Światła w Krzyszkowicach? GDDKiA odpowiada. Burmistrz: „Dzięki mojemu wystąpieniu”. „Mamy dość Pana wysokiej samooceny”- ripostują społecznicy
Burmistrz Jarosław Szlachetka publikuje odpowiedź dyrektora krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie montażu tymczasowych świateł na Zakopiance w Krzyszkowicach.
„Dzięki mojemu wystąpieniu oraz rozmowom, które przeprowadziliśmy razem z posłem Władysławem Kurowskim” – pisze gospodarz gminy. „Mamy dość Pana wysokiej samooceny” – ripostują społecznicy skupieni wokół ruchu „Wyjdźmy na pasy. Chcemy bezpieczny żyć”
A same światła? GDDKiA dopuszcza ich budowę pod wieloma warunkami i… najwcześniej za około 2 lata.
W sierpniu pisaliśmy o tym, że plany GDDKiA dotyczące rozpoczęcia prac nad budową tunelu w Krzyszkowicach mają kolejne opóźnienie.
Ciężki sprzęt na teren budowy miał wjechać w 2023 r., a prace potrwać do 2025. Tak się jednak nie stanie, ponieważ GDDKiA natknęła się m.in. na trudności ze znalezieniem nowej lokalizacji dla zabytkowej zabudowy i uzgodnieniem miejsca jej przeniesienia z konserwatorem zabytków. Boryka się też z „brakiem zgody właścicieli działek prywatnych na wykonanie niezbędnego rozpoznania geologicznego na ich posesjach”. Efekt? W optymistycznym wariancie tunel w tym miejscu może zostać oddany w 2026 roku.
Mieszkańcy zamiast czekać, zaproponowali tymczasową sygnalizację świetlną. Jak poinformowała nas Bożena Góra, inicjatorka protestu w 2020 r. i blokady Zakopianki oraz założycielka ruchu społecznego „Wyjdźmy na pasy, chcemy bezpiecznie żyć” - jego członkowie wracają do pomysłu zamontowania przed przejściem sygnalizacji świetlnej, takiej jak przy wylocie ul. Sobieskiego w Myślenicach.
W sierpniu tematem próbowali zająć się starosta Józef Tomal i wicestarosta Rafał Kudas (FZM), którzy udali się do siedziby GDDKiA. Jak relacjonowali swoją delegację; „niestety nastawienie do tego rozwiązania jest negatywne, z uwagi na ewentualne ‘zakorkowanie’ drogi”.
Burmistrz publikuje odpowiedź dyrektora GDDKiA. „Dzięki mojemu wystąpieniu oraz rozmowom”
W czwartek 8 września na facebooku burmistrz Jarosław Szlachetka opublikował odpowiedź dyrektora krakowskiego oddziału GDDKiA Tomasza Pałasińskiego, w sprawie montażu sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu „Zakopianki” z drogą powiatową w Krzyszkowicach.
Jarosław Szlachetka (PiS), burmistrz MiG Myślenice: Dzięki mojemu wystąpieniu oraz rozmowom, które przeprowadziliśmy razem z posłem Władysławem Kurowskim dyrekcja GDDKiA w Krakowie dopuszcza jednak instalacje tymczasowych „świateł”.
Oprócz tego pan dyrektor dokonał również korekty czasowej w szybszym procedowaniu i uzyskaniu decyzji ZRID dla zadania związanego z projektowanym tunelem o ok. pół roku niż było to przedstawione opinii społecznej w ostatnich tygodniach.
Mimo tego patrząc na wiele niesprzyjających tej inwestycji uwarunkowań, to raczej nie należy być w tym względzie hurra optymistą. O kolejnych działaniach podjętych w sprawie „świateł” w Krzyszkowicach będę informować Państwa na bieżąco”.
Do swojego wpisu dołączył odpowiedź dyrektora GDDKiA, który w liście z 5 września pisze m.in., że aby mogło dojść do budowy sygnalizacji świetlnej w tym miejscu należy najpierw "pozyskać środki. Po ich zapewnieniu należy ogłosić i rozstrzygnąć zamówienie publiczne. Kolejnym etapem jest opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej (m.in. zamówienia mapy do projektowania, uzyskanie warunków technicznych, opracowanie projektów spełniających wszystkie obowiązujące wymagania, uzyskanie niezbędnych uzgodnień i decyzji) oraz realizacja robót.
