Zakopianka. Kolejny tydzień z korkami w Myślenicach. Tym razem przy budowie kładki
- 4 sierpnia 2025

W najbliższym tygodniu kierowcy korzystający z zakopianki na trasie Myślenice-Kraków muszą liczyć się z korkami. Przy budowie kładki w Myślenicach ruch zostanie zwężony do jednej jezdni.
„To ostatnie tego rodzaju utrudnienia, które wprowadzamy w czasie wakacji. Kolejne zwężenia na zakopiance związane z pracami przy budowanym wiadukcie planujemy we wrześniu” – zapowiadają drogowcy z GDDKiA
W ostatnich dniach przejazd zakopianką na odcinku Myślenice-Kraków potrafi wydłużyć się nawet kilkukrotnie, a nasi czytelnicy informują o korkach w Libertowie, często od Głogoczowa do Krzyszkowic i następnie przez Jawornik do Myślenic. Zatory spowodowane są pracami prowadzonymi m.in. w Libertowie, Krzyszkowicach i Myślenicach.
Tym razem GDDKiA zapowiada zwężenie ruchu do jednego pasa w Myślenicach. Ta potrwa od godz. 10 w poniedziałek 4 sierpnia do czwartkowego wieczora 7 sierpnia do godz. 20. Ruch zostanie poprowadzony jezdnią w kierunku Zakopanego, bowiem nad jezdnią w kierunku Krakowa drogowcy będą rozbierać deskowanie i konstrukcję wsporczą kładki dla pieszych.
„To ostatnie tego rodzaju utrudnienia, które wprowadzamy w czasie wakacji. Kolejne zwężenia na zakopiance związane z pracami przy budowanym wiadukcie planujemy we wrześniu” – zapowiadają drogowcy.
Budowa powstającego w Myślenicach węzła drogowego ma doprowadzić do likwidacji sygnalizacji świetlnej, która dziś reguluje ruchem na skrzyżowaniu zakopianki i ul. Sobieskiego. Powstaną tu dodatkowe pasy pozwalające na wjazd na węzeł i na zakopiankę. Likwidacja świateł ma poprawić płynność i bezpieczeństwo w tym miejscu.
Dla pieszych powstaje kładki w rejonie Cmentarza Żydowskiego. Dzięki tej budowie zlikwidowane zostanie przejście dla pieszych znajdujące się na zakopiance.
Droga krajowa nr 7 należy do sieci TEN-T i jest istotnym połączeniem komunikacyjnym kraju. Obsługuje zarówno ruch tranzytowy jak i lokalny. Z roku na rok ruch na tej trasie rośnie. W latach 2020 - 2021 na samym odcinku Jawornik – Myślenice poruszało się prawie 47 tys. pojazdów na dobę.
Ruch ma wzrosnąć o 10, a nawet 14 tys. samochodów na dobę po oddaniu Beskidzkiej Drogi Integracyjnej. Więcej na ten temat piszemy w artykule „Maciej Ostrowski: Jeżeli zmienimy myślenie, że S7 nie musi być linią między Krakowem a Myślenicami, tylko między Krakowem a BDI, to zmienia się nam optyka”.
Podobają Ci się nasze artykuły?
Dzięki Twojemu wsparciu możemy poruszać tematy, które są istotne dla Ciebie i Twoich sąsiadów. Zabierz nas na wirtualną kawę – nawet najmniejszy gest ma znaczenie.
I rośnie nam S7 Kraków- Myślenice.
I obędzie się bez tunelu pod Plebańską,
A Myślenice jeszcze bardziej rozkwitną po obu stronach S7.