Wielka woda 2020

Raba wystąpiła z brzegów. Zalała Górny Jaz i plażę. Trudna sytuacja w powiecie

Raba wystąpiła z brzegów. Zalała Górny Jaz i plażę. Trudna sytuacja w powiecie
Fot. Bartek Ziółkowski

W wyniku ulewy jaka nocą przeszła nad powiatem myślenickim miejscami występowały potoki i rzeki. Raba w Myślenicach zalała cały Górny Jaz. Najgorzej było w Wiśniowej, gdzie ogłoszono stan przeciwpowodziowy

artykuł aktualizowany

Największa ulewa rozpoczęła się około 1 w nocy i trwała do 4. W tym czasie poziom Raby w Stróży wzrósł ze 100 do 400 cm. 

W Myślenicach Raba wystąpiła z brzegów na Górnym Jazie w okolicach lokali gastronomicznych płynęła drogą. Zalała plażę trawiastą, parkingi, drogę, do koszykówki i plażę piaszczystą stworzoną przez UMiG w ubiegłym roku.

Skale zagrożenia obrazują zdjęcia i film jednego z mieszkańców:

Po godzinie 7 rano widać było, że woda wraca do pierwotnego poziomu, jednak o poziomie Raby z nocy świadczą śmieci jakie pozostały przy brzegach. Tych najwięcej leży przy lewym brzegu rzeki.

Myślenice to nie jedyna miejscowość, gdzie ulewy wyrządziły szkody. Najgorzej było w gminie Wiśniowa, gdzie ogłoszono alarm przeciwpowodziowy. Strażacy najczęściej interweniowali w Raciechowicach i Pcimiu.

Woda szybko przybierała m.in. w Wiśniowej, gdzie ogłoszono stan przeciwpowodziowy. - Zdarzenia wymagające pilnej interwencji można zgłaszać pod gminnym alarmowym numerami telefonu 792 674 112, 12 271 45 51 wew. 32 - informuje wójt Bogumił Pawlak. 

W Węglówce urwana została droga powiatowa na trasie Węglówka-Mszana Dolna. Zamknięta jest też droga Raciechowice-Dąbie-Szczyrzyc.

 

21 czerwca, godz. 8. Poziom Raby w Myślenicach na Górnym Jazie.  

Woda dla mieszkańców Zarabia z beczkowozu

Awarii uległa sieć wodociągowa na ul. Sosnowej, co spowodowało przerwę w dostawie wody dla mieszkańców Zarabia, a konkretnie okolic ul. Zamkowej, Sosnowej aż po ulice Górną.

Na czas usuwania usterki mieszkańcy Zarabia mogą korzystać z mobilnego punkt poboru wody. Przed hotelem przy ul. Parkowej stanął beczkowóz. Wodę można pobierać w ujęciu przy MZWiK Myślenice, ul. Piłsudskiego 47.

Powiązane tematy

Mieszkańcy nadal nie mogą pić wody z kranu. Najgorsze wyniki z Lipnika
Wielka woda 2020 0

Mieszkańcy nadal nie mogą pić wody z kranu. Najgorsze wyniki z Lipnika

Nie wystarczyła wymiana kruszyw filtracyjnych na ujęciach wody i płukanie sieci wodociągowej. Woda z ujęć w Lipniku, Kobielniku oraz Glichowie nadal nadaje się tylko do celów gospodarczych Jak czytamy w komunikacie UG w Wiśniowej, w pobranych próbkach wody nie stwierdzono występowania bakterii z grupy coli lub Escherichia coli, lecz ze względu na...

Lipnik, Wiśniowa, Kobielnik i Glichów nadal bez wody pitnej
Wielka woda 2020 0

Lipnik, Wiśniowa, Kobielnik i Glichów nadal bez wody pitnej

Pomimo wymiany kruszyw filtracyjnych na ujęciach wody oraz płukaniu sieci wodociągowej woda z ujęć w Lipniku, Kobielniku oraz Glichowie nadaje się wyłącznie do celów gospodarczych Jak czytamy na stronie UG w Wiśniowej, w pobranych próbkach wody nie stwierdzono  bakterii z grupy coli lub Escherichia coli, lecz ze względu na przekroczone parametry w...

