległości na myślenickim Rynku

Główne uroczystości związane z obchodami Święta Niepodległości miały miejsce na płycie myślenickiego Runku, gdzie burmistrz przekazał klucze do miasta Marszałkowi Józefowi Piłsudskiemu Sto pierwsza rocznica odzyskania przez Polskę niepodległości w Myślenicach rozpoczęła się od Rajdu Patriotycznego organizowanego przez Stowarzyszenie Moto Sport Myś...

ALARMUJECIE: Ktoś wybudował TO przy "Lipce" na Plebańskiej Górze. Co to jest?
Myślenice 81

ALARMUJECIE: Ktoś wybudował TO przy "Lipce" na Plebańskiej Górze. Co to jest?

Na Plebańskiej Górze, w miejscu gdzie przez lata rosła legendarna "Lipka" przez wielu kojarzona z tą w herbie miasta, powstała niezidentyfikowana budowla. "Co to jest?" - pytacie  Na redakcja@miasto-info.pl otrzymujemy coraz więcej pytań dotyczących budowli na Plebańskiej Górze. "Podczas spaceru pod Lipke natknąłem się na takie coś...  Bylem załam...

Rośnie sprzedaż „małpek” z mocnym alkoholem. Samorządy apelują o wprowadzenie ograniczeń
Społeczeństwo 28

Rośnie sprzedaż „małpek” z mocnym alkoholem. Samorządy apelują o wprowadzenie ograniczeń

Władze lokalne z całego kraju naciskają na Ministerstwo Zdrowia, aby ograniczyć sprzedaż alkoholu w małych butelkach. "Małpki" stają się coraz bardziej popularne, a Polacy sięgają po nie coraz częściej Jak podaje „Dziennika Gazeta Prawna”, od co najmniej kilku miesięcy samorządowcy naciskają na stronę rządową, aby zająć się problmemem w sposób sys...

Ręce na kierownicę, albo mandat. Policjant sprawdzi też przebieg auta
Drogi 14

Ręce na kierownicę, albo mandat. Policjant sprawdzi też przebieg auta

Od czwartku 7 listopada policjanci będą mogli przeprowadzać kontrolę niemal w każdym miejscu – nawet na zakazie, czy chodniku. Co więcej, zmiany w przepisach dają im możliwość wystawiania 500 złotowego mandatu za… nietrzymanie rąk na kierownicy. To wszystko w czasie kontroli, podczas której sprawdzą też przebieg waszego auta Do tej pory policjanci...

Płaskie czy skośne? Jakie powinny być dachy nowych budynków powstających w mieście?
Myślenice 31

Płaskie czy skośne? Jakie powinny być dachy nowych budynków powstających w mieście?

Dać inwestorom i mieszkańcom nowe możliwości i dopuścić do stawiania budynków z płaskimi dachami, czy zachować regionalny charakter zabudowy? To dylemat nad którym zastanawiano się podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej W trakcie XVII sesji Rady Miejskiej radni podejmowali uchwałę dotyczącą zmian w Planie Zagospodarowania Przestrzennego dla Myślen...

Jacek Dewódzki: Nie bierzcie. Zniszczycie tym sobie życie i zdrowie
Edukacja 4

Jacek Dewódzki: Nie bierzcie. Zniszczycie tym sobie życie i zdrowie

Zwykle spotkania profilaktyczne kojarzą nam się z jedną formą – uczniowie siedzą i słuchają, a nauczyciel czy policjant przekazuje ważne informacje. Jednak coraz częściej wokaliści i inne znane osoby starają się ostrzec młodych przed nałogami  Tak było w Zespole Szkół im. Andrzeja Średniawskiego, którą odwiedził były wokalista zespołu Dżem – Jacek...