Krzyszkowice

Światła w Krzyszkowicach? GDDKiA odpowiada. Burmistrz: „Dzięki mojemu wystąpieniu”. „Mamy dość Pana wysokiej samooceny”- ripostują społecznicy

Światła w Krzyszkowicach? GDDKiA odpowiada. Burmistrz: „Dzięki mojemu wystąpieniu”. „Mamy dość Pana wysokiej samooceny”- ripostują społecznicy
Fot. Piotr Jagniewski

Burmistrz Jarosław Szlachetka publikuje odpowiedź dyrektora krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w sprawie montażu tymczasowych świateł na Zakopiance w Krzyszkowicach.

„Dzięki mojemu wystąpieniu oraz rozmowom, które przeprowadziliśmy razem z posłem Władysławem Kurowskim” – pisze gospodarz gminy. „Mamy dość Pana wysokiej samooceny” – ripostują społecznicy skupieni wokół ruchu „Wyjdźmy na pasy. Chcemy bezpieczny żyć”

A same światła? GDDKiA dopuszcza ich budowę pod wieloma warunkami i… najwcześniej za około 2 lata.

 

 

W sierpniu pisaliśmy o tym, że plany GDDKiA dotyczące rozpoczęcia prac nad budową tunelu w Krzyszkowicach mają kolejne opóźnienie.

Ciężki sprzęt na teren budowy miał wjechać w 2023 r., a prace potrwać do 2025. Tak się jednak nie stanie, ponieważ GDDKiA natknęła się m.in. na trudności ze znalezieniem nowej lokalizacji dla zabytkowej zabudowy i uzgodnieniem miejsca jej przeniesienia z konserwatorem zabytków. Boryka się też z „brakiem zgody właścicieli działek prywatnych na wykonanie niezbędnego rozpoznania geologicznego na ich posesjach”. Efekt? W optymistycznym wariancie tunel w tym miejscu może zostać oddany w 2026 roku.

Mieszkańcy zamiast czekać, zaproponowali tymczasową sygnalizację świetlną. Jak poinformowała nas Bożena Góra, inicjatorka protestu w 2020 r. i blokady Zakopianki oraz założycielka ruchu społecznego „Wyjdźmy na pasy, chcemy bezpiecznie żyć” - jego członkowie wracają do pomysłu zamontowania przed przejściem sygnalizacji świetlnej, takiej jak przy wylocie ul. Sobieskiego w Myślenicach.

W sierpniu tematem próbowali zająć się starosta Józef Tomal i wicestarosta Rafał Kudas (FZM), którzy udali się do siedziby GDDKiA. Jak relacjonowali swoją delegację; „niestety nastawienie do tego rozwiązania jest negatywne, z uwagi na ewentualne ‘zakorkowanie’ drogi”.

Czy lokalnym politykom uda się doprowadzić do budowy tunelu pod Zakopianką w Krzyszkowicach?

  • TAK TAK 26%
  • NIE NIE 74%
  • Głosów: 1436

 

Burmistrz publikuje odpowiedź dyrektora GDDKiA. „Dzięki mojemu wystąpieniu oraz rozmowom”

W czwartek 8 września na facebooku burmistrz Jarosław Szlachetka opublikował odpowiedź dyrektora krakowskiego oddziału GDDKiA Tomasza Pałasińskiego, w sprawie montażu sygnalizacji świetlnej na skrzyżowaniu „Zakopianki” z drogą powiatową w Krzyszkowicach.

Jarosław Szlachetka (PiS), burmistrz MiG Myślenice: Dzięki mojemu wystąpieniu oraz rozmowom, które przeprowadziliśmy razem z posłem Władysławem Kurowskim dyrekcja GDDKiA w Krakowie dopuszcza jednak instalacje tymczasowych „świateł”.

Oprócz tego pan dyrektor dokonał również korekty czasowej w szybszym procedowaniu i uzyskaniu decyzji ZRID dla zadania związanego z projektowanym tunelem o ok. pół roku niż było to przedstawione opinii społecznej w ostatnich tygodniach.