Starosta odpowiada radnej: Dbanie o drożność przepustów to obowiązek mieszkańców
Tenczyn 22

Starosta odpowiada radnej: Dbanie o drożność przepustów to obowiązek mieszkańców

"Budowa i utrzymanie zjazdów, łącznie ze znajdującymi się pod nimi przepustami należy do właścicieli lub użytkowników gruntów przyległych do drogi” - radnej Annie Rapacz (PiS) odpowiada starosta Józef Tomal (FZM) Na temat udrażniania rowów, przeglądu i wymiany przepustów oraz uzupełnienie ubytków w poboczach i na drodze powiatowej w Tenczynie, pis...

Komentarze

  • DajMI MINUSY! 21 cze

    Czekamy na konferencje prasową.

    29 19 Odpowiedz
  • 21 cze

    Zalane tam gdzie nasz burmiś chce zrobić inwestycję ze stałą infrastrukturą za grubą kasę? JARUŚ mordo Ty moja, SŁOŃCE BESKIDU, teraz już wiesz i widzisz czemu przez 30 lat nic tam więcej nie powstało? Dotarło do główki? Więc przestań opowiadać banialuki i marnować nasze pieniądze!

    102 18 Odpowiedz
    • 21 cze

      Nie dotrze.

      14 7 Odpowiedz
    • 22 cze

      ty se wbij do główki że nie Jaruś chce budować tylko prywatny inwestor a co on robi ze swoimi pieniędzmi to nie twoja brocha

      12 10 Odpowiedz
      • 22 cze

        Otóż nie, jeśli się buduje na terenach gminnych - a ja jestem jej mieszkańcem i wyborcą, to jednak moja brocha :) żegnam

        6 8 Odpowiedz
        • 22 cze

          Ale w którym miejscu marnuje nasze pieniądze i gdzie wydaje grubą kasę i czemu przy każdej okazji wbija się zęby w Jarka wytłumacz.A teren nie gminny tylko wód polskich a ty opowiadasz banialuki. Poza tym projekt przewiduje takie zalanie ma być osadzony na palach i taka woda mu nic nie zrobi.

          4 3 Odpowiedz
  • mirek@ 21 cze

    plaze trawiaste kajaki plany restauracji i inne duperelki wydali pieniadze i wszystko zabrane przez wode

    47 8 Odpowiedz
  • 21 cze

    To woda powiatowa, wina starosty.
    Przecież w Myślenicach tyle wody nie spadło,

    49 13 Odpowiedz
  • Samanta Rigerr 21 cze

    Nic nowego, normalna sprawa, tam zawsze zalewa i będzie zalewało. To celowe działanie , gdyby było inaczej to w końcu znalazł by się ktoś mądry i pogłębił by rzeczkę. Ale po co, teraz będą oświadczenia, zdjęcia, potem konferencja, plany odbudowy itd,itd. Tak trzymać !!!

    40 8 Odpowiedz
    • 21 cze

      To sprawa jazu (tamy). Gdyby zburzono jaz koryto samo by się pogłębiło.

      6 8 Odpowiedz
  • 21 cze

    Wirus, powódź, wybory, indoktrynacja disco polo. Jakie jeszcze nieszczęścia jeszcze nadejdą?

    28 14 Odpowiedz
  • 21 cze

    A ja i wszyscy MYŚLENICZANIE czekam na uregulowanie koryta raby, a wtedy na inwestycje po rozsadnym zagospodarowaniu przestrzennym zarabia. Cierpliwość sie konczy, patrzac jak rekreacyjna czesc naszego miasta marnieje.

    35 17 Odpowiedz
    • 21 cze

      Należy pogłębić koryto rzeki.

      20 6 Odpowiedz
      • 21 cze

        Masz racje !
        Tylko ze powiat i gmina ma gowno do gadania...rządzą tkzw WODY POLSKIE
        i bez ich zgody nie można kamienia przestawić ... a oni na nic się nie zgadzają...

