Myślenice. Węzeł na Zakopiance „wychodzi z ziemi”. Zmiany w objazdach prowadzących do okolicznych firm
- 10 września 2024
Prace przy węźle Myślenice na Zakopiance "wychodzą z ziemi" – informuje GDDKiA. Trwa betonowanie fundamentów pod podpory, na których stanie wiadukt i kładka dla pieszych. Dojazd do okolicznych firm przez centrum miasta
Jak informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad „prace przy węźle Myślenice na Zakopiance ‘wychodzą z ziemi’”. Obecnie trwa betonowanie fundamentów przyszłych podpór, na których spoczywać będzie wiadukt drogowy oraz kładka dla pieszych.
Prowadzone prace wymuszają też zmiany w organizacji ruchu lokalnego. Przy skrzyżowaniu ul. Sobieskiego z Zakopianką stanął znak informujący o trasie dojazdowej do okolicznych firm. Aby dostać się do znajdujących się w pobliżu przedsiębiorstw, należy kierować się ul. Sobieskiego do ronda, a następnie Henryka Jordana, Sienkiewicza i ponownie na ul. Sobieskiego.
Obecnie ruch na skrzyżowaniu Zakopianki z ul. Sobieskiego reguluje sygnalizacja świetlna. Ta zostanie zastąpiona węzłem. Ponadto w ramach inwestycji mają powstać dodatkowe pasy pozwalające na wjazd na węzeł i na Zakopiankę.
„Na ul. Sobieskiego zbudujemy rondo, z którego będzie można wjechać na drogę krajową nr 7. Likwidacja świateł i umożliwienie bezkolizyjnego włączania się do ruchu na DK7 zdecydowanie poprawi płynność i bezpieczeństwo” – informuje GDDKiA.
Na wysokości cmentarza żydowskiego zlikwidowane zostanie przejście dla pieszych, a nad drogą powstanie kładka.
Wykonanie węzła umożliwi dołączenie do niego tzw. drogi zachodniej oraz północno-wschodniej.
Za realizację inwestycji odpowiada firma Banimex. Budowa potrwa 18 miesięcy, do tego czasu trzeba jeszcze doliczyć przerwy zimowe. Nowy węzeł powinien powstać do końca 2025 roku. Wartość prac szacowana jest na 56 mln zł. Inwestycja jest finansowana ze środków budżetowych będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
Droga krajowa nr 7 należy do sieci TEN-T i jest istotnym połączeniem komunikacyjnym kraju. Obsługuje zarówno ruch tranzytowy jak i lokalny. Z roku na rok obserwujemy zwiększenie natężenia ruchu. W latach 2020 - 2021 na samym odcinku Jawornik – Myślenice wyniosło ono prawie 47 tys. pojazdów na dobę.
Wystarczyło zrobić zjazd na Myślenice przy moście na Polankę :P
Nigdy
Jak powstanie węzeł i zlikwidują sygnalizację to w Jaworniku już w ogóle będzie meksyk z wyjazdem na zakopiankę z bocznych dróg. Już teraz jest ciężko wyjechać, a jak zlikwidują sygnalizację która jednak tworzy pewne "luki" w ruchu to będzie przerąbane.
Ale spokojnie pisior coś zaraz wymyśli
Chodzi głównie o likwidację świateł, by nie tworzyły się zatory na Zakopiance.