Drogi

Trwa budowa kładki w Mogilanach. Kolejne mają powstać w Myślenicach i Głogoczowie

Trwa budowa kładki w Mogilanach. Kolejne mają powstać w Myślenicach i Głogoczowie
Fot. GDDKiA

Na Zakopiance w Mogilanach drogowcy położyli przęsła kładki dla pieszych na przygotowanych wcześniej podporach. Kolejne mają powstać w Głogoczowie i w Myślenicach

 

Na czas montażu ruch na Zakopiance został zwężony do jednego pasa w każdym kierunku. Operacja odbywała się nocą i trwała 40 minut. Przęsła o wadze 16 ton, długości 40 m i szerokości 2,3 m, podnosił dźwig o maksymalnym udźwigu 80 ton.

Nowe przejście dla pieszych nad Zakopianką powstaje w południowej części Mogilan, w okolicy przystanku autobusowego Włosań. Kładka połączy ul. Żary i św. Rity i ma zapewnić bezpieczną komunikację między dwiema stronami DK7, dzięki czemu zlikwidowana zostanie funkcjonującą w tym miejscu „zebra”.

Przez ten odcinek Zakopianki każdego dnia przejeżdża ponad 52 tysiące samochodów. Od 2017 roku były w tym miejscu trzy wypadki z udziałem pieszych.

Kładka jest na trzech podporach – dwie będą po obu stronach Zakopianki, a trzecia w środku, między jezdniami. Konstrukcja ma 3,4 m szerokości i 40 m długości i biegnie 6 m nad DK7. Wejście na kładkę będzie dostępne za pomocą schodów i wind. Koszt inwestycji to 6 mln zł. Prace mają potrwać do listopada.

Myślenice, Głogoczów, Libertów - bezkolizyjne przejścia na Zakopiance

Kładka w Mogilanach to jedna z kilku tego rodzaju inwestycji, które GDDKiA realizuje dla pieszych przechodzących przez Zakopiankę. Bliżej Krakowa - w Libertowie, w najbliższych latach powstaną trzy kładki: koło skrzyżowania DK7 z ul. Świetlistą; koło przystanku autobusowego Góra Libertowska; przy skrzyżowaniu z ul. Rumianą i ul. Przylesie. Inwestycja już się rozpoczęła i będzie realizowana do 2027 roku.

Niespełna 1,5 km na południe od przejścia w Mogilanach powstaje kolejna kładka - w Głogoczowie. „Jej budowę planujemy rozpocząć na wiosnę. Trwają wstępne prace na budowie węzła drogowego w Krzyszkowicach – częścią tej inwestycji jest budowa tunelu pod DK7, który będzie służył również pieszym i pozwoli im na bezpieczne przejście na drugą stronę drogi” – informuje GDDKiA.

Ostatnia kładka powstanie w Myślenicach, w pobliżu przystanku autobusowego Tarnówka i dawnego Cmentarza Żydowskiego. Ten obiekt GDDKiA buduje w ramach węzła łączącego Zakopiankę z ul. Sobieskiego. - Oba węzły planujemy zrealizować do końca 2025 roku – zapewniają drogowcy.

Powiązane tematy

Komentarze (2)

  • Brak zdjęcia
    21 maj

    Chciałabym poznać motywy planowania tej kładki w Głogoczowie, w szczególności studium zagrożeń i analizę natężenia ruchu pieszego w tamtym miejscu. Jest wiele miejsc o większym zagęszczeniu domów, z dużą ilością obiektów handlowo usługowych, z chodliwymi przystankami, na styku nie raz nawet trzech wsi, oraz przede wszystkim z bogatszą historią wypadkową, i tam kładek nikt nie planuje...

    11 9 Odpowiedz
    • Brak zdjęcia
      24 maj

      nie wiesz jaki motyw wałek w biały dzień !!!!! popatrz logice planują nową zakopiankę a inwestują w kładki a ludzie z Krzyszkowic nie mogą się doprosić to jest rozbój w biały dzień !!!!!

      Odpowiedz

Zobacz więcej