Złoty pociąg

PKP Polskie Linie Kolejowe rozstrzygnęły przetarg. To oni przygotują projekt budowy linii Kraków-Myślenice

PKP Polskie Linie Kolejowe rozstrzygnęły przetarg. To oni przygotują projekt budowy linii Kraków-Myślenice
Fot. Piotr Jagniewski

Do przetargu na przygotowanie dokumentacji projektowej na potrzeby budowy linii kolejowej Kraków–Myślenice wpłynęło 6 ofert, a zawarte w nich ceny wahały się od 19 do 59,5 mln zł

 

Za najlepszą uznano propozycję konsorcjum Infra–Centrum Doradztwa z Warszawy, Infra–Projekt z Krakowa oraz YLE Inżynierowie z Warszawy. W uzasadnieniu wyboru czytamy, że „została uznana za najkorzystniejszą jako oferta z najniższą ceną, na podstawie określonego w dokumentach zamówienia kryterium oceny ofert, tj. całkowita cena brutto – 100%. Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, a treść oferty jest zgodna z warunkami zamówienia”.

Planowana linia kolejowa ma prowadzić od istniejącej stacji Swoszowice w Krakowie do Myślenic. Będzie mieć około 22 km długości, a jeden z wariantów zakłada ułożenie torowiska w dwóch tunelach (oba po 1 km). Przewiduje się także estakadę, a w środkowej części linii tzw. mijankę. W planie są przystanki: Lusina, Konary, Olszowice, Kąty, Krzyszkowice, Polanka, Myślenice Centrum.

Szansę na powstanie połączenia kolejowego Kraków-Myślenice oceniam jako:

  • bardzo duże
  • duże
  • umiarkowane
  • małe
  • bardzo małe
  • Zobacz wyniki
  • bardzo duże bardzo duże 12%
  • duże duże 11%
  • umiarkowane umiarkowane 17%
  • małe małe 16%
  • bardzo małe bardzo małe 43%
  • Głosów: 2475

Według założeń z połączenia mają korzystać mieszkańcy podkrakowskich miejscowości, a liczbę pasażerów szacuje się na 72 tys. osób. W szczytowych godzinach pociągi kursować powinny co około 30 min, do tego z prędkością od 80 do 120 km/godz. Czas przejazdu z centrum Krakowa przez Swoszowice do Myślenic szacowany jest na około 40 min.

Projekt „Budowa połączenia kolejowego Kraków – Myślenice” jest elementem Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej – Kolej+ do 2029 roku. Szacuje się, że budowa może pochłonąć 2 mld zł.

"To jest wiadomość dnia! Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiła wybór wykonawcy opracowania dokumentacji projektowej i pozyskania niezbędnych pozwoleń dla budowy nowego połączenia kolejowego, które wreszcie połączy nasze Myślenice z Krakowem. A to oznacza, że jesteśmy coraz bliżej szybkiego, bezpiecznego i ekologicznego podróżowania pociągiem z Krakowa do Myślenic" - w mediach społecznościowych napisał burmistrz Jarosław Szlachetka (PiS).

Powiązane tematy

Komentarze

Zobacz więcej

„Złoty pociąg”na papierze
Myślenice 0

„Złoty pociąg”na papierze

Województwo małopolskie otrzyma środki na wykonanie projektu dokumentacyjnego linii Kraków - Myślenice. Nie oznacza to jednak, że zapowiadane od dawna połącze...