Mimo tego patrząc na wiele niesprzyjających tej inwestycji uwarunkowań, to raczej nie należy być w tym względzie hurra optymistą. O kolejnych działaniach podjętych w sprawie „świateł” w Krzyszkowicach będę informować Państwa na bieżąco”.

Do swojego wpisu dołączył odpowiedź dyrektora GDDKiA, który w liście z 5 września pisze m.in., że aby mogło dojść do budowy sygnalizacji świetlnej w tym miejscu należy najpierw "pozyskać środki. Po ich zapewnieniu należy ogłosić i rozstrzygnąć zamówienie publiczne. Kolejnym etapem jest opracowanie kompletnej dokumentacji projektowej (m.in. zamówienia mapy do projektowania, uzyskanie warunków technicznych, opracowanie projektów spełniających wszystkie obowiązujące wymagania, uzyskanie niezbędnych uzgodnień i decyzji) oraz realizacja robót.

Ze wstępnych analiz wynika, że inwestycja wymaga znacznej korekty geometrii wlotu drogi powiatowej (kąta wlotu do DK7 i jego rozbudowy do dwóch pasów ruchu), a także zmiany sposobu włączenia dróg dodatkowych obsługujących tereny przyległe do drogi krajowej oraz wlotu po zachodniej stronie skrzyżowania, co wiąże się z zajęciem działek prywatnych. Ponadto konieczna jest zmiana lokalizacji istniejącego przejścia dla pieszych, a także usunięcie licznych kolizji z infrastrukturą. Biorąc pod uwagę powyższe, szacuję, że budowa sygnalizacji świetlnej na przedmiotowym skrzyżowaniu jest możliwa najwcześniej za około 2 lata”.

 

W skrócie? Budowa jest możliwa, ale trudna do wykonania, a jej realizacja może zająć co najmniej 2 lata.

 

"Mamy dość Pana wysokiej samooceny!”

Na wpis burmistrza zareagowali społecznicy skupieni wokół inicjatywy „Wyjdźmy na pasy. Chcemy bezpiecznie żyć!” odpowiedzialni m.in. za protest i blokadę Zakopianki, który odbył się w 2021 r.

„Panie Burmistrzu MAMY DOŚĆ!” – tymi słowami rozpoczynają swój wpis. Następnie podają argumenty oraz kierują w stronę gospodarza gminy szereg pytań związanych z obiecywaną od lat inwestycją, czyli budową „tunelu” pod „Zakopianką” w Krzyszkowicach.

„Panie Burmistrzu MAMY DOŚĆ! Mamy dość Pana pozorowanych działań! Mamy dość Pana kolejnych koncepcji! Mamy dość Pana personalnych ataków na organizatorów protestu!

Mamy dość upolityczniania przez Pana Naszej sprawy! Mamy dość odsyłania Nas ze wszystkim do Powiatu! Mamy dość Pana wysokiej samooceny!

Po raz kolejny informuje Nas Pan, że wszystko co się „dzieje” to Pana zasługa… Czasami się zastanawiamy, czy protest też Pan Organizował? Czy to Pan wywarł skuteczną presję społeczeństwa na GDDKiA? Czy to Pan na mrozie blokował ruch na Zakopiance w dniu protestu? Czy to Pan rozmawiał z mieszkańcami i namawiał ich do udziału w proteście? Czy to Pan wyszedł z inicjatywą montażu tymczasowej sygnalizacji świetlnej? NIE!

To Pan jest Burmistrzem Miasta i Gminy Myślenice! To Pan powinien podejmować REALNE działania! To Pan powinien dbać o interesy mieszkańców! To Pan powinien dbać o bezpieczeństwo mieszkańców! Pana zdaniem czekanie na montaż tymczasowej sygnalizacji świetlnej 2 lata to jest SUKCES!?

Od czasu kiedy był Pan jeszcze posłem obiecywał Pan tunel… Minęło ponad 5 lat! Nie ma nawet gotowego PROJEKTU! Teraz mamy czekać 2 lata na montaż świateł!? Niech się Pan weźmie DO ROBOTY! Po raz kolejny Pan Dyrektor GDDKiA informuje Pana, że w ramach budowy tunelu nie będzie budował dróg GMINNYCH! Kiedy Pan zacznie je projektować i budować!? No Chyba, że w sprawie budowy dróg GMINNYCH też Nas Pan odeśle do Starostwa Powiatowego!? Niestety od zamawiania kolejnych koncepcji i od publikowania kolejnych Pana zdjęć NIE POPRAWI SIĘ BEZPIECZEŃSTWO mieszkańców Krzyszkowic.

 

Do postu dołączono również list burmistrza do Bożeny Góry, inicjatorki protestu i ruchu „Wyjdźmy na pasy. Chcemy bezpiecznie żyć!”.

Czy do czasu wykonania tunelu pod Zakopianką w Krzyszkowicach, w tym miejscu powinna znaleźć się sygnalizacja świetlna?

  • zdecydownie tak
  • raczej tak
  • trudno powiedzieć
  • raczej nie
  • zdecydowanie nie
  • Zobacz wyniki
  • zdecydownie tak zdecydownie tak 68%
  • raczej tak raczej tak 7%
  • trudno powiedzieć trudno powiedzieć 4%
  • raczej nie raczej nie 5%
  • zdecydowanie nie zdecydowanie nie 17%
  • Głosów: 855

We wrześniu 2020 r. w siedzibie starostwa złożono pierwsze podpisy pod trójstronnym porozumieniem w sprawie budowy tunelu w Krzyszkowicach pomiędzy GDDKiA, starostwem i gminą. Jak czytaliśmy w porozumieniu; szacunkowy koszt budowy tunelu w Krzyszkowicach wyniesie 34 mln zł. Inwestorem jest GDDKiA, która na ten cel wykłada 31,5 mln zł, natomiast powiat dokłada 2 mln, a gmina Myślenice 0,5 mln zł.

Powiązane tematy

Komentarze (32)

  • burzumsquat666@wp.pl 17 wrz 2022

    Najwyższy czas aby pozbyć się Szlachetki. Może referendum?

    73 9 Odpowiedz
  • Brak zdjęcia
    17 wrz 2022

    Celna riposta! Nie wiem kto konkretnie z organizatorów protestu układał tę wypowiedź ale trafił w punkt. Burmistrz powinien zapaść się pod ziemię ze wstydu no ale nie spodziewam się po nim takich odruchów.

    62 3 Odpowiedz
  • 17 wrz 2022

    Z wpisu ,a raczej podpisu pod wpisem, Pana Burmistrza na f prawdą jest tylko to, że "tylko konkrety" i "bezpieczeństwo".
    Co ma zrobić lokalna społeczność, kiedy walcząc w tak słusznej sprawie ma przeciwko sobie burmistrza i przklaskujących mu miejscowych radnych ? W starciu z tak wszechwładną i bezduszną instytucją jaką jest Generalna Dyrekcja Dróg i Autostrad ?
    Panie Burmistrzu, pewnie Pan wie, co to jest przywłaszczenie...Pan sobie publicznie przywłaszcza zasługi grupy, która ma tego dość.

    Ja nazwę to potocznie i bardziej dosadnie: dopuścił się Pan rozboju w biały dzień.

    Tak więc, niech się Pan się nie zdziwi, że zakopianka będzie blokowana do skutku, bo nie ma innego wyjścia.
    I na koniec : BEZPIECZEŃSTWO NIE MA BARW POLITYCZNYCH, MOŻE NAJWYŻSZY CZAS TO JUŻ ZROZUMIEĆ !

    53 3 Odpowiedz
  • 17 wrz 2022

    Patrzę na miliardy wydane na Mierzeję.
    Nie wiem ile ludzi z niej skorzysta,
    z nowej s7 do Myslenic korzystało by mnóstwo osób z całej Polski.
    Dlatego pompa przy oddawaniu Mierzei, spełnia jedynie cel propagandowy. Za kolejne kadencje przepłynie nią może kilkaset lodzi i jachtów i barek
    Czy uratuje to czyjeś życie?
    Kanał Sueski ani Panamski to nie będzie. Od fanaberia pokazania ruskom .

    38 8 Odpowiedz
  • 17 wrz 2022

    Ludziom PiS, wstyd jest obcy.
    Biją się tylko w cudze piersi.

    33 5 Odpowiedz

Zobacz więcej