Tadeusz Żaba: Żeby wszyscy mieli jasność; w tej chwili o kolei wypowiadamy się tylko intencyjnie
"Żeby wszyscy mieli jasność; w tej chwili wypowiadamy się tylko intencyjnie, żeby kolej do Myślenic była. Uchwała stanowi wyraz intencji i nie odnosi się do przebiegu trasy oraz kwestii związanych z regulacją stanów prawnych. Nie rozstrzyga również rozwiązań technicznych i kolizji z mieniem powiatu"
– na temat uchwały popierającej budowę połączenia kolejowego Kraków-Myślenice mówi przewodniczący rady powiatu Tadeusz Żaba (FZM).
Podczas 10. posiedzenia Rada Powiatu Myślenickiego przy jednej nieobecności (starosta Józef Tomal), jednogłośnie wyraziła poparcie dla realizacji inwestycji budowy połączenia kolejowego Kraków-Myślenice, realizowanego w ramach Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 roku.
Jak czytamy w uchwale; Rada Powiatu Myślenickiego uznaje, że budowa linii kolejowej Kraków-Myślenice ma strategiczne znaczenie dla rozwoju gospodarczego i społeczno-ekonomicznego zarówno gminy Myślenice jak i całego powiatu myślenickiego.
Zanim doszło do głosowania, radny Robert Pitala (PiS) przekonywał, że pociąg to „ogromna szansa na rozwój naszego regionu", a z jego obserwacji wynika, że w trwającej kilka ostatnich lat batalii o kolej „burmistrz Jarosław Szlachetka walczy sam”.
Żeby wszyscy mieli jasność; w tej chwili wypowiadamy się tylko intencyjnie, że chcemy żeby kolej do Myślenic była. Nie mówimy ani którędy, jaką trasą, ani jakie odszkodowania, ani w ogóle nie przesądzamy żadnych kwestii technicznych. To będzie na późniejszym etapie
- Tadeusz Żaba (FZM), przewodniczący rady powiatu
Z kolei przewodniczący rady Tadeusz Żaba (FZM) główny nacisk kładł na to, że „uchwała stanowi wyraz intencji i nie odnosi się do przebiegu trasy oraz kwestii związanych z regulacją stanów prawnych”. Podkreślał, że obecnie trwają prace nad koncepcją „i pewnie parę miesięcy upłynie, zanim będzie przedstawiony jakiś projekt” – mówił.
Tadeusz Żaba (FZM), przewodniczący rady powiatu: Uchwała stanowi wyraz intencji i nie odnosi się do przebiegu trasy oraz kwestii związanych z regulacją stanów prawnych. Nie rozstrzyga również rozwiązań technicznych i kolizji z mieniem powiatu.
Żeby wszyscy mieli jasność; w tej chwili wypowiadamy się tylko intencyjnie, że chcemy żeby kolej do Myślenic była. Nie mówimy ani którędy, jaką trasą, ani jakie odszkodowania, ani w ogóle nie przesądzamy żadnych kwestii technicznych. To będzie na późniejszym etapie.
W tej chwili trwają prace nad koncepcją i pewnie parę miesięcy upłynie, zanim będzie przedstawiony jakiś projekt. Wtedy będzie można dyskutować nad szczegółami.
Harmonogram „Złotego Pociągu”:
III kw. 2024 r. - opracowanie koncepcji programowo-przestrzennej.
II kw. 2026 r. - uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
III kw. 2026 r. - opracowanie projektu budowlanego.
III kw. 2026 r. - uzyskanie ostatecznej decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej.
I kw. 2027 r. - opracowanie projektu wykonawczego materiałów przetargowych (ma to zapewnić finansowanie projektu).
I kw. 2027 r.- uzyskanie pozwolenia na budowę
2028 r. - realizacja robót budowlanych w formule buduj.
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.