        17 5 Odpowiedz
      • 21 cze

        Należałoby jaz zrobić na wysokości dna pod jazem.
        Co do pogłębienia... rzeki same tworzą sobie głębokość koryta.

        5 7 Odpowiedz
    • 23 cze

      jo czekom na PENDOLINO o 16:20 spod mleczorni tak wiec mnie w to nie mieszojta

      3 Odpowiedz
  • 21 cze

    Najlepiej uregulować, zalać betonem, przeorać spychaczem, zasypać rzekę. Górska rzeka nie ma prawa wzbierać się i opadać, bo tak chce człowiek., bo ma powstać knajpa... masakra

    34 8 Odpowiedz
  • 21 cze

    Co 'gospodorze' gminy na to? Jest stanowisko?

    Cieki wodne, studzienki zamulone, nikt tego nie czyści, nikt niczego nie wie i wiedzieć nie chce, krasnoludki od Marysi przyjdą i się zrobi, zrobi się, żeby już nic nie było.. No to się doczekaliśmy Kononowicza..

    31 4 Odpowiedz
  • 21 cze

    Widzę, że Pan Burmistrz nic nie myśli. Dalej niech za nasze pieniądze buduje plaże, miejsce na kajaki czy restauracje wszystko to w miejscu w którym co rok po pada deszcz to Raba wszystko zaleje i zniszczy. Gdzie tu jest sens się pytam? Może zamiast głupio wydawać pieniądze na coś co i tak po nocy deszczu zostanie zalane, wydać je na coś pożytecznego, czyli pogłębienie koryta rzeki, a nie co rok pieniądze wydawać na remont ścieżek w parku...

    43 8 Odpowiedz
  • 21 cze

    dirty_affair napisał:

    "Najlepiej uregulować, zalać betonem, przeorać spychaczem, zasypać rzekę. Górska rzeka nie ma prawa wzbierać się i opadać, bo tak chce człowiek., bo ma powstać knajpa... masakra"

    Zgadzam się w całej rozciągłości:

    Rzeka zawsze odbierze sobie swój teren. Więc jedynym logicznym rozwiązaniem jest jej ten teren oddać. Tu mamy na tyle pechową sytuację, że dodatkowo powyżej powstał mur pod zakopianką, od którego odbija się woda i siła nurtu rzeki idzie mocniej na prawo...

    "(...) W znacznym stopniu można ograniczyć straty powodziowe, powstrzymując żywiołową, nieskoordynowaną zabudowę dolin rzecznych i całkowicie rezygnując z zabudowy obszarów, które mogą być potencjalnie zalane. (...)"
    http://www.powodzbierun.pl/jak-walczyc-z-powodzia,ograniczanie-skutkow-powodzi.html

    25 4 Odpowiedz
  • 21 cze

    Po co narzekacie na burmisia skoro wybraliście go z entuzjazmem bo z PiSu był ???? Cieszcie się jego światłymi rządami i wielkopomnymi pomysłami typu plaża z piasku......

    41 14 Odpowiedz
  • 21 cze

    A wystarczyłoby pogłębić koryto, wybrać kamień. Wtedy rzeka miałaby miejsce w korycie, a nie wylewała po 2 dniach deszczów, ;\

    20 12 Odpowiedz
    • DajMI MINUSY! 21 cze

      No, ale w rejonie Węglówki i Jodłownika w 6 godzin spadło 120-150 litrów wody na każdy m2, to 200% średniej miesięcznej dla czerwca w naszym obszarze. Przed powodziami tego typu (błyskawicznymi) nie da się chronić. W 2009 roku tego typu powódź zalała Myślenice, też w czerwcu, też w tych dniach co teraz poprzez Bysinkę.

      22 1 Odpowiedz
      • 21 cze

        Zgadzam się CAŁKOWICIE. W tym przypadku nic się nie zrobi. Ale niedawno padało 3 dni - nie jakoś dużo, a raba była na progu wyłania. Mogliby ja pogłębić. Tak jak to dawniej robili. Minus też taki, że brzeg od zakopianki to ściana i wszystko odbija na plażę trawiasta. :/

        3 1 Odpowiedz
  • 21 cze

    W Sułkowicach tez były podtopienia,niestety burmistrz ma w d..e.jak nie podtopi plebani,to znaczy że nic się nie dzieje.

    21 3 Odpowiedz
  • 21 cze

    O godzinie 12.01 dnia dzisiejszego dostałem alert SMS, że burmistrz ostrzega przed opadami deszczu od godziny 8.13 tego samego dnia (czyli po fakcie)
    Teraz to taka moda na ostrzeżenia wsteczne 🙈🙈🙈 ?

    31 4 Odpowiedz
  • 21 cze

    zdjecie
    Kolejne dziesięć lat nie zrobiono nic. Przepeaszam - wydano bezsensownie kase na to co zabiera woda. Dla przypomnienia niedowiarkom:
    https://miasto-info.pl/myslenice/1834,wielka-woda-2010-powtorne-uderzenie.html
    Zapytajcie dlaczego poprzednik nic z tym nie zrobił?
    A co i "za co" ma zrobić obecny burmiszcz?
    Jakieś propozycje?
    No dalej, nie dajcie sięprosić.

    26 32 Odpowiedz
    • 21 cze

      Uderz w stół.... "Przez osiem ostatnich lat. Polki i Polacy..." Teraz macie pisowskoe rzgw, wody polskie, wojewodę, marszałka województwa i kogo się da. Chyba, że nasz pomazaniec Beaty Szydlo nic nie znaczy w partii karmicielce?!

      31 9 Odpowiedz
    • OKOKI 21 cze

      Burmistrz

      3 6 Odpowiedz
  • 21 cze

    Te 45mln wydane na remont rynku można było zainwestować w Zarabie, zrewitalizować Górny Jaz kontrolowaną niecką przyborową a na uregulowanej Rabie można było by jeszcze zarobić. Ale do tego potrzeba inżyniera a nie "nauczytiela" i to nawet nie tego od ZPT bo on już pokazał jak zrujnować hotel na Zarabiu.

    19 16 Odpowiedz
    • 21 cze

      Wiesz, że swojego kolegę wuefistę właśnie pocisnales? I połowy z tych rzeczy bez udziału wód polskich (dawne rzgw) nie zrobisz? Nawet ten chodnik z płyt przy gornym jazie na brzegu rzeki jest własnością wód polskich a nie gminy

      14 4 Odpowiedz
      • 21 cze

        Kolegę? Nie przesadzasz odrobinę? Relatywnie osieł-posieł powinien "pocisnąć" wojewódzki rzgw i dopiąć swego. Cztery lata Władek, razem z partyją można dobrze "pocisąć" kogo trzeba.

        11 9 Odpowiedz
  • 21 cze

    Tym co chcą rozbuduwac lato na zarabiu to najpierw rządze znaleźć ubezpieczyciela który ich ubezpieczy od zalania porwania i podtopienia bo tam woda wylewa raz na dwa lata...a potem plany projekty umowy..

    18 4 Odpowiedz
  • 21 cze

    Jak nie chcą pogłębiać kortya rzeki to niech chociaż pozwolą mieszkańcom brać kamienie.

    17 5 Odpowiedz
    • 21 cze

      O i tu się Andrzej z Tobą zgodze w 100 % nie to co wczoraj Gdyby pozwolili brać kamienie koryto rzeki byłoby drożne jak nigdy Nie trzeba żadnych spychaczy i koparek ale na takie pozwolenie nie ma szans bo przecież przepisy

      14 2 Odpowiedz
  • 21 cze

    Regulować górską rzekę? Po co ? Bo ktoś chce rozbudować "Lato" po to człowiek ma zabetonowac przyrodę? Bóg was pozbawił rozumu albo za dużo oglądacie polityków.
    Macie pretensje do rzeki że wylewa ? To tak jakbyście mieli pretensje to wulkanu że wybucha.
    Są tak zwane tereny zalewowe gdzie brzmi zasada "budujesz ryzukujesz" proste?

    26 4 Odpowiedz
  • 21 cze

    Teraz ulewy a potem tak ze 2 mieszki bez deszczu... Łapać wodę kiedy leje. Przy okazji patrząc na te zdjęcia z lotu ptaka - mamy piękne zielone tereny, wiele zieleni. To piękne :)

    A ta ciemniejsza strona to zaniedbania - w tym tygodniu widziałem jeszcze ekipy pielęgnujące park (to rzecz jasna na +), niestety okazuje się że roboty na Zarabiu będzie teraz znacznie więcej. Co mnie martwi to nie tylko śmieci których wśród zieleni z lotu ptaka nie widać -kto jest odpowiedzialny za infrastrukturę w tej gminie (mam na myśli odwadniającą) bo woda robi co chce i płynie gdzie chce... Podbijam temat, może ktoś się zajmie tematem, bo powódź to nie tylko woda w dolinie, lecz chciałem przypomniec o tzw erozji i osuwiskach

    9 1 Odpowiedz
  • 21 cze

    X lat temu uregulowano brzegi i po co ? Rzeka sama pokazuje gdzie jest jej teren i człowiekowi wara od tego.
    Człowiek nie powinien ingerować w bieg rzeki, chyba że stanowi kanał żeglugi to się go udrażnia, w innych przypadkach próba sił człowiek vs przyroda, rzeka zawsze wygra, zwłaszcza górska. Rzeka wylewa ponieważ są karczowane zbocza górskie, zabrane zostały naturalne rozlewiska na rzecz człowieka.
    A już mieszanie w to polityków jest jeszcze głupcze.
    W górskich regionach ludzie budują przy strumykach domy A potem ola boga chałpe woda zabrała.... i żale do wójta że to jego wina.

    17 3 Odpowiedz
    • 22 cze

      No tak zmieniają bieg rzeki tylko szkoda że nie pomysla żeby brzegi zabepsieczyc...
      Potem mamy efekty

      4 1 Odpowiedz
  • 21 cze

    Że tak spytam... kiedy ostatnio było pogłębiane dno Raby?

    10 6 Odpowiedz
  • 21 cze

    Że tak odpowiem A pływają po niej barki czy statki, że musi być pogłębiana?
    Mamy zbudować wielki kanion na całej jej długości? Litości.... Nie pada jest źle bo susza i efekt cieplarniany, jak pada jeszcze gorzej bo rzeka wezbrała i trochę żwiru i mułu naniosła. No i co z tym efektem cieplarnianym ? Co na to Greta Thunberg? Leje już od miesiąca, w maju wszystkie moje uprawy w ogródku szlak trafił. Z tego zimna nic nie urosło a miała być susza stulecia, po 30 stopni upału a ja w kominku musiałem w maju palić.... Coś nas Ci ekoterroryści w ch.... robią

    14 7 Odpowiedz
  • 22 cze

    Co wy z tym pogłębianiem?
    Którą górska rzekę się pogłębia ?
    Pogłębianiem kiedyś zalew nad jazem dla kajaków , ale ta działalność nie powoduje obniżenia koryta i daje efekt do najbliższej powodzi, która pcha przed sobą żwir i ponownie zamula zalew przed jazem.

    10 2 Odpowiedz
  • 22 cze

    tak się kończy betonowanie Zarabia. Tu się nic nie powinno odbudowywać. TEREN ZALEWOWY.

    9 1 Odpowiedz
  • 22 cze

    Jak czytam , te bzdury o pogłębianiu, udrażnianiu, odwodnieniach, prostowaniu, wałowaniu, wybieraniu kamieni to mam dość. Wszystkie te działania tylko przyspieszają spływ wody i powodują wylewanie rzeki. Kiedyś, jak nie było tyle betonu, asfaltu, "nowej zakopianki" , powycinanych lasów, żeby Raba podniosła się do tego stanu , co w niedziele potrzebne było tydzień deszczu! Teraz wystarczyły 4 godziny! No i mamy albo powódź, albo suszę. Raba to górska rzeka i musi się gdzieś wylać. Przy każdej większej wodzie Zarabie będzie pływać i kropka! Jeśli zrobilibyśmy jakiś wał, to tylko przeniesiemy problem niżej. Wtedy woda wyleje się na strefie przemysłowej, "pod Hołujem" lub zabierze most. Mam prośbę, zanim ktoś, coś napisze o "hydroremoncie" Raby niech najpierw oglądnie np. ten:
    https://www.youtube.com/watch?v=IOpkzczFECI

    2 1 Odpowiedz
  • 22 cze

    Pisałam o tym przy okazji powodzi w 2014 roku:

    Na zachodzie i wielu dużo bogatszych niż Polska państwach świata ochroną przed powodzią jest odkupienie od ludzi ich ziemi oraz domów położonych w zalewanym terenie, by nie narażać ich na cykliczne straty. Pozostawia się rzekom więcej miejsca, burzy wały i nie pozwala na osiedlanie się w terenach zalewowych. Uważam to rozwiązanie za najbardziej ekonomiczne. Pieniądze wydaje się tylko raz, a rzeka ma się gdzie bezpiecznie rozlać dzięki czemu zwalnia nurt nie czyniąc już takich szkód. Mówił o tym wojewoda małopolski:

    http://www.fakt.pl/jerzy-miller-wojewoda-malopolski-glupie-pomysly-wladzy,artykuly,446774,1.html

    Polecam tekst:
    "(...) Czy zatem współczesna technika, dostępna w krajach najbardziej rozwiniętych, pozwala skutecznie chronić przed powodzią? Łatwo wykazać, że jest to technokratyczne złudzenie. Otóż omówione wyżej powodzie w Niemczech i USA, wystąpiły na rzekach od dawna uregulowanych, solidnie obwałowanych i mających wiele zbiorników retencyjnych w dorzeczu. Budowle te i urządzenia techniczne, nie uchroniły jednak od powodzi. (...)
    Powyższe rozważania wykazują przekonująco, iż praktycznie jedynym sposobem likwidacji szkód powodziowych jest użytkowanie terenów zalewowych w sposób niewrażliwy na skutki zalania. Można to uzyskać poprzez właściwe planowanie przestrzenne. Plany miejscowe gmin mogą i powinny być instrumentem ograniczania zagrożeń powodziowych. Wprowadzenie stosownych ograniczeń do planu miejscowego, wymaga określenia zasięgu potencjalnych zalewów powodziowych. Metody określenia tego zasięgu są przedmiotem rozważań w innym wykładzie.(...)"
    Źródło:
    http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=9&ved=0CFgQFjAI&url=http%3A%2F%2Ftnz.most.org.pl%2Fdokumenty%2Fpubl%2Fpsopp%2Fimgw_w3.htm&ei=snR3U5ncHYvn7AaSh4DADQ&usg=AFQjCNEv3DG2PlTJ_7w0AMiTj1ak0Gk4BA&bvm=bv.66917471,d.ZGU

    W świetle wymienionych w artykule argumentów to raczej gminy są odpowiedzialne za właściwą strategię przeciwpowodziową. Jeśli u nas wydaje się zgody na budownictwo mieszkaniowe czy infrastrukturę rekreacyjną w obszarze zalewowym, to wszystkich nas będzie to słono kosztować. Żadne wały nie uchronią przed powodzią. Im szybciej osoby decyzyjne to zrozumieją tym lepiej i tym mniejsze koszty poniesiemy wszyscy jako społeczeństwo.

    4 1 Odpowiedz
  • 22 cze

    Tutaj, tak obrazowo, co powodują wszelkiego rodzaju wałowania, prostowania, wybierania żwiru itp:
    https://www.youtube.com/watch?v=21YAP8RF_sw&fbclid=IwAR3W54DP9EOESX00OFGiwsVwSDXRJbsRLySqUJVRs89n0IemVVgHZYqjr3o

    2 Odpowiedz
  • 22 cze

    Nie rozumiem dlaczego powiat Myślenice nie inwestuje w suchy zbiornik przeciwpowodziowy z funkcją elektrowni wodnej? Średnio co 4 -6 lat powódź. Popatrzcie sobie na woj. dolnośląskie - budują nowe zbiorniki w Roztokach Bystrzyckich, Bolkowie, Boboszowie, Szalejowie, Międzygórze, Krosnowicach... Nie mówiąc o całym systemie jakie pozostawili Niemcy...

    9 4 Odpowiedz

Zobacz więcej

Poniedziałek znów może się rozpocząć burzami i ulewami
Wielka woda 2020 0

Poniedziałek znów może się rozpocząć burzami i ulewami

Kolejne ostrzeżenie przez intensywnymi opadami i wzrostem poziomu wody w rzekach. Na poniedziałek prognozowane są burze z porywami wiatru do 110 km/h Jak podaje IMGW, przewiduje się wystąpienie opadów deszczu okresami o natężeniu umiarkowanym i silnym, a w czasie burz nawalnym. Prognozowana wysokość opadów miejscami od 40 mm do 60 mm. W trakcie op...

Prezydent Andrzej Duda oglądał skutki nawałnicy w Myślenicach. Burmistrz szacuje straty na co najmniej 10 mln zł
Wielka woda 2020 16

Prezydent Andrzej Duda oglądał skutki nawałnicy w Myślenicach. Burmistrz szacuje straty na co najmniej 10 mln zł

Po wizycie na Podhalu prezydent Andrzej Duda odwiedził Myślenice, gdzie oglądał zniszczenia jakie po weekendowej nawałnicy wyrządziła Raba W niedzielę po nocnej nawałnicy Raba w Myślenicach wystąpiła z brzegów zalewając Górny Jaz. Pod wodą znalazł się fragment dawnego campingu „Prima”, alejki spacerowe, parking na „małpim gaju”, ulica Parkowa, pla...

Tak głosowali mieszkańcy powiatu myślenickiego: Andrzej Duda 70,68%, Rafał Trzaskowski 29,32%
Wybory Prezydenckie 2020 51

Tak głosowali mieszkańcy powiatu myślenickiego: Andrzej Duda 70,68%, Rafał Trzaskowski 29,32%

W II turze wyborów prezydenckich mieszkańcy powiatu myślenickiego postawili na Andrzeja Dudę (PiS), który otrzymał 70,68% głosów, natomiast Rafała Trzaskowskiego poparło 29,32% W II turze wyborów prezydenckich 2020 Andrzeja Dudę poparło 51,21 proc. wyborców (10 413 094 głosujących), a Rafała Trzaskowskiego 48,79 proc. (9 921 219 głosujących).  Pa...

AS-Garnitex otworzył nowy salon. Jest jednym z największych w Małopolsce
Stróża 0

AS-Garnitex otworzył nowy salon. Jest jednym z największych w Małopolsce

Dobrze dobrany garnitur stanowi wizytówkę eleganckiego mężczyzny. Stworzenie modnego i dopasowanego zestawu nie jest jednak prostym zadaniem. AS-Garnitex zapewnia profesjonalną pomoc w doborze elementów garderoby Przestrzeń pełna elegancji Powierzchnia nowego salonu otwartego w Stróży liczy 700 m.kw., co sprawia, że jest on jednym z największych...

Przygniótł go ciągnik. Na czas wyciągnęli go strażacy
Jasienica 0

Przygniótł go ciągnik. Na czas wyciągnęli go strażacy

Policja wyjaśnia przyczyny wypadku do jakiego doszło w Jasienicy. Przygnieciony przez ciągnik mężczyzna trafił do myślenickiego szpitala Do zdarzenia doszło w środę o godz. 16.52, kiedy to do SKKP PSP w Myślenicach wpłynęło zgłoszenie o przygniecionym przez ciągnik rolniczy mężczyźnie w miejscowości Jasienica. Na miejsce udały się zastępy JRG Myśl...