Ze wstępnych analiz wynika, że inwestycja wymaga znacznej korekty geometrii wlotu drogi powiatowej (kąta wlotu do DK7 i jego rozbudowy do dwóch pasów ruchu), a także zmiany sposobu włączenia dróg dodatkowych obsługujących tereny przyległe do drogi krajowej oraz wlotu po zachodniej stronie skrzyżowania, co wiąże się z zajęciem działek prywatnych. Ponadto konieczna jest zmiana lokalizacji istniejącego przejścia dla pieszych, a także usunięcie licznych kolizji z infrastrukturą. Biorąc pod uwagę powyższe, szacuję, że budowa sygnalizacji świetlnej na przedmiotowym skrzyżowaniu jest możliwa najwcześniej za około 2 lata”.
W skrócie? Budowa jest możliwa, ale trudna do wykonania, a jej realizacja może zająć co najmniej 2 lata.
"Mamy dość Pana wysokiej samooceny!”
Na wpis burmistrza zareagowali społecznicy skupieni wokół inicjatywy „Wyjdźmy na pasy. Chcemy bezpiecznie żyć!” odpowiedzialni m.in. za protest i blokadę Zakopianki, który odbył się w 2021 r.
„Panie Burmistrzu MAMY DOŚĆ!” – tymi słowami rozpoczynają swój wpis. Następnie podają argumenty oraz kierują w stronę gospodarza gminy szereg pytań związanych z obiecywaną od lat inwestycją, czyli budową „tunelu” pod „Zakopianką” w Krzyszkowicach.
„Panie Burmistrzu MAMY DOŚĆ! Mamy dość Pana pozorowanych działań! Mamy dość Pana kolejnych koncepcji! Mamy dość Pana personalnych ataków na organizatorów protestu!
Mamy dość upolityczniania przez Pana Naszej sprawy! Mamy dość odsyłania Nas ze wszystkim do Powiatu! Mamy dość Pana wysokiej samooceny!
Po raz kolejny informuje Nas Pan, że wszystko co się „dzieje” to Pana zasługa… Czasami się zastanawiamy, czy protest też Pan Organizował? Czy to Pan wywarł skuteczną presję społeczeństwa na GDDKiA? Czy to Pan na mrozie blokował ruch na Zakopiance w dniu protestu? Czy to Pan rozmawiał z mieszkańcami i namawiał ich do udziału w proteście? Czy to Pan wyszedł z inicjatywą montażu tymczasowej sygnalizacji świetlnej? NIE!
To Pan jest Burmistrzem Miasta i Gminy Myślenice! To Pan powinien podejmować REALNE działania! To Pan powinien dbać o interesy mieszkańców! To Pan powinien dbać o bezpieczeństwo mieszkańców! Pana zdaniem czekanie na montaż tymczasowej sygnalizacji świetlnej 2 lata to jest SUKCES!?
Od czasu kiedy był Pan jeszcze posłem obiecywał Pan tunel… Minęło ponad 5 lat! Nie ma nawet gotowego PROJEKTU! Teraz mamy czekać 2 lata na montaż świateł!? Niech się Pan weźmie DO ROBOTY! Po raz kolejny Pan Dyrektor GDDKiA informuje Pana, że w ramach budowy tunelu nie będzie budował dróg GMINNYCH! Kiedy Pan zacznie je projektować i budować!? No Chyba, że w sprawie budowy dróg GMINNYCH też Nas Pan odeśle do Starostwa Powiatowego!? Niestety od zamawiania kolejnych koncepcji i od publikowania kolejnych Pana zdjęć NIE POPRAWI SIĘ BEZPIECZEŃSTWO mieszkańców Krzyszkowic.
Do postu dołączono również list burmistrza do Bożeny Góry, inicjatorki protestu i ruchu „Wyjdźmy na pasy. Chcemy bezpiecznie żyć!”.
We wrześniu 2020 r. w siedzibie starostwa złożono pierwsze podpisy pod trójstronnym porozumieniem w sprawie budowy tunelu w Krzyszkowicach pomiędzy GDDKiA, starostwem i gminą. Jak czytaliśmy w porozumieniu; szacunkowy koszt budowy tunelu w Krzyszkowicach wyniesie 34 mln zł. Inwestorem jest GDDKiA, która na ten cel wykłada 31,5 mln zł, natomiast powiat dokłada 2 mln, a gmina Myślenice 0,5 mln zł.
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.