Myślenice a droga S7

Jerzy Cachel: Radni powinni mieć możliwość zadania pytań oraz przedstawienia uwag i wniosków do propozycji GDDKiA

Jerzy Cachel: Radni powinni mieć możliwość zadania pytań oraz przedstawienia uwag i wniosków do propozycji GDDKiA
Jerzy Cachel, przewodniczący klubu Wspólnie Dla Gminy w radzie miejskiej w Myślenicach. Fot. Piotr Jagniewski

"Uważamy, że radni rady miejskiej powinni przeanalizować uwagi mieszkańców do przedstawionych przez GDDKiA propozycji i ewentualnie sformułować swoje wyraźne stanowisko. Przedstawiciele GDDKiA powinni poznać opinie mieszkańców bezpośrednio podczas spotkania"

– w imieniu radnych Wspólnie Dla Gminy na temat planów budowy "nowej Zakopianki" przez Myślenice - mówi przewodniczący klubu Jerzy Cachel

 

W związku z planami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, dotyczącymi wytyczenia korytarzy dla drogi S7 na odcinku Kraków-Myślenice, która przebiega przez miejscowości gminy Myślenice oraz samo miasto, radni opozycyjni proponują spotkanie. To, jak zwracają uwagę powinno zaowocować "wyraźnym stanowiskiem gminy"

Klub radnych Wspólnie Dla Gminy wnioskuje do przewodniczącego rady miejskiej Wacława Szczotkowskiego (PiS) o zwołanie posiedzenia Komisji Gospodarki Przestrzennej, Architektury, Ochrony Środowiska i Rolnictwa oraz zaproszenie na nią przedstawicieli GDDKiA. Proponują też udział w spotkaniu przedstawicielom mieszkańców, „jeżeli do Rady Miejskiej wpłynęłyby odpowiednie wnioski”.

„Na posiedzeniu powinny zostać omówione wszystkie proponowane warianty przebiegu drogi S7 oraz przedstawione uzasadnienie proponowanych rozwiązań. Radni Rady Miejskiej powinni mieć również możliwość zadania pytań dotyczących proponowanych rozwiązań oraz przedstawienie uwag i wniosków” – w przesłanym do nas stanowisku – argumentuje Jerzy Cachel, przewodniczący WDG.

Jerzy Cachel, przewodniczący klubu radnych WDG: W związku z bulwersującymi informacjami dotyczącymi planowanych przebiegów drogi S7 przez miasto i gminę Myślenice, Klub Radnych Rady Miejskiej w Myślenicach Wspólnie dla Gminy zawnioskował do przewodniczącego Rady Miejskiej w Myślenicach o zwołanie posiedzenia Komisji Gospodarki Przestrzennej, Architektury, Ochrony Środowiska i Rolnictwa i zaproszenie na nią przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Na posiedzeniu powinny zostać omówione wszystkie proponowane warianty przebiegu drogi S7 oraz przedstawione uzasadnienie proponowanych rozwiązań.

Radni Rady Miejskiej powinni mieć również możliwość zadania pytań dotyczących proponowanych rozwiązań oraz przedstawienie uwag i wniosków.

Naszym zdaniem, termin posiedzenia Komisji powinien być odpowiednio wcześniej podany do publicznej wiadomości tak, aby również umożliwić udział w posiedzeniu Komisji przedstawicielom mieszkańców (z możliwością zabrania głosu), jeżeli do Rady Miejskiej wpłynęłyby odpowiednie wnioski od mieszkańców.

Uważamy, że Radni Rady Miejskiej powinni przeanalizować uwagi mieszkańców do przedstawionych przez GDDKiA propozycji i ewentualnie sformułować swoje wyraźne stanowisko. Przedstawiciele GDDKiA powinni poznać opinie mieszkańców bezpośrednio, nie jesteśmy pewni, czy uwagi i zastrzeżenia zgłaszane na forum portalu Miasto-info do nich docierają.

Czy samorządowcom związanym z "ziemią myślenicką" uda się doprowadzić do zmiany planowanej trasy S7 prowadzącej przez Myślenice?

  • TAK TAK 22%
  • NIE NIE 61%
  • TRUDNO POWIEDZIEĆ TRUDNO POWIEDZIEĆ 17%
  • Głosów: 2539

 

"Nowa Zakopianka" przez Myślenice

Plany budowy nowego odcinka Zakopianki na trasie Kraków-Myślenice, to w ostatnich tygodniach najpopularniejszy temat wśród mieszkańców regionu.

Jako pierwsi swój sprzeciw i zaniepokojenie wobec zaprezentowanych w styczniu planów Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, dotyczących wstępnych lokalizacji korytarzy pod przyszłą drogę ekspresową S7, wyrażali mieszkańcy Krakowa, Mogilan i Wieliczki.

Niedawno dołączyli do nich myśleniczanie, jednocząc się wokół facebookowego profilu „NIE dla projektu budowy S7 przez Myślenice”.

Jak piszemy od kilku tygodni; GDDKiA spośród wstępnych propozycji tras do dalszych analiz wytypowała 6 korytarzy. Dla wszystkich założono dwie jezdnie po trzy pasy ruchu w obu kierunkach.

Co więcej, każdy z 6 prezentowanych korytarzy planowanej S7 przebiega przez Myślenice. Droga miałaby prowadzić od węzła na Zakopiance w północnej części miasta, następnie w okolicach kompleksu leśnego Dalin, przez zachodnią część Myślenic (tzw. Górne Przedmieście - Bysinę), tunelem pod Plebańską Górą, aby na terenie gminy Pcim połączyć się z dotychczasową Zakopianką.

Poszczególne warianty opisujemy w artykule "Sześć propozycji przebiegu nowej Zakopianki od Krakowa do Myślenic. 'Po trzy pasy ruchu w każdym kierunku'.

W związku z planowanym przebiegiem tras o zdanie w tej kwestii poprosiliśmy samorządowców reprezentujących "ziemię myślenicką". Jak dotąd głosy płynące od lokalnych polityków są sceptyczne względem planów GDDKiA, jednak żaden z samorządowców nie zaproponował konkretnych działań. 

Czy propozycja radnych WDG i spotkanie z przedstawicielami GDDKiA dojdzie do skutku? Sprawę będziemy relacjonować na bieżąco. Wszystkie głosy w ramach debaty "Myślenice a droga S7" można znaleźć tutaj

Powiązane tematy

Komentarze (15)

Zobacz